MC-TR'ye ne oldu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Bilal Bera
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Görüntüleme 496

Bilal Bera

Bir Kömür Göründü Kaptanım!
Katılım
30 Temmuz 2025
Mesajlar
155
Elmaslar
95
Puan
605
Konum
Kocaeli
Minecraft
bilalbera

Discord:

bilalbera2424

Yakın zamanda çoğu kişi ban yedi, mc-tr'yi saldı bazıları ise perde arkasında kötü kişiler. Bu şeyleri yeni farkettim (çünkü mc-tr'ye kayıt olduktan sonra 6-7 ay salmıştım) Peki...

MC-TR'YE NE OLDU?

Sad caty.webp
 
Son düzenleme:
Kötü biri dediğin kasıt ne?

Banlananların kötü birisi olduğunun arkasında olan sebebi nedir



Burası pek profösyonel yönetilen bir yer değil yetkili ekibi çok fazla müdahele ettiği için bazıları sıkılıyor fakat ne gariptirki kara liste konularında asılsız sallamalar ve hakaretlere hiç bir şey yapılmıyor :)
 
Ben forumların oyuncular için değil tamamen minecraft ile ilgili içerik üretenlerin kullanması gereken kişiler için olduğunu düşünüyorum ne sunucu tanıtımı veya arkadaş arama
Şuan discord arkadaş arama tanıtımı sosyal medya yapmakta


Forum biraz daha bu piyasaya girmek isteyen, Sunucu açmak isteyen fakat pek bilgisi olmayan, Piyasayı tanımak isteyen, Ekip veya hizmet için arama yapabileceği bir platform olmalı
 
Gelin görün piyasaya girmek isteyen ve pek bilgisi olmayan insanlar aklındaki projeyi yaparken yapay zekadan destek alır fakat birileri tarafından taşlanır

veya kendini ilahi seviyede gören insanların aslında global veya türkiye piyasasında bir karış edecek izi veya işi olmaz

Konuya gelecek olursak burası pek yaratıcı veya bir iş yapmak insanları toplamak yerine 3 4 kişinin sürekli olarak konularını öne çıkardığı bir platform ilk olarak ücretli tanıtımları ücretsiz olarak tanıtma imkanı olursa insanlar burayı bir tanıtım ve kitle erişim platformu olarak görebilir


Onaylı satıcı sistemi gibi sadece ismi onaylı satıcı müşteri bir sorun yaşadığı zaman sadece burdan banlanıyor kullanıcı fakat bunu onaylı satıcı olmayan kişilerde yiyebiliyor

Sistem aslında sadece paran varsa para kazanabilirsin mantığı ve çok cringe zaten mc-tr uğrayan insanlarıda uzaklaştırma sebebi biraz bu


Forum pek gelişmekten çok sürekli birilerini banlayarak yoluna devam ediyor

Yüksek yetkili insanların full reklam spamlayabildiği bir reklam platformu oluyor sadece
 
Kendimden örnek verirsem pek umrumda değil burası fakat insanlara yol göstermek yeni giren kişilerin projelerini desteklemek ve çok daha iyi bir yere gelmesini sağlamak için elimden geleni yapıyorum keşke herkes bunu yapsa değilmi :)
 
Kötü biri dediğin kasıt ne?

Banlananların kötü birisi olduğunun arkasında olan sebebi nedir



Burası pek profösyonel yönetilen bir yer değil yetkili ekibi çok fazla müdahele ettiği için bazıları sıkılıyor fakat ne gariptirki kara liste konularında asılsız sallamalar ve hakaretlere hiç bir şey yapılmıyor :)
burada biraz yanlış anlaşılma olmuş banlanan kişilere kötü demiyorum. Orada sadece banlanan insanların olduğunu kastetmek istedim herkese kötü demiyorum iftira atanlar vardır belki gerçeği söyleyenlerde vardır o yüzden öyle söyledim yani her banlanan insanlara kötü demek istemedim
 
burada biraz yanlış anlaşılma olmuş banlanan kişilere kötü demiyorum. Orada sadece banlanan insanların olduğunu kastedmek istedim

Merak etme kimse mc-trye sövdü diye kötü sayılmaz kötü dediğin insanların zaten bu sektorde pek bir işi yok sadece burda ucuz karekterli insanlar var
 
bişey olduğunu veya değiştiğini sanmıyorum
 
Forumda oyuncu yok bir kere, kaç kere dev banner alan sunucular açılışta patladı hiç takip ettiniz mi (birde o banner kaç para olm gider kaç yayıncı getirirsin sunucuya, gerçek anlamda oyuncu çekersin kaç tane)? Burada reklam vermek; Bir sunucu sahibinin sunucusunu diğer bir sunucu sahibine tanıtması anlamına geliyor. En son ne zaman bir minecraft oyuncusu forumda konu açtı hatırlayanınız veyahut bileniniz var mı ? Açılan karalisteler çok absürt ve forumla alakası olmayan konular, eskiden çok kapsamlı magazin haberi gibi konular olurdu şimdi ise ''bana küfür etti özür dilesin yoksa banlansın'' veyahut kanıt ve anlam yoksunu olan konular açılıyor. Forum işi minecraft için oyuncu barındıramaz zaten bunu kafanıza sokun; hiç fransızların almanların ingilizlerin forumu var mı minecraft için forumu ? Bunlar çok güzel örnek. Oyunculara sunucu sunacaksanız minecraft mp gibi olacak (amacına yatkın bir şekilde oyuncu-sunucu ilişkisi) yoksa forumlarda oyuncuların ne işi var ki, sunucuda mı oynayacaklar yoksa forumlarda konu mu takip edecekler. Farkedenleriniz de vardır ki forumda hep aynı yüzler var. Bu zaten çok güçlü bir delil forumun etkisiz olduğuna dair. Forum çöp ve gereksiz demiyorum lakin oyuncu çekmek amacıyla forumda takılan ve reklam için para döken sunucu sahipleri için üzülüyorum
 
Bazı yanlış anlaşılmalar ve sorunları dile getireyim.​
Kötü biri dediğin kasıt ne?

Banlananların kötü birisi olduğunun arkasında olan sebebi nedir



Burası pek profösyonel yönetilen bir yer değil yetkili ekibi çok fazla müdahele ettiği için bazıları sıkılıyor fakat ne gariptirki kara liste konularında asılsız sallamalar ve hakaretlere hiç bir şey yapılmıyor :)
Foruma üye olan bir üyemiz forum kurallarını kabul etmiş sayılmaktadır. Kurallar dahilinde olan veya olabilecek her türlü mesaj ve eyleme karşı moderatör ekibi işlem uygulama hakkına sahiptir. Kural harici olan moderasyon eylemlerinde talep üstünden itiraz edilebilir. Bu itirazlar detaylıca incelenir ve kural ihlali bulunmuyorsa işlem geri alınır ve ilgili ekip üyesi uyarılır.

Kara liste işleyişi ve içeriği gereği forum kurallarını uygulama şekli yapılan eyleme ve mesaja bağlı olarak değişmektedir. Kara listelerde hakaret veya benzerlerinin görülme sebebine gelecek olursak moderatör ekibinin kara liste konularına müdahale etme yetkisi bulunmamaktadır. İlgili müdahaleler yönetim ekibi tarafından yapılmaktadır. Herhangi bir ekip üyesi forum üstünde çalışan üyeler gönüllü olarak boş zamanlarında forumla ilgilenmektedir. Yönetim taraflı olarak konuların sürekli denetlenmesi veya 7/24 işlem yapılması maalesef mümkün değildir. Hakaret ve türevleri tespit edildiği an mesaj kaldırılır ve üyeye gerekli işlem uygulanır. Mevcut çözülen kara listelerde hakaret ve türevi içerikler var ise bunları raporlarsanız işlem derhal uygulanır ve mesajlar silinir.
Gelin görün piyasaya girmek isteyen ve pek bilgisi olmayan insanlar aklındaki projeyi yaparken yapay zekadan destek alır fakat birileri tarafından taşlanır

veya kendini ilahi seviyede gören insanların aslında global veya türkiye piyasasında bir karış edecek izi veya işi olmaz

Konuya gelecek olursak burası pek yaratıcı veya bir iş yapmak insanları toplamak yerine 3 4 kişinin sürekli olarak konularını öne çıkardığı bir platform ilk olarak ücretli tanıtımları ücretsiz olarak tanıtma imkanı olursa insanlar burayı bir tanıtım ve kitle erişim platformu olarak görebilir


Onaylı satıcı sistemi gibi sadece ismi onaylı satıcı müşteri bir sorun yaşadığı zaman sadece burdan banlanıyor kullanıcı fakat bunu onaylı satıcı olmayan kişilerde yiyebiliyor

Sistem aslında sadece paran varsa para kazanabilirsin mantığı ve çok cringe zaten mc-tr uğrayan insanlarıda uzaklaştırma sebebi biraz bu


Forum pek gelişmekten çok sürekli birilerini banlayarak yoluna devam ediyor

Yüksek yetkili insanların full reklam spamlayabildiği bir reklam platformu oluyor sadece
Ücretli tanıtımlardan kastınız tam olarak nedir? Hosting ve satıcı ilanlarından mı bahsediyoruz? Onaylı satıcı/hosting sisteminin kaldırılmasından mı bahsediyorsunuz? Öneriniz bu yönde mi? Yoksa bahsettiğiniz şeyler forum reklamları mı? Bu yönde öneriniz nedir?

Onaylı satıcısı bulunmayan kişiler ile ilgili uyguladığımız işlem kara liste bölüm kurallarında açıkça yazmaktadır. İlgili kural "Kara liste kategorisinde açılan konular, üyeliği olmayan kişiler veya üyeliği olup Onaylı Satıcı/Onaylı Hosting flamasına sahip olmayan kişiler hakkında ise konu incelenir. Forum üzerinde herhangi bir satış ilişkisi bulunmadığından herhangi bir moderasyon işlemi uygulanmaz. Konu karara bağlandıktan 12 saat sonrasında "Çözülenler" kategorisine taşınır. İlgili kişi ilerleyen tarihlerde Onaylı Satıcı/Onaylı Hosting başvurusu yaptığında doğrudan reddedilir ve forumda satış yapmasına müsaade verilmez.". Bu kural harici olarak üyelerin uzaklaştırılabileceği kara liste konuları :
  • Çalıntı ürün
  • Ticari markayı karalama, baltalama
  • Kişisel bilgilerin paylaşımı
  • Saldırı, bot saldırısı, çalıntı eklenti sorunları
  • Başkasına ait olan bir projenin ismini veya projeyi sahibinden izinsiz ticari amaçlarla kullanmak, kullanmaya yönelik eylemde bulunmak
  • Adam kayırmak
  • Haksız yasaklanmalar
  • Forum yetkili ekibi şikayetleri(sadece belirli durumlar)
görüldüğü üzere forum üstünde onaylı satıcı rolü bulunmayan üyeleri ticaret sebebiyle herhangi banlanma durumu söz konusu değildir.

Sistem p2w dediğiniz durumu pek çözebilmiş değilim. Reklam içeriklerinin veya özel üyeliklerin paralı olması sadece MC-TR taraflı bir durum değil tüm forumlar ve tüm siteler için geçerli bir durum. Forum üstünde bulunan reklamların çokluğundan söz ediliyorsa bununla ilgili ufak bir kıyaslama yapalım.

Farklı bir forumda:
10 üst banner/slider reklam alanı
1 yan reklam alanı
21 adet kategori başlığı yanında reklam
Sınırsız şekilde arttırılabilen kategori içi konu reklamları
1 adet kapanmayan her sayfa yenilemede çıkan pop-up reklam
4 adet kategori içi reklam alanı
Günde en az 5 adet bildirim(sadece reklam)
İlgili forumda herhangi bir şekilde yönetim eleştiri konusu veya mesaj atılması tamamen yasak modlar tarafından görüldüğü gibi forum aleyhine olan bir konu kapatılmakta ve mesajlar silinmekte. Altındaki kural ile birlikte aslında nasıl bir çelişki de olduğunu görebilirsiniz.
Forum yetkili ekibi tamamen adminin atadığı modlar ve modların arkadaşları çevresine kurulu.
İlgili kurallar görselde:
1782545166184.webp



MC-TR taraflı:
8 banner reklam alanı
2 yan reklam alanı
4 konu içi banner alanı
1 adet kapandığında 3 gün önünüze gelmeyen pop-up reklamı
Ekibe geldiğimden beri 1 günde en fazla 4 adet atıldığını gördüğüm bildirim(3 tanesi reklam ise 1 tanesi forum duyurusu)
MC-TR taraflı kurallar dahilinde isteyen istediğini ve forumu dahil istediği gibi eleştirebilir.
Forum yetkili ekibinin neredeyse tamamı yetkili ekip başvurusu üstünden ekibe dahil olmaktadır.

Ayrıyetten sadece kullanıcı taraflı bakıldığı zaman kendi fikrimce reklamlar tam kararında. Gerçekten fazla veya az olduğunu düşünmüyorum. Birde işin arka planına değinelim. Forum taleplerine her hafta ortalama 4 farklı üyemizden reklam stokları hakkında bilgi, güncelleme, fiyat, toplu alımda indirim vb için talep açılmaktadır. Talebin olduğu bir durumda reklam alanlarını arttırmak yerine uzun bir süredir sabit tutulması açıkçası sorun olmuş durumda ve daha da azaltılması yönünde talepler var. Yukarıdaki listeyi iletmemin sebebi bu arada yanlış anlaşılma olmasın tam bir kıyaslama için değil. İlgili forum ile MC-TR taraflı aktiflik kesinlikle bir olamaz ancak bahsettiğim olduğum durum MC-TR arz-talep dengesini tamamen korumaya çalışmaktadır.

Ban konusuna gelecek olursak forum kural ihlalleri yapan kullanıcıların ve kara liste kapsamında değerlendirilen kullanıcıların banlanması neden sorun olmuş bunu çözemedim. Kısa bir zamanda yapılan yenilikleri sıraladığımız 2 adet konumuz Yenilikler & Güncellemeler & Duyurular & Anketler başlığı altında paylaşılmaktadır. Buna ek olarak bir süre öncesinde genel forum kurallarına forum içindeki çok eleştirilen ve adı geçen "istediğimiz mesajı yazamıyoruz" şeklindeki ifadeler tamamen asılsız olmuş durumda. Uygulanan işlemler eskiye nazaran kapsadığı alan açık ve net. Kurallara uyup konu açılması mesaj yazılması durumunda işlem uygulanmış ise talep açılıp bu duruma itiraz edilmesi mümkündür.

Umarım birçok sorunuza ve aklınızda olan yanlışlara karşı durumu açıklığa kavuşturabilmişimdir.
Farklı bir sorunuz olması durumunda forum destekten ulaşabilirsiniz.
 
Forumda oyuncu yok bir kere, kaç kere dev banner alan sunucular açılışta patladı hiç takip ettiniz mi (birde o banner kaç para olm gider kaç yayıncı getirirsin sunucuya, gerçek anlamda oyuncu çekersin kaç tane)? Burada reklam vermek; Bir sunucu sahibinin sunucusunu diğer bir sunucu sahibine tanıtması anlamına geliyor. En son ne zaman bir minecraft oyuncusu forumda konu açtı hatırlayanınız veyahut bileniniz var mı ? Açılan karalisteler çok absürt ve forumla alakası olmayan konular, eskiden çok kapsamlı magazin haberi gibi konular olurdu şimdi ise ''bana küfür etti özür dilesin yoksa banlansın'' veyahut kanıt ve anlam yoksunu olan konular açılıyor. Forum işi minecraft için oyuncu barındıramaz zaten bunu kafanıza sokun; hiç fransızların almanların ingilizlerin forumu var mı minecraft için forumu ? Bunlar çok güzel örnek. Oyunculara sunucu sunacaksanız minecraft mp gibi olacak (amacına yatkın bir şekilde oyuncu-sunucu ilişkisi) yoksa forumlarda oyuncuların ne işi var ki, sunucuda mı oynayacaklar yoksa forumlarda konu mu takip edecekler. Farkedenleriniz de vardır ki forumda hep aynı yüzler var. Bu zaten çok güçlü bir delil forumun etkisiz olduğuna dair. Forum çöp ve gereksiz demiyorum lakin oyuncu çekmek amacıyla forumda takılan ve reklam için para döken sunucu sahipleri için üzülüyorum
Kara liste konuları bir önceki mesajımda belirtilen konularda ve ek durumlar olması halinde açılmaktadır. Bir süre öncesinde(yaklaşık 8 ay sanırım) hakaret kara listeleri kara liste kapsamından çıkarıldı. Kara liste konuları ile ilgili işleyiş sürecinde bilgi vermem gerekiyor sanırsam. Kara liste konusu açıldığı durumda denetime düşmektedir. Ardından kara liste konusu incelenir. Bu inceleme detaylı konu incelemesinden ziyade daha çok forum kurallarına uygunluk, kara liste kurallarına uygunluk ve kara liste konusu açan üyeye ait hesap incelemesidir. Onay öncesi konu içeriği son bir kere daha incelenir ve konu onaylanır. Konu onayı sonrasında konuyla ilgili olarak diğer üyelerin görüşleri konuda belirtilir, konu yönetimce detaylı incelenir ve gerek görülmesi halinde taraflar ile iletişime geçilir, kara liste doğrudan sonuca bağlanır veya kara liste konusu kapatılır. Denetim tarafında yapılan incelemeler daha çok teknik taraflı kural incelemesidir. Bu kurallara uyan tüm kara listeler onaylanır ve detaylı son inceleme konu açıldıktan sonra yapılır. Forumla alakası olmayan veya absürt olan konular ile ilgili olarak yapılan işlemler kara liste kategorisi kuralları konusunda yer almaktadır. Kurallar dahilinde olmayan durumlar için yönetim ekibince görüşülür ve ortak karara göre işlem sağlanır.

Oyuncu taraflı eksikliğin farkındayız. Aslında oyuncu olmama sebebinin bahsettiğin gibi forumun doğrudan oyuncu için değil daha çok teknik konuların açılmasıdır. Bu konu ile alakalı düzenlemeler ve güncellemeler için aslında bize fikir verdin. Önerin için teşekkürler.

Reklam taraflı biraz yanlış bir düşüncen var uzun bir süredir reklamı olup aktif olarak birçok oyuncusu olan sunucu sahipleri var. Fiyatlandırma konusuna gelecek olursak önceki mesajımda belirttiğim forum ile aramızda reklam fiyatlandırmaları olarak olarak 10 kat bir fiyat farkı var. MC-TR taraflı en pahalı reklam 16.000tl + kdv iken ilgili forum tarafında 140.000 tl + kdv ücretlendirmesi bulunuyor. MC-TR reklamları pahalı ise orası... Amaç kıyaslama değil ancak talep ve reklam sayısına göre fiyatlar dengeli diyebilirim.
 
Ben bunları okuyanamammm ne olmuş buraya ={
 
hocam kısaca mc-trye ne oldu diye tartışıyoz
Kısaca ben anlatayım

Her Projeyi baltalayan insanlar bıraktı
Arka Yüzü Karanlık iki yüzlü insanlar banlandı
Ara sıra silinen mesajlarım oluyor fakat kuralları kavradım

iyiye gidiyor diyemem kötüye gidiyor diyemem gidiyor biryerlere işte çok takmamak lazım
 

Hala Discord sunucumuza katılmadın mı?

Büyük bir topluluğun parçası ol, etkinliklere katıl ve özel hediyeler kazanma şansı yakala!

Şimdi Katıl
Üst