MC-TR'ye ne oldu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bilal Bera
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Görüntüleme 483
Konuyu görünce açıkçası “Burada hâlâ bir şeyler yaşıyor mu?” diye düşündüm. Ancak genel olarak bu platformu kullanan kişiler artık çoğunlukla arşiv amaçlı giriyor. Aktif bir topluluk yapısından ziyade, bilgiye ulaşmak için kullanılan bir yer haline gelmiş durumda.

Benim gibi uzun süredir platformu kullanan kişiler, burayı artık daha çok “çoluk çocuk ortamı” gibi gördükleri için zamanla uzaklaştı. Çünkü bilgi edinilebilecek çok daha fazla kaynak var ve burası artık bizim gibi kullanıcılar için çok değerli bir yer ya da hayatını değiştirecek bir platform değil.

Bunun dışında yönetim kalitesi ve gereksiz dramatik olaylar da ayrı bir problem. Bunlar hakkında oturup konuşsanız zaten çoğu şey “gülüp geçilecek çocukluk anıları” seviyesinde kalıyor.

Ayrıca MC TR’nin uzun vadede çok büyük bir gelişim göstereceğini düşünmüyorum. Yanlış anlaşılmasın, bunu kötü niyetle söylemiyorum. Ben de ilk kurulduğu dönemden beri üyeyim. Bir söz vardır: “7’si neyse 70’i de odur.”

Bir kullanıcı olarak şunu düşünüyorum: Eğer bir platform değişmiyorsa orada çok durmanın da bir anlamı yok. Benim yaptığım gibi bir noktadan sonra çekip gitmek gerekir. Çünkü değişmeyen bir yerde kalmanın da bir faydası yok.

Hatta düşünün, zamanında forumun şikayet kısmında içki satışı nedeniyle şikayet edilip ban yiyen kişiler bile var
“Şu içki konusunu bile hatırlayınca gülerek buradan çıkıyorum. Umarım MC TR ileride gelişim gösterip daha iyi yerlere gelir. Ancak görünen köy kılavuz istemez.

selam sana imparator 👋 dediklerine katılıyor ve o tarz bir haraket sergileceğim güzel bir açıklama
 
İlgili yorumlar bir süre öncesinde forum üstünde yasaktı ancak topluluk tarafında maalesef çok fazla bu kuralı kaldırın gibi öneriler aldığımız için ilgili kurallarda esnetme yapıldı ve mevcut halini aldı. Ancak eskiye nazaran bu durumdan memnun olan bir taraf varken öte yandan memnun olmayan bir tarafta var. Belirli başlı forum kurallarının tekrar düzenlenmesi için yönetim ve ekip taraflı çalışmalar yapacağız. Bunlar harici olarak şu kural şu şekilde olsa dediğiniz kural varsa önerinizi bekliyorum.

yapay zeka konusuna gelecek olursak ekip içi yapay zeka kullanımı çok dar sınırlar içerisinde serbesttir. Bu sınırlar örneğin 100 kelimeli bir konu veya mesaj için de 20-25 kelimenin max yapay zeka tarafından yazdırılabileceği kadardır. Bu kullanım doğrudan kopyala yapıştır değil doğruluğu sorgulanarak yapılan bir eylemdir. Üyeler taraflı olursak üyelerin attığı mesajların doğrudan yasaklamak gibi bir durum maalesef imkansız. Ne kadar kendileri yazmış olsa bile ai test araçları sınırlı ve %100 doğru bilgi vermesi imkansız bir durumdadır. Size yapay zeka ile yazılmamış ancak yapay zeka ile birebir aynı tarzda yazılar yazmak benim açımdan çok değil.

Kara liste konusuna gelecek olursak konunuzu önceden olduğu gibi tekrar inceledim. Konunuzda geçen ifadelerde karşı tarafın sizden özür dilediği ve forum taraflı olarak sizlere yazdığı mesajlar ile ilgili olarak gerekli işlemin uygulandığını görüntüledim. Kara liste konunuz bu sebeple onaylanmadı.
Özür dilemesi yaptığı şeyi değiştirmiyor.Özür diledikten sonra MC-TR ye taşıyıp konu hakkında saçmaladı.Vaktimi çalan ve sürekli iftiralar atan birisinin forumdan uzaklaştırılmasını istemem kadar doğal bir şey yoktur.Gelipte sunucuma bot iddialarını atıyorsa, mc-tr de bunu da söylüyorsa özür dilemek sadece yeterli olmaz.Şu anda o konu görünmediği için bir çok kişi o kişinin "profesyonel dev" olduğuna kanıp işler yapmıştır.Yapay zeka kısmında ise açıkça konuya yardımcı olmayacak mesajları kaldırmalısınız. Birisine bunun yardımcı olunmayacağını söylediğimiz veya yapay zeka olduğunu söylediğimiz mesajlar nasıl konudan uzak mesaj olarak siliniyor ise konuya yardımcı olmayan mesajlarında kaldırılması gerekiyor.Hepsi olmasa bile bunun bir kısmı engellenmeli.Sırf ekranın sağ üstünde gözükmek için yorum kasmak yasaklanmalı veya bunun hakkında bir kural olmalı.Öyle bir hale geldi ki aynı konuya 2 mesaj atıyordu o bahsettiğimiz kişi de.
 
Konuyu görünce açıkçası “Burada hâlâ bir şeyler yaşıyor mu?” diye düşündüm. Ancak genel olarak bu platformu kullanan kişiler artık çoğunlukla arşiv amaçlı giriyor. Aktif bir topluluk yapısından ziyade, bilgiye ulaşmak için kullanılan bir yer haline gelmiş durumda.

Benim gibi uzun süredir platformu kullanan kişiler, burayı artık daha çok “çoluk çocuk ortamı” gibi gördükleri için zamanla uzaklaştı. Çünkü bilgi edinilebilecek çok daha fazla kaynak var ve burası artık bizim gibi kullanıcılar için çok değerli bir yer ya da hayatını değiştirecek bir platform değil.

Bunun dışında yönetim kalitesi ve gereksiz dramatik olaylar da ayrı bir problem. Bunlar hakkında oturup konuşsanız zaten çoğu şey “gülüp geçilecek çocukluk anıları” seviyesinde kalıyor.

Ayrıca MC TR’nin uzun vadede çok büyük bir gelişim göstereceğini düşünmüyorum. Yanlış anlaşılmasın, bunu kötü niyetle söylemiyorum. Ben de ilk kurulduğu dönemden beri üyeyim. Bir söz vardır: “7’si neyse 70’i de odur.”

Bir kullanıcı olarak şunu düşünüyorum: Eğer bir platform değişmiyorsa orada çok durmanın da bir anlamı yok. Benim yaptığım gibi bir noktadan sonra çekip gitmek gerekir. Çünkü değişmeyen bir yerde kalmanın da bir faydası yok.

Hatta düşünün, zamanında forumun şikayet kısmında içki satışı nedeniyle şikayet edilip ban yiyen kişiler bile var
“Şu içki konusunu bile hatırlayınca gülerek buradan çıkıyorum. Umarım MC TR ileride gelişim gösterip daha iyi yerlere gelir. Ancak görünen köy kılavuz istemez.
Dediklerinizde haklısınız ancak eksik kalan kısım şu. Forumda nelerin değişmesini istiyorsunuz diyen çok ancak net ve geçerli bir öneri sunan yok. Yakındığım durum bu. Forumun her yönden gelişmesi için katkı sağlayamaya çalışan bir üye olarak benim ihtiyacım olan şey sadece laf söylemek değil çözümlerin direkt üyeler tarafından da bizlere sunulması. Yönetim tek başına ilerlediğinde hiç kimse memnun değil ancak üyeler/yönetim birlikte ilerlemek istediği zaman herkes susuyor. Bu durumu sadece öneri veya işleyiş olarak görmüyorum en temelden almak istiyorum ama ben bu yönde maalesef insanım eksik kalabiliyorum.
 
Özür dilemesi yaptığı şeyi değiştirmiyor.Özür diledikten sonra MC-TR ye taşıyıp konu hakkında saçmaladı.Vaktimi çalan ve sürekli iftiralar atan birisinin forumdan uzaklaştırılmasını istemem kadar doğal bir şey yoktur.Gelipte sunucuma bot iddialarını atıyorsa, mc-tr de bunu da söylüyorsa özür dilemek sadece yeterli olmaz.Şu anda o konu görünmediği için bir çok kişi o kişinin "profesyonel dev" olduğuna kanıp işler yapmıştır.Yapay zeka kısmında ise açıkça konuya yardımcı olmayacak mesajları kaldırmalısınız. Birisine bunun yardımcı olunmayacağını söylediğimiz veya yapay zeka olduğunu söylediğimiz mesajlar nasıl konudan uzak mesaj olarak siliniyor ise konuya yardımcı olmayan mesajlarında kaldırılması gerekiyor.Hepsi olmasa bile bunun bir kısmı engellenmeli.Sırf ekranın sağ üstünde gözükmek için yorum kasmak yasaklanmalı veya bunun hakkında bir kural olmalı.Öyle bir hale geldi ki aynı konuya 2 mesaj atıyordu o bahsettiğimiz kişi de.
Mesajda bahsettiğim gibi ilgili kişinin bu tarz mesajlarına forum taraflı olarak işlem uygulanmış. Uygulanan bir işlem için verilen bir ceza için tekrar ceza alması için kara listeyi onaylamanın mantığı yok.

Yorumlar ile ilgili düzenlemeyi yakın bir zamanda planlayıp neler yapabileceğime bakacağım. Öneri için teşekkürler.
 


Benjaminin yanıtladığı postların verdiği minimum zorluk
 

Hala Discord sunucumuza katılmadın mı?

Büyük bir topluluğun parçası ol, etkinliklere katıl ve özel hediyeler kazanma şansı yakala!

Şimdi Katıl
Üst