Değerli yorumun için teşekkür ederim :))
Yeni başlayan arkadaşlar için ideal bir "Rehber" konusu olmuş. Aynı zamanda oldukça güzel ve temel anlatım olmuş. Emeğine sağlık!
Değerli yorumun için teşekkür ederim :))
Yeni başlayan arkadaşlar için ideal bir "Rehber" konusu olmuş. Aynı zamanda oldukça güzel ve temel anlatım olmuş. Emeğine sağlık!
Çok tuhaf bir soru oldu :)yanınız faction ne işimize yarıo
faction değil function :Dnasıl bir tuhaflıkta ? :D
Amin :Dİnşallah bu seri de 1. bölümde bırakılmaz. Amin.
Örnek'te yaptım ya zatenişte function kullanmasakta menü oluşturabilirmiyiz peki ?
Merhaba arkadaşlar;
Artık Skript Rehberi konusu açma zamanı geldi o yüzden seri seri paylaşıcam.
Kod:command /komut: # Bu gireceğimiz komutun adı aliases: kmt # Buda komutun kısaltılışı yani kmt komutunu girdiğimiz zaman da bu komut çalışacaktır permission: komut.admin # Buda permissionun yanında yazılan permissiona sahip olan oyuncular bu komutu kullanabilecek trigger: # Bu kodu her command kullandığımız zaman altına yazmak zorundayız send "komut" to player # Bu komutu yazan oyuncuya yani player = oyuncu'ya komut adlı mesaj gönderir
Kod:command /mesajgonder [<player>] [<text>]: # player = oyuncu , text = yazı aliases: msg trigger: if arg 1 is not set: # Eğer mesajgonder komutundan sonra bir şey yazmışmı onu kontrol eder send "/komutgonder <oyuncu> <mesaj>" to player # Eğer bir şey yazmamışsa oyuncuya komutun nasıl yazıldığını gösteren bir mesaj gönderir if arg 1 is set: # Eğer 1. satıra bir şey yazdıysa onu kontrol eder if arg 2 is set: # Eğer 2. satıra bir şey yazdıysa onu kontrol eder if arg 1 is online: # 1. satırdaki ismini yazdığı oyuncu aktif mi değil mi onu kontrol eder send "%player% > Ben: %arg 2%" to arg 1 # Eğer oyuncu aktif ise ismini yazdığı oyuncuya mesaj gider , %arg 2% = mesaj yani 2. satır send "Ben > %arg 1%: %arg 2%" to player # Mesajı atan oyuncuyada mesaj gidiyor else: # Eğer oyuncu aktif değil ise mesaj gönderir send "%arg 1%, oyuncusu aktif değil!" to player # Aktif değil mesajı else: # Eğer 2. satıra birşey yazmadıysa aşağıdaki mesajı gönderir send "/komutgonder <oyuncu> <mesaj>" to player # Gönderilecek mesaj
Kod:command /ver [<text>]: # text = yazı trigger: # Bu kodu her command kullandığımız zaman altına yazmak zorundayız if arg 1 is not set: # Eğer ver komutundan sonra bir şey yazmışmı onu kontrol eder send "/ver <fiyat>" to player # Eğer bir şey yazmamışsa oyuncuya komutun nasıl yazıldığını gösteren bir mesaj gönderir if arg 1 is set: # Eğer 1. satıra bir şey yazdıysa onu kontrol eder set {_arg1} to arg 1 parsed as integer # 1.satırdaki fiyatı sayıya çevirir (text olup olmadığını anlamak için) if {_arg1} is bigger than 0: # 1.satırdaki fiyatın 0'dan büyükmü onu kontrol eder send "Girdiğiniz fiyat: %{_arg1}%" to player # Eğer fiyat 0'dan büyük ise oyuncuya mesaj gönderir, bu sefer %arg 1% değil de %{_arg1}% komutunu kullandım çünkü 2 üst satırda {_arg1} diye bir komut oluşturduk else: # Eğer fiyat 0'dan büyük değilse aşağıdaki mesajı gönderir send "Fiyat 0'dan büyük olmalıdır!" to player
Kod:function test(p: player): # Function her zaman üstte olmalıdır, p: oyuncu give 1 stone to {_p} # p: player belirlediğimiz için player yerine {_p} komutunu gireceğiz, oyuncunun envanterine 1 adet taş ekler command /menu: trigger: wait 0.1 ticks # Menü bugunu engellemek için bunu yazıyoruz open virtual chest with size 1 named "Menü" to player # Menümüzü açtırıyoruz , size 1 en fazla 6 ya kadar çıkabiliyor make gui slot 0 of player with stone named "Deneme Komut" to run function test(player) # 0. Satıra Taş eşyasını ekliyoruz , eğer bu eşyaya tıklarsa test(player) functionunu aktif ediyoruz
Kod:function test(p: player): # Function her zaman üstte olmalıdır, p: oyuncu wait 0.1 ticks open virtual chest with size 1 named "Menü" to {_p} # Menümüzü açtırıyoruz , size 1 en fazla 6 ya kadar çıkabiliyor, {_p} yazmayı unutmuyoruz, player yerine {_p} yazıyoruz make gui slot 0 of {_p} with stone named "Deneme Komut" with lore "||&f1 Adet Taş Verir||||&fTıkla ve Al!" to run using left: # 0. Satıra Taş eşyasını ekliyoruz , eğer bu eşyaya sol tıklarsa oyuncunun envanterine 1 adet taş ekler, run using left kısmında right yazarsanız sağ tıklayınca taş gelir give 1 stone to {_p} # 1 tab bırakıyoruz ve eşyamızı verdirtiyoruz command /menu: trigger: test(player) # functionun ismini ve kim için açılacağını yazıyoruz yani player
Gerekli Pluginler;
Tuske
SkQuery
Umbaska
WildSkript
Skrayfall
(bendeki pluginler bunlar)
Sürüm: 1.8.x
Arkadaşlar bugün kü konumuz bu kadardı bir dahaki konuda görüşmek üzere takipte kalın :))