- Katılım
- 3 Haziran 2017
- Mesajlar
- 370
- Elmaslar
- 148
- Puanlar
- 0
- Yaş
- 21
Merhaba MC-TR Üyeleri;
Bugün karşınızda Addonları, Verileri, Oyuncuya Özel Veriler nasıl yapılır onu anlatacağım.
İlk olarak #1 konumu incelemelisiniz. İncelemeden geldiysen bu konudan anlamayabilirsin.
Çünkü 1. merdivenden 3. merdivene bir anda atlayamazsınız değil mi ?
#1. konuma gitmek için tıkla!
Komut nasıl oluşturulur ? | Anlatım |
İlk önce komutumuzu tanıtmalıyız.
Komutumuzu tanıtmak için → ' command /kelime: '
Komutumuzu'dan sonra bu eylemi gerçekleştirmesi için bir kelime yazmalıyız.
Kelimemiz → ' trigger: '
Bir komut oluşturacaksanız ' trigger: ' kullanımı zorunludur.
Komutumuzu oluşturduk, şimdi ise komutumuzu girince ne olacağına karar verelim.
Komutu girince oyuncuya mesaj yollasın.
' send "kelime" to player '
Oyuncu bu komutu girince ' kelime ' diye mesaj gelsin istedim.
Şimdi komutumuzu tamamen atalım ve çıktısını alalım.
KOD;
ÇIKTI;
kelime # Böyle bir mesaj gelecektir.
NOT → Kodda # var ise #'dan sonrası işlevsizdir.
NOT → #'dan sonrası anlatımdır yazmanıza gerek yoktur.
Komut girildiğinde oyuncuya özel nasıl veri oluşturulur ? | Oyuncuya özel veri oluşturma | Anlatım |
İlk olarak ne yapacağımı anlatıyım.
Ben oyuncunun her komut girdiğinde 1 komut puanının artmasını istiyorum.
Komutumuzu yazalım!
İlk olarak ben kafama göre rastgele bir veri oluşturacağım.
Bu veriyi komut puanı olarak açmak istiyorum.
Variables: yazılması zorunludur.
Variables: kısmını açıyoruz en üste.
NOT → Veri ismini istediğinizi yapabilirsiniz.
Veri Kodu!
Komut Kodu!
Bütün Kodu!
Bugün karşınızda Addonları, Verileri, Oyuncuya Özel Veriler nasıl yapılır onu anlatacağım.
İlk olarak #1 konumu incelemelisiniz. İncelemeden geldiysen bu konudan anlamayabilirsin.
Çünkü 1. merdivenden 3. merdivene bir anda atlayamazsınız değil mi ?
#1. konuma gitmek için tıkla!
Komut nasıl oluşturulur ? | Anlatım |
İlk önce komutumuzu tanıtmalıyız.
Komutumuzu tanıtmak için → ' command /kelime: '
Komutumuzu'dan sonra bu eylemi gerçekleştirmesi için bir kelime yazmalıyız.
Kelimemiz → ' trigger: '
Bir komut oluşturacaksanız ' trigger: ' kullanımı zorunludur.
Komutumuzu oluşturduk, şimdi ise komutumuzu girince ne olacağına karar verelim.
Komutu girince oyuncuya mesaj yollasın.
' send "kelime" to player '
Oyuncu bu komutu girince ' kelime ' diye mesaj gelsin istedim.
Şimdi komutumuzu tamamen atalım ve çıktısını alalım.
KOD;
JSON:
command /kelime: #Komutumuzu tanıttık.
trigger: #Eylemimizi gerçekleştirdi.
send "kelime" to player #Oyuncumuza mesaj gönderdi.
kelime # Böyle bir mesaj gelecektir.
NOT → Kodda # var ise #'dan sonrası işlevsizdir.
NOT → #'dan sonrası anlatımdır yazmanıza gerek yoktur.
Komut girildiğinde oyuncuya özel nasıl veri oluşturulur ? | Oyuncuya özel veri oluşturma | Anlatım |
İlk olarak ne yapacağımı anlatıyım.
Ben oyuncunun her komut girdiğinde 1 komut puanının artmasını istiyorum.
Komutumuzu yazalım!
İlk olarak ben kafama göre rastgele bir veri oluşturacağım.
Bu veriyi komut puanı olarak açmak istiyorum.
Variables: yazılması zorunludur.
Variables: kısmını açıyoruz en üste.
NOT → Veri ismini istediğinizi yapabilirsiniz.
Veri Kodu!
Bash:
Variables: #Veriyi tanıtmak amaçlı bunu yazmamız zorunlu.
{komut.puan.%player%} = 0 # komut.puan diye veri oluşturdum ve bu veriyi 0 yaptım. Oyuncu oyuna girdiğinde bu verisi 0 olacak.
Komut Kodu!
Bash:
on command: #Herhangi bir komut girdiğinde bu işlem gerçekleşsin.
add 1 to {komut.puan.%player%} # Komut puanı verisi 1 arttırıyoruz.
send "%{komut.puan.%player%}%" to player #Oyuncunun komut puanını mesaj olarak oyuncuya gösterecek.
Bütün Kodu!
Kod:
Variables: #Veriyi tanıtmak amaçlı bunu yazmamız zorunlu.[/SIZE][/CENTER]
[SIZE=4][CENTER] {komut.puan.%player%} = 0 # komut.puan diye veri oluşturdum ve bu veriyi 0 yaptım. Oyuncu oyuna girdiğinde bu verisi 0 olacak.
on command: #Herhangi bir komut girdiğinde bu işlem gerçekleşsin.
add 1 to {komut.puan.%player%} # Komut puanı verisi 1 arttırıyoruz.
send "%{komut.puan.%player%}%" to player #Oyuncunun komut puanını mesaj olarak oyuncuya gösterecek.
NOT → Mesaj içinde veriler parantezlerin sonların ' %{veri}% ' almaktadır.
Herkese veri nasıl oluşturulur | Data
Herkesin verisini kişiye özel yapmak istemiyorsanız.
Oyuncuya özel veride ki gibi fakat sadece .%player%'sız yapıcaksınız.
Mesela {komut.puan}
Böyle yaptığımızda oyuncuya özel yerine herkese olur.
Kim girerse girsin hep artıcaktır.
Mehmet komutu girdi 1 arttı.
Ali komutu girdi 1 arttı.
{komut.puan} = 2 > oldu
Konu Sonu;
Konuyu en iyi şekilde açmak istedim.
Çok iyi anlattığımı düşünüyorum.
Bir konu açmak çok uzun arkadaşlar rehber konuları fazlasıyla uzun sürmektedir.
İyi Forumlar Dilerim!
Son düzenleme: