- Katılım
- 10 Ağustos 2017
- Mesajlar
- 455
- Elmaslar
- 159
- Puanlar
- 9.270
- Yaş
- 23
- Yer
- İzmir
- Minecraft
- EfeByc
- https://www.facebook.com/efeboyaci21
Bu konuda Skript'te kullanılan syntax türlerini anlatacağım.
Toplam olarak 6 tane syntax türü mevcut.
1) Event
Olmazsa olmazıdır, event olmadan function dışında hiçbir komut bloğu çalışmaz, başlamaz.
Olayın ne olunca olacağını anlatır. Eylemin başlama nedenini anlatır.
Bazı örnekler:
[/LEFT]
Bazı özellikler:
Damage ve Death:
Bu iki eventte player kullanımı önerilmez.
Hasar alan ve veren olarak iki taraf olduğundan bu iki tarafın
spesifik olarak belirtilmesi istenir.
[/LEFT]
olarak tanımlanır.
Bunu değişkenlere de aynen bu şekilde girmelisiniz.
Place, Break vb.
event-block gibi özel belirtme türleri görebilirsiniz.
Mesela event-block: eventte kullanılan blok demektir.
2)Conditions (Koşullar)
Adı üstünde eylem gerçekleşirken eylemi etkileyecek koşullardır.
Ayrıca unutmayın, iki noktadan sonra her zaman [TAB] bırakılır.
3)Efektler
Kodların asıl olayıdır. Eylemleri gerçekleştirir.
Diğer tüm syntaxlar bu efektleri tanımlar niteliktedir.
Ör: ban, send ,broadcast, kill
4)Expressions (Tanım, anlatım)
Efektlerde kullanılır, detay ve tanım verir.
5)Type (Tip, Model)
Örnek:
Fonksiyon bu rehbere dahil değil çünkü onu sonra daha detaylı anlatmayı düşünüyorum.
Toplam olarak 6 tane syntax türü mevcut.
1) Event
Olmazsa olmazıdır, event olmadan function dışında hiçbir komut bloğu çalışmaz, başlamaz.
Olayın ne olunca olacağını anlatır. Eylemin başlama nedenini anlatır.
Bazı örnekler:
Kod:
on bed enter: #Yatağa girdiğinde
[LEFT]on break: #Kırma eylemi gerçekleştiğinde
on damage: #Hasar alma/verme işlemi gerçekleştiğinde
Bazı özellikler:
Damage ve Death:
Bu iki eventte player kullanımı önerilmez.
Hasar alan ve veren olarak iki taraf olduğundan bu iki tarafın
spesifik olarak belirtilmesi istenir.
Kod:
Hasan alan: victim
[LEFT]Hasar veren: attacker
olarak tanımlanır.
Bunu değişkenlere de aynen bu şekilde girmelisiniz.
Kod:
Örnek: {öldürme::%attacker%}
Place, Break vb.
event-block gibi özel belirtme türleri görebilirsiniz.
Mesela event-block: eventte kullanılan blok demektir.
2)Conditions (Koşullar)
Adı üstünde eylem gerçekleşirken eylemi etkileyecek koşullardır.
Kod:
Örnek:
tool of the player is enchanted with efficiency 2
#Eğer oyuncunun aleti verimlilik 2 büyüsüne sahipse:
3)Efektler
Kodların asıl olayıdır. Eylemleri gerçekleştirir.
Diğer tüm syntaxlar bu efektleri tanımlar niteliktedir.
Ör: ban, send ,broadcast, kill
4)Expressions (Tanım, anlatım)
Efektlerde kullanılır, detay ve tanım verir.
Kod:
message "You have %number of ores in the player's inventory% ores in your inventory."
Mesaj gönderir: %oyuncunun sahip olduğu maden sayısı% kadar madenin var.
%oyuncunun sahip olduğu maden sayısı%, burada bir tanımdır.
5)Type (Tip, Model)
Örnek:
Kod:
inventory, gamemode, biome, entity, location
Fonksiyon bu rehbere dahil değil çünkü onu sonra daha detaylı anlatmayı düşünüyorum.