Merhaba ben avelis, bugun sizler için hazırlamış olduğum skript rehberi konumuzu inceleyeceğiz. Bu rehberde; skript nedir, nasıl yüklenir gibi konuları anlatacağım. Sizlerin'de işine yarayacağını düşünüyorum. Konumu beğendiyseniz elmas atmayı unumayın :)
Skriptin amacı komut oluşturma yada plugin yazmadır. Plugin ( java ) kodlamayı bilmeyenlerin en iyi aracıdır. Javadan kolaydır, başlangıcında ise event ile başlar. Örnek vermek gerekirse;
Bu kod ile oyuncu öldüğünde mesaj gönderme gibi işlemleri yapabilirsiniz. Olacaklar listesi kod sırası şeklinde gerçekleşir. Örnek vermek gerekirse;
Bir oyuncu öldüğünde oyuncuya "Öldün bilader, çık!" tarzında bir mesaj gönderilecektir. Görüldüğü gibi skript zor değil. Yukarıda anlattığım olaylar oldukça basit bir şekilde çalışıyor.
Skripti sunucunuzda çalıştırmak için; buraya tıkaylıp eklentiyi indiirn ve bu eklentiyi sunucunuzun plugins klasörüne yükleyin. Sunucunuzu yeniden başlatın, başlatınca Skript diye bir klasör oluşacak. İçinde Skripts adında bir klasör daha mevcut. Skripts klasörüne girince karşınıza default skriptler çıkacaktır onları silebilirsiniz. Skriptlerinizi çalıştırmak için bu adımları inceleyin;
1. Skripts klasöründe yeni bir not defteri oluşturuyoruz ve o not defterinin adını "yeniskript.sk" olarak kayıt ediyoruz.
2. Kayıt ettiğmiz "yeniskript.sk" dosyasını açıyoruz ve kodlamış olduğumuz skriptimizi onun içine aktarıyoruz.
3. Skripti aktarma işlemi bittiğinde "/sk reload yeniskript.sk" komutunu uyguluyoruz.
Skriptimiz artık oyuna aktarıldı ve kullanmaya hazır! Size öneri olarak skript kodlarken not defteri yerine "skIDE , Notepad++ , Sublime Text " kodlama defterlerini kullanmanız. "skIDE ve Sublime Text" tab'ları otomaik ayarladığı için önerimdir.
Olay denilen şey; ölme,konuşma,blok kırma vb şeylerdir. Bunları size örnekler ile anlatacağım.
On Command
" Bir komut yazdığımızda olacaklar. Örneğin; "
Bu kodu açıklamak gerekirse; Oyuncumuz "/merhaba" komutunu yazdığında "hi" adlı bir metin gönderilecektir.
On Chat
" Konuştuğunda olacaklar. Örneğin: "
Bu kodu açıklamak gerekirse; Oyuncumuz sohbete mesaj atmayı denediğinde; mesaj atamayacaktır. Yani oyuncumuz konuşamayacaktır.
" cancel event " --> Yapılmaya çalışan olayı iptal eder.
On Break Of Diamond Ore
Elmas Cevheri kazdığında olacaklar. Örneğin:
Bu kodu açıklamak gerekirse; Oyuncumuz elmas cevheri kazdığında %1 şans ile 1 adet elmas kazanacaktır.
give 1 diamond to player ---> Oyuncuya verilecek eşyanın sayısını ayarlama.
chance of 1%: ---> %1 Şans diamond verir yada vermez.
On Kick
Bir oyuncu sunucudan kicklendiğinde olacaklar.
On Leaves Decay
Yapraklar ağaçtan ayrılıp çürüdüğünde olacaklar.
On Level Change
Oyuncu level atladığında olacaklar.
On Lightning Strike
Şimşek çaktığında olacaklar. ( Thor ) Misali :D
On Move On
Belirlediğimiz bloklarda oyuncu yürüdüğünde olacaklar.
On Pick Up
Oyuncu bir item aldığında olacaklar.
On Pig Zap
Domuza şimşek çarpınca Zombi Pigman olduğunda olacaklar.
On Piston Extend
Bir pistonu çalıştırdığımızda.
On Piston Retract
Bir pistonu kapattığımızda.
On Place
Oyuncu herhangi bir yere blok koyunca olacaklar.
On Portal
Oyuncu END PORTALI veya NETHER PORTALINA girdiğinde olacaklar.
On Portal Create
Oyuncu nether portalı yaratıldığında olacaklar.
On Portal Enter
Oyuncu Portala girildiğinde olacaklar.
On Pressure Plate / Trip
Oyuncu pressure plate e bastığında olacaklar.
On Quit
Oyuncu sunucudan çıktığında olacaklar.
On Respawn
Oyuncu yeniden spawnlanınca olacaklar.
On Script Load
Bir script yüklendiğinde olacaklar.
On Server Start/Stop
Sunucu başlayınca veya durdurulunca olacaklar.
On Shoot
Oyuncu vurulduğunda "yumurta , kar vb."
On Sign Change
Tabela değiştirildiğinde olacaklar.
On Smelt
Bir maden pişirildiğinde olacaklar.
On Spawn
Canavarlar doğunca olacaklar.
On Spawn Change
Bir Oyuncunun başlangıç yeri değiştirildiğinde.
On Sprint Toggle
Oyuncu koşmaya başladığında veya durduğunda olacaklar.
On Tame
Oyuncu bir kedi veya kurdu evcilleştirdiğinde olacaklar.
On Teleport
Oyuncu ışınlandıgında " tp " olacaklar.
On Throwing of an Egg
Oyuncu yumurta fırlattığında olacaklar.
On Tool Change
Oyuncu item slotu değiştirdiğinde olacaklar.
On Weather Change
Hava değiştirildiğinde olacaklar.
On World Init
Bir dünyaya giriş yapıldığında olacaklar.
On World Load
Bir dünya yüklendiğinde olacaklar.
On World Save
Bir dünya kaydedildiğinde olacaklar.
On Zombie Break Door
Bir zombi kapıyı kırdığında olacaklar.
On Fishing
Oyuncu balık tuttuğunda.
On Flow
Su/Lav etrafa dağıldığında.
On Fuel Burn
Fırına kömür koyulup yandığında.
On Gamemode Change
Oyuncu oyun modunu değiştirdiğinde olacaklar.
On Heal
Oyuncu herhangi bir şekilde iyileştirildiğinde veya canlı yükseldiğinde olacaklar.
On Hunger Meter Change
Açlık değiştiğinde olacaklar.
On Item Spawn
Bir eşya oluşturuldugunda olacaklar.
On Join
Giriş yapıldığında olacaklar.
On Death
Ölündüğünde olacaklar
On Craft
Oyuncu bir eşya yaptığında olacaklar.
On Connect
Oyuncu sunucuya bağlandığında olacaklar
On Click
Oyuncu bir yere tıkladığında olacaklar.
On Burn
Oyuncu yakarak biryeri yok ettiğinde olacaklar.
On Bucket Empty/Fill
Oyuncu kovayı boşalttığında veya doldurduğunda olacaklar.
On Block Damage
Oyuncu bir bloğu kırmaya başladığında olacaklar.
On Bed Enter/Leave
Oyuncu yatağa yattığında veya kalktığında olacaklar.
İf = "eğer" anlamına gelmektedir. "else" ise olayı gerçekleştirmede devreye girer. Örneğin;
Skriptin amacı komut oluşturma yada plugin yazmadır. Plugin ( java ) kodlamayı bilmeyenlerin en iyi aracıdır. Javadan kolaydır, başlangıcında ise event ile başlar. Örnek vermek gerekirse;
JavaScript:
on death of player:
Bu kod ile oyuncu öldüğünde mesaj gönderme gibi işlemleri yapabilirsiniz. Olacaklar listesi kod sırası şeklinde gerçekleşir. Örnek vermek gerekirse;
JavaScript:
on death of player:
send "Öldün bilader, çık!" to player
Skripti sunucunuzda çalıştırmak için; buraya tıkaylıp eklentiyi indiirn ve bu eklentiyi sunucunuzun plugins klasörüne yükleyin. Sunucunuzu yeniden başlatın, başlatınca Skript diye bir klasör oluşacak. İçinde Skripts adında bir klasör daha mevcut. Skripts klasörüne girince karşınıza default skriptler çıkacaktır onları silebilirsiniz. Skriptlerinizi çalıştırmak için bu adımları inceleyin;
1. Skripts klasöründe yeni bir not defteri oluşturuyoruz ve o not defterinin adını "yeniskript.sk" olarak kayıt ediyoruz.
2. Kayıt ettiğmiz "yeniskript.sk" dosyasını açıyoruz ve kodlamış olduğumuz skriptimizi onun içine aktarıyoruz.
3. Skripti aktarma işlemi bittiğinde "/sk reload yeniskript.sk" komutunu uyguluyoruz.
Skriptimiz artık oyuna aktarıldı ve kullanmaya hazır! Size öneri olarak skript kodlarken not defteri yerine "skIDE , Notepad++ , Sublime Text " kodlama defterlerini kullanmanız. "skIDE ve Sublime Text" tab'ları otomaik ayarladığı için önerimdir.
Olay denilen şey; ölme,konuşma,blok kırma vb şeylerdir. Bunları size örnekler ile anlatacağım.
On Command
" Bir komut yazdığımızda olacaklar. Örneğin; "
Kod:
on command "/merhaba":
send "Hi"
Bu kodu açıklamak gerekirse; Oyuncumuz "/merhaba" komutunu yazdığında "hi" adlı bir metin gönderilecektir.
On Chat
" Konuştuğunda olacaklar. Örneğin: "
JavaScript:
on chat:
cancel event
Bu kodu açıklamak gerekirse; Oyuncumuz sohbete mesaj atmayı denediğinde; mesaj atamayacaktır. Yani oyuncumuz konuşamayacaktır.
" cancel event " --> Yapılmaya çalışan olayı iptal eder.
On Break Of Diamond Ore
Elmas Cevheri kazdığında olacaklar. Örneğin:
JavaScript:
on break of diamond ore:
chance of 1%:
give 1 diamond to player
Bu kodu açıklamak gerekirse; Oyuncumuz elmas cevheri kazdığında %1 şans ile 1 adet elmas kazanacaktır.
give 1 diamond to player ---> Oyuncuya verilecek eşyanın sayısını ayarlama.
chance of 1%: ---> %1 Şans diamond verir yada vermez.
On Kick
Bir oyuncu sunucudan kicklendiğinde olacaklar.
On Leaves Decay
Yapraklar ağaçtan ayrılıp çürüdüğünde olacaklar.
On Level Change
Oyuncu level atladığında olacaklar.
On Lightning Strike
Şimşek çaktığında olacaklar. ( Thor ) Misali :D
On Move On
Belirlediğimiz bloklarda oyuncu yürüdüğünde olacaklar.
On Pick Up
Oyuncu bir item aldığında olacaklar.
On Pig Zap
Domuza şimşek çarpınca Zombi Pigman olduğunda olacaklar.
On Piston Extend
Bir pistonu çalıştırdığımızda.
On Piston Retract
Bir pistonu kapattığımızda.
On Place
Oyuncu herhangi bir yere blok koyunca olacaklar.
On Portal
Oyuncu END PORTALI veya NETHER PORTALINA girdiğinde olacaklar.
On Portal Create
Oyuncu nether portalı yaratıldığında olacaklar.
On Portal Enter
Oyuncu Portala girildiğinde olacaklar.
On Pressure Plate / Trip
Oyuncu pressure plate e bastığında olacaklar.
On Quit
Oyuncu sunucudan çıktığında olacaklar.
On Respawn
Oyuncu yeniden spawnlanınca olacaklar.
On Script Load
Bir script yüklendiğinde olacaklar.
On Server Start/Stop
Sunucu başlayınca veya durdurulunca olacaklar.
On Shoot
Oyuncu vurulduğunda "yumurta , kar vb."
On Sign Change
Tabela değiştirildiğinde olacaklar.
On Smelt
Bir maden pişirildiğinde olacaklar.
On Spawn
Canavarlar doğunca olacaklar.
On Spawn Change
Bir Oyuncunun başlangıç yeri değiştirildiğinde.
On Sprint Toggle
Oyuncu koşmaya başladığında veya durduğunda olacaklar.
On Tame
Oyuncu bir kedi veya kurdu evcilleştirdiğinde olacaklar.
On Teleport
Oyuncu ışınlandıgında " tp " olacaklar.
On Throwing of an Egg
Oyuncu yumurta fırlattığında olacaklar.
On Tool Change
Oyuncu item slotu değiştirdiğinde olacaklar.
On Weather Change
Hava değiştirildiğinde olacaklar.
On World Init
Bir dünyaya giriş yapıldığında olacaklar.
On World Load
Bir dünya yüklendiğinde olacaklar.
On World Save
Bir dünya kaydedildiğinde olacaklar.
On Zombie Break Door
Bir zombi kapıyı kırdığında olacaklar.
On Fishing
Oyuncu balık tuttuğunda.
On Flow
Su/Lav etrafa dağıldığında.
On Fuel Burn
Fırına kömür koyulup yandığında.
On Gamemode Change
Oyuncu oyun modunu değiştirdiğinde olacaklar.
On Heal
Oyuncu herhangi bir şekilde iyileştirildiğinde veya canlı yükseldiğinde olacaklar.
On Hunger Meter Change
Açlık değiştiğinde olacaklar.
On Item Spawn
Bir eşya oluşturuldugunda olacaklar.
On Join
Giriş yapıldığında olacaklar.
On Death
Ölündüğünde olacaklar
On Craft
Oyuncu bir eşya yaptığında olacaklar.
On Connect
Oyuncu sunucuya bağlandığında olacaklar
On Click
Oyuncu bir yere tıkladığında olacaklar.
On Burn
Oyuncu yakarak biryeri yok ettiğinde olacaklar.
On Bucket Empty/Fill
Oyuncu kovayı boşalttığında veya doldurduğunda olacaklar.
On Block Damage
Oyuncu bir bloğu kırmaya başladığında olacaklar.
On Bed Enter/Leave
Oyuncu yatağa yattığında veya kalktığında olacaklar.
İF ve ELSE
İf = "eğer" anlamına gelmektedir. "else" ise olayı gerçekleştirmede devreye girer. Örneğin;
JavaScript:
on bed enter:
player has diamond:
send "Avelis Loading v1" to player
on move on grass:
if player has diamond:
send "Avelis Loading v1" to player
else:
kill the player
Son düzenleme: