- Katılım
- 11 Mart 2016
- Mesajlar
- 991
- Elmaslar
- 911
- Puanlar
- 19.300
- Yaş
- 22
- Yer
- Aydın / Kuşadası
- Minecraft
- SYN_T3SL4
Spawner Pluginleri ve Benim Spawnerlara Girişim !
2017 yılının temmuz ayında ilk spawner eklentisini geliştirmeye başladığımda heyecanlı bir şekilde sonuç vermesini bekliyordum. İlk testlerimde yanımda "Batuhan" vardı ve yapamayağımı düşündüğüm sistemleri yapmam beni birazcık hoşnut kıldı. Ne zamanki görücüye çıkardım yani spigotta paylaştım işte o zaman hayal kırıklığına uğradım. Yaptığım sistemlerin her gün bir başka açığı çıkıyordu. Bunun üzerine eklentiyi kaldırmak durumunda kaldım.
Tabii bu eklentiyi kullanan ve sorun yaşayan birçok kişi oldu. Eklentinin gelişmesinde yardımcı olan ve temelde bu kadar gelişmemi sağlayan 2 kişi oldu diyebilirim ilki CasperNW'nin sahibi olan @MaskeliPeder'di ve o da ilk sürümleri kullanırken Spawnerların stacklenmemesinden şikayetçi olan biriydi. Ardından sizlerin de yakından tanıdığınız @SydeFQ geliyordu. O da sistemin verimsizliğinden ve dönüşümlerden dolayı sıkıntı yaşıyordu sunucusunda. Bu sıkıntılar üzerine hala birçok sunucuda aktif olarak kullanılan "TornadoSpawners" adlı eklentiyi geliştirdim. Birçok soruna çare olsa da aklımda hep kullandığım sistemi geliştirmek vardı.
ASP'nin yani AdvancedSpawners'ın yapımı da yaklaşık 4-5 ay sürdü ki hala devam etmekte. Ancak bu projede önemli olan asıl nokta benden sonra da geliştirilebilir olması. Sistemin temel noktalarına birazdan değineceğim için şuan için sadece söyleyebileceğim tek şey var.
İnsanlar bilgileri doğrultusunda tecrübe kazanır, tecrübeleri doğrultusunda bilgi edinmeleri ivmelenir. Yaklaşık 2.5 yıldır Spawner eklentisi geliştiriyorum. Her sürüm diğerinden kat be kat iyi hale geldi. Ancak bu geldiğim son noktayı zirve olarak gördüğüm için (Buradaki zirveyi birincilik olarak değil aksine yapabileceğim en üst nokta olarak algılayabilirsiniz) bunu paylaşmaktan kaçınmayacağım.
AdvancedSpawners Çalışma Mantığı !
ASP'yi geliştirirken özellikle her kesme hitap etmesi için uğraştığımı dile getirmeliyim. Hologram isteyen hologramı açmalı, istemeyen kapatmalıydı. Ya da yükseltme isteyen bunu açmalı, istemeyen kapatmalıydı. Bunu da en ince ayrıntısına kadar düşündükten sonra bunun sadece modüller aracılığıyla sağlıklı olacağını düşündüm. Tabii bu modülünde bir arka planı var o da Steam'deki dlc lere dayanıyor. Belki bir gün o hikayeye de değiniriz ancak şimdilik modüllerden devam edelim.
Eklenti tıpkı steam üzerinde ki dlc ler gibi çalışıyor. Önce temel eklenti olan AdvancedSpawners'ı sunucunuza kuruyorsunuz. Ardından "ASP# " etiketiyle başlayan dlc leri atıyorsunuz ve istediğiniz özellik eklenmiş oluyor. Bu sistemin en büyük getirisi. Hiçbir bağlılık duymadan birçok şeyi içine almak. Yani hologram için ayrı mob spawner için ayrı eklenti kullanmak yerine tek eklenti ve modülleriyle bu işi kökünden çözüyorsunuz. Ayrıca performans açıısndan da size büyük bir getirisi oluyor.
AdvancedSpawners Modülleri !
Eklenti içerisinde ki modüller şu şekildedir:
Hologram Modülü: Spawnerların üstünde ki hologramları kontrol etmenizi sağlıyor. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Koruma Modülü: Spawnerlar için sahiplik sistemi, devretme sistemini aktif ediyor. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Çevre Koruma Modülü: Spawner'ı kırdığınız kazmanın özellikleri, spawnerın patlama koşulu ve spawnerdan kazanılan xp durumunu kontrol eder. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Mix Modülü: Mix Spawner için özel modüldür. Ekstra olarak spawner oluşturur ve hali hazırda ekli olan spawnerları karıştırır. Yani yere bir spawner koyarsınız içinden demir ve elmas çıkar. (% lik ihtimallerle). Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Satış Modülü: Spawnerları oyun içi paralarıyla satın almanız için tabela oluşturmanızı sağlar. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Süreli Spawner Modülü: Her spawner'a özgü süre ayarlamanızı (ekstra olarak) sağlar. Örneğin 5 dakikalık elmas spawner verebilirsiniz. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
AdvancedSpawners Modül Kodları !
Hologram Modülü: ASP#Holo
Koruma Modülü: ASP#PR
Çevre Koruma Modülü: ASP#XP
Mix Modülü: ASP#Mix
Satış Modülü: ASP#SL
Süreli Spawner Modülü: ASP#TMR
AdvancedSpawners'ın Avantajları !
AdvancedSpawners'ın en büyük avantajı sizi ekstra eklentilerden kurtarır. Çünkü içerisinde hem ITEM hem de MOB spawner özelliği barındırır. Ayrıca eklenti içerisinde ki her şeyi kendinize göre de ayarlayabiliyorsunuz !
Temel Anlamda AdvancedSpawners Özellikleri !
Item Spawner
Özel Item Spawner
Mob Spawner
Özel Mob Spawner (Hedefleme 'Target' ve Drop 'Ölünce düşenler' sistemleriyle'
Özel Hologram Sistemi
Dil API'si (İngilizce ve Türkçe)
Mix Spawner Oluşturabilme
Süreli Spawner Oluşturabilme
Spawner'ı Kıran Özel KazmalarBelirleyebilme
Sahiplik ve Koruma Sistemleri
Devretme Sistemleri
Tabela İle Satış Sistemleri
AdvancedSpawners'ta Item - Mob - Spawner Farkı !
En başta da belirttiğim gibi benim için önemli olan nokta düzenlenebilir ve anlaşılabilir olmasıydı. Bu bağlamda da item mob ve spawner sistemini de değiştirmek istedim. Yani bir spawner oluşturmak için önce item ya da mob oluşturuyorsunuz. Sonra spawner oluşturup bunun türünü (item-mob) belirleyip oluşturduğunuz itemi ya da mobu kullanıyorsunuz.
Aşağıda ki resimde sampleitem.yml dosyasını görüyorsunuz. Burada itemin kendi özelliklerini belirliyorsunuz. Tabii item ismini aşağıda ki materials linkinden bulduktan sonra :)
Material (Spigot-API 1.13.2-R0.1-SNAPSHOT API)
Şimdi itemimizi oluşturduk sıra geldi altin spawnerı oluşturmaya. Bunun için de spawners klasöründe ki samplespawner.yml yi kopyalayıp adını değiştirip içine girip altta ki resimdeki gibi bir ayar yapmak.
Şimdi bir de Mob oluşturmaya bakalım. Mob oluştururken de önemli olan nokta mobun ismini doğru yazmak.
NOT: Eklentide 18 item 21 mob spawner var.
DETAYLI BİLGİ İÇİN DİSCORD: Halil#4439
2017 yılının temmuz ayında ilk spawner eklentisini geliştirmeye başladığımda heyecanlı bir şekilde sonuç vermesini bekliyordum. İlk testlerimde yanımda "Batuhan" vardı ve yapamayağımı düşündüğüm sistemleri yapmam beni birazcık hoşnut kıldı. Ne zamanki görücüye çıkardım yani spigotta paylaştım işte o zaman hayal kırıklığına uğradım. Yaptığım sistemlerin her gün bir başka açığı çıkıyordu. Bunun üzerine eklentiyi kaldırmak durumunda kaldım.
Tabii bu eklentiyi kullanan ve sorun yaşayan birçok kişi oldu. Eklentinin gelişmesinde yardımcı olan ve temelde bu kadar gelişmemi sağlayan 2 kişi oldu diyebilirim ilki CasperNW'nin sahibi olan @MaskeliPeder'di ve o da ilk sürümleri kullanırken Spawnerların stacklenmemesinden şikayetçi olan biriydi. Ardından sizlerin de yakından tanıdığınız @SydeFQ geliyordu. O da sistemin verimsizliğinden ve dönüşümlerden dolayı sıkıntı yaşıyordu sunucusunda. Bu sıkıntılar üzerine hala birçok sunucuda aktif olarak kullanılan "TornadoSpawners" adlı eklentiyi geliştirdim. Birçok soruna çare olsa da aklımda hep kullandığım sistemi geliştirmek vardı.
ASP'nin yani AdvancedSpawners'ın yapımı da yaklaşık 4-5 ay sürdü ki hala devam etmekte. Ancak bu projede önemli olan asıl nokta benden sonra da geliştirilebilir olması. Sistemin temel noktalarına birazdan değineceğim için şuan için sadece söyleyebileceğim tek şey var.
İnsanlar bilgileri doğrultusunda tecrübe kazanır, tecrübeleri doğrultusunda bilgi edinmeleri ivmelenir. Yaklaşık 2.5 yıldır Spawner eklentisi geliştiriyorum. Her sürüm diğerinden kat be kat iyi hale geldi. Ancak bu geldiğim son noktayı zirve olarak gördüğüm için (Buradaki zirveyi birincilik olarak değil aksine yapabileceğim en üst nokta olarak algılayabilirsiniz) bunu paylaşmaktan kaçınmayacağım.
AdvancedSpawners Çalışma Mantığı !
ASP'yi geliştirirken özellikle her kesme hitap etmesi için uğraştığımı dile getirmeliyim. Hologram isteyen hologramı açmalı, istemeyen kapatmalıydı. Ya da yükseltme isteyen bunu açmalı, istemeyen kapatmalıydı. Bunu da en ince ayrıntısına kadar düşündükten sonra bunun sadece modüller aracılığıyla sağlıklı olacağını düşündüm. Tabii bu modülünde bir arka planı var o da Steam'deki dlc lere dayanıyor. Belki bir gün o hikayeye de değiniriz ancak şimdilik modüllerden devam edelim.
Eklenti tıpkı steam üzerinde ki dlc ler gibi çalışıyor. Önce temel eklenti olan AdvancedSpawners'ı sunucunuza kuruyorsunuz. Ardından "ASP# " etiketiyle başlayan dlc leri atıyorsunuz ve istediğiniz özellik eklenmiş oluyor. Bu sistemin en büyük getirisi. Hiçbir bağlılık duymadan birçok şeyi içine almak. Yani hologram için ayrı mob spawner için ayrı eklenti kullanmak yerine tek eklenti ve modülleriyle bu işi kökünden çözüyorsunuz. Ayrıca performans açıısndan da size büyük bir getirisi oluyor.
AdvancedSpawners Modülleri !
Eklenti içerisinde ki modüller şu şekildedir:
Hologram Modülü: Spawnerların üstünde ki hologramları kontrol etmenizi sağlıyor. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Koruma Modülü: Spawnerlar için sahiplik sistemi, devretme sistemini aktif ediyor. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Çevre Koruma Modülü: Spawner'ı kırdığınız kazmanın özellikleri, spawnerın patlama koşulu ve spawnerdan kazanılan xp durumunu kontrol eder. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Mix Modülü: Mix Spawner için özel modüldür. Ekstra olarak spawner oluşturur ve hali hazırda ekli olan spawnerları karıştırır. Yani yere bir spawner koyarsınız içinden demir ve elmas çıkar. (% lik ihtimallerle). Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Satış Modülü: Spawnerları oyun içi paralarıyla satın almanız için tabela oluşturmanızı sağlar. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
Süreli Spawner Modülü: Her spawner'a özgü süre ayarlamanızı (ekstra olarak) sağlar. Örneğin 5 dakikalık elmas spawner verebilirsiniz. Kendine özel klasörü ve config dosyası mevcuttur.
AdvancedSpawners Modül Kodları !
Hologram Modülü: ASP#Holo
Koruma Modülü: ASP#PR
Çevre Koruma Modülü: ASP#XP
Mix Modülü: ASP#Mix
Satış Modülü: ASP#SL
Süreli Spawner Modülü: ASP#TMR
AdvancedSpawners'ın Avantajları !
AdvancedSpawners'ın en büyük avantajı sizi ekstra eklentilerden kurtarır. Çünkü içerisinde hem ITEM hem de MOB spawner özelliği barındırır. Ayrıca eklenti içerisinde ki her şeyi kendinize göre de ayarlayabiliyorsunuz !
Temel Anlamda AdvancedSpawners Özellikleri !
Item Spawner
Özel Item Spawner
Mob Spawner
Özel Mob Spawner (Hedefleme 'Target' ve Drop 'Ölünce düşenler' sistemleriyle'
Özel Hologram Sistemi
Dil API'si (İngilizce ve Türkçe)
Mix Spawner Oluşturabilme
Süreli Spawner Oluşturabilme
Spawner'ı Kıran Özel KazmalarBelirleyebilme
Sahiplik ve Koruma Sistemleri
Devretme Sistemleri
Tabela İle Satış Sistemleri
AdvancedSpawners'ta Item - Mob - Spawner Farkı !
En başta da belirttiğim gibi benim için önemli olan nokta düzenlenebilir ve anlaşılabilir olmasıydı. Bu bağlamda da item mob ve spawner sistemini de değiştirmek istedim. Yani bir spawner oluşturmak için önce item ya da mob oluşturuyorsunuz. Sonra spawner oluşturup bunun türünü (item-mob) belirleyip oluşturduğunuz itemi ya da mobu kullanıyorsunuz.
Aşağıda ki resimde sampleitem.yml dosyasını görüyorsunuz. Burada itemin kendi özelliklerini belirliyorsunuz. Tabii item ismini aşağıda ki materials linkinden bulduktan sonra :)
Material (Spigot-API 1.13.2-R0.1-SNAPSHOT API)
Şimdi itemimizi oluşturduk sıra geldi altin spawnerı oluşturmaya. Bunun için de spawners klasöründe ki samplespawner.yml yi kopyalayıp adını değiştirip içine girip altta ki resimdeki gibi bir ayar yapmak.
Şimdi bir de Mob oluşturmaya bakalım. Mob oluştururken de önemli olan nokta mobun ismini doğru yazmak.
NOT: Eklentide 18 item 21 mob spawner var.
DETAYLI BİLGİ İÇİN DİSCORD: Halil#4439
Son düzenleyen: Moderatör: