- Katılım
- 19 Kasım 2019
- Mesajlar
- 58
- Elmaslar
- 56
- Puanlar
- 1.110
- Yaş
- 26
Bir dijital dağıtım, dijital hak yönetimi ve çoklu oyunculu organizmaların bulunabildiği bir yazılım olan uPlay, Massive Entertainment tarafından geliştirildi. Bu platform 2009 yılında "Assassin's Creed II" oyununun yayınlanması ile birlikte ortaya çıktı ve aynı zamanda oyun içi ve web site mekanizmaları aktif edildi. Başka ubisoft oyunlarını oynayan oyuncuları da birbirine bağlayan uPlay, ilk yayınlandığı zaman CEO'su Yves Guillemot tarafından söylenen ve herkesi heyecanlandıran lafı ile dün gibi hatırlanıyor; "ne kadar fazla oynarsanız, o kadar fazla ücretsiz ürüne sahip olacaksınız". Dolayısıyla bu dünyadaki tüm oyun severlerin çok hoşuna gitti, malum, en sevdikleri şeyi yaparken bir şeyler kazanma gibi bir düşünce çok hoşlarına gitti.
Her biriniz daha önce "Steam" platformunun ne olduğunu elbette ki duymuşsunuzdur. Ancak peki hiç "uPlay" duyan var mı? Tabi ki vardır ancak "Steam" kadar popüler ve henüz bir o kadar tanınır halde değil. Mantıkları birebir aynı olmasına rağmen çok farklı görülen bu iki farklı platformu birbirinden ayrı yapan tek şey ise, uPlay daha fazla kendi oyunlarına odaklanıyor. Kendi oyunlarına ve onun oyuncularına bu platform üzerinden puanlar verebiliyor, oyun içerisi ekstra içeriklere bu şekilde ulaşması sağlanabiliyor. Örneğin, "Assassin's Creed" oyununda kaydettiğiniz bir ilerleme sayesinde uPlay size bir puan verebilir ve siz de bu puanı değerlendirerek bir kostüm alışverişi yapabilirsiniz. Bu verilebilecek en küçük örneklerden yalnızca bir tanesi.
Büyük ihtimalle daha önce gözünüze çarpmıştır; mesela "Assassin's Creed III" oyununa girmek için öncelikle uPlay hesabına giriş yapmalısın. Aslında gerçekten akıllıca bir sistem ve izlenen politika da oldukça doğru. Bir oyun alışveriş ortamı olarak görülse de bundan çok daha fazla amaca hizmet etmektedir. Eğer gerçekten çok ağır bir uPlay yükletme ve kullandırtma isteği olsaydı zaten sizde tahmin edersiniz ki, Ubisoft yaptığı oyunları "Steam" platformuna yüklemezdi veya yüklese bile aynı fiyatları uygulamazdı. Burada amaç aslında bir gösteriştir. Her oyun firmasının genellikle bu tarz bir platformu olmaz ve bu platformlar aslında oldukça saygı duyar. Piyasada genel olarak bilinen yalnızca 3 adet rakip bulunduğu için (Steam, uPlay, Origin) market de rekabet aslında o kadar büyük değil ancak çok büyük çekişmeler elbette ki var, her şehrin en küçük esnafı da, büyük esnafı da daima rekabet içindedirler.