- Katılım
- 18 Şubat 2018
- Mesajlar
- 1.372
- Elmaslar
- 698
- Puanlar
- 9.030
- Minecraft
- BurakXX
- BurakXX
- BurakXX
Merhaba Sevgili Mc-Tr Üyeleri , Skript Öğrenimi İçin Açtığımız Konunun 3# Kısmına
Bugün İf Else Ve Argumentleri Konu Alacağız
Argumentler Ne İşimize Yarar?
Argumentler Sayesinde Komut Kısaltabiliriz , Kod Karışıklığını Önleyebiliriz;
Örnek /para <oyuncu ismi> Şeklinde Komutlar Yapabiliriz Kısacası Bir Çok İşi Yapabiliriz.
Argumentler Nasıl Kullanılır?
Argument Kullanırken %arg% kullanlıyız burada %player% komutu kullanandır
Burada 1 Argumentimiz Olduğu İçin %arg-1% Olarak Kullandık
Kod:
command /mute [<text>]:
trigger:
send "&e%arg-1% adlı kişiye mute attın" #arg-1 /mute komutundan sonra yazılan kelimedir
Şimdi Mutelenen Kişiye Bi Kayıt Yapalım
Burada Mute Atıldığında Mute Atılan Kişiye {ceza} verisi 1 arttırılır
Kod:
command /mute [<text>]:
trigger:
add 1 to {ceza::%arg-1%}
send "%player% tarafından cezalandırıldın" #mute komutunu atan kişi %player%'dır
Şimdi Bu Argumentleri Başka Biyerde Kullanabilirmiyiz?
Evet Kullanabiliriz Şimdi Ceza Verdiğimiz Kişinin
Verisine Bakacağız Nasılmı
Burada /kontrol <oyuncuismi> yazdığımızda yazdığımız kişinin nekadar mute cezası
aldğını görebileceğiz.
Kod:
command /kontrol [<text>]:
trigger:
send "%arg-1% kişisinin mute cezası alma sayısı : %{mute::%arg-1%}%"
İf / Else Ne İşimize Yarar?
İf Else Sayesinde Bi Nevi Evet Hayır ( Eğer / Değilse ) Algoritması Geçiyor
Örnek:
Burada Oyuncunun {para::%player%} Verisi 10000'den Büyük İse Zenginsin Dostum Mesajı
Büyük Değil İse Zengin Değilsin Mesajı Yollamış Olduk
Burada İse Bir Oyuncu Adakit Almamış İse Adakitini Verip
Adakiti Verisini Aldı Olarak Ayarladık Tekrar Almaya Çalıştığında
Alamayacaktır.
Yeni Konularımız Yakın Zamanda Gelecektir
Örnek:
Burada Oyuncunun {para::%player%} Verisi 10000'den Büyük İse Zenginsin Dostum Mesajı
Büyük Değil İse Zengin Değilsin Mesajı Yollamış Olduk
Kod:
command /paratesti:
trigger:
if {para::%player%} is greater than or equal to 10000: #oyuncunun {para} verisi 10000den büyükse
send "Zenginsin Dostum"
else: #büyük değilse
send "Zengin Değilsin Dostum"
Burada İse Bir Oyuncu Adakit Almamış İse Adakitini Verip
Adakiti Verisini Aldı Olarak Ayarladık Tekrar Almaya Çalıştığında
Alamayacaktır.
Kod:
command /adakit:
trigger:
if {adakit::%player%} is not set: #adakit verisi oyuncuda yok ise
give 10 diamond to player
set {adakit::%player%} to true #veriyi oyuncuya ver
else: #eğer adakit verisi oyuncuda var ise (almış ise)
send "zaten adakit almışsın"
Yeni Konularımız Yakın Zamanda Gelecektir