Sol Reklam
Sağ Reklam

Rehber Server Resource Pack Eğitimi [1.12-1.18] #3 -Kaynak paketine mevcut blokları silmeden yeni bloklar eklemek

Inxity

Owner @ ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇ
Emektar
Hosting Görevlisi

Discord:

Inxity#3240

Katılım
25 Ocak 2015
Mesajlar
536
Elmaslar
286
Puanlar
14.785
Yer
Treasure Inc.
Minecraft
Inxityy
BÖLÜMLER
#1 - Sunucuya kaynak paketi kurmak | TIKLA
#2 -Kaynak paketine mevcut eşyaları silmeden yeni eşyalar eklemek | TIKLA
#3 -Kaynak paketine mevcut blokları silmeden yeni bloklar eklemek | Şu an buradasınız
#4 -Özel müzik ve ses efektleri | TIKLA
#5 - Emoji ve özel ifadeler | Yakında
#6 - Özel menüler | Yakında
#7 - Özel canlılar | Yakında
#8 - ???
(1) - Eklemek istediğimiz modeli/bloğu oluşturma
Blockbench ile oluşturduğunuz özel modellerinizi 3. aşamada oyuna ekleyebilirsiniz. Blockbench ile model oluşturmayı anlatmak uzun süreceğinden
sadece blok eklemeyi göstereceğim.

Bu konuda oyuna bir Ruby Block ekleyeceğim, bu nedenle internetten Ruby Block dokusu bulmamız gerekiyor (ya da kendiniz yapabilirsiniz)
İnternetten bulduğum bir texture
ruby_block.png
(16x16)

Bulduğunuz dokuyu PAKETISMI/assets/minecraft/textures/custom/blocks dizinine taşıyın, böyle bir dizine sahip değilseniz oluşturun.

Ardından, PAKETISMI/assets/minecraft/models/custom/blocks adında bir dizin oluşturun ve içerisine ruby_block.json adında bir dosya açın
Dosyanın içerisine aşağıdaki kodu yapıştırın.
JSON:
{
    "textures": {
        "layer0": "custom/blocks/ruby_block"
    },
    "elements": [
        {
            "from": [0, 0, 0],
            "to": [16, 16, 16],
            "faces": {
                "north": {"uv": [0, 0, 16, 16], "texture": "#layer0"},
                "east": {"uv": [0, 0, 16, 16], "texture": "#layer0"},
                "south": {"uv": [0, 0, 16, 16], "texture": "#layer0"},
                "west": {"uv": [0, 0, 16, 16], "texture": "#layer0"},
                "up": {"uv": [0, 0, 16, 16], "texture": "#layer0"},
                "down": {"uv": [0, 0, 16, 16], "texture": "#layer0"}
            }
        }
    ]
}
"layer0" değer boşluğuna indirdiğimiz dokunun dizinini giriyoruz. Benimle aynı işlemleri tekrarladıysanız kodda herhangi bir değişiklik yapmanıza gerek yok.
Yeni blok modelimizi başarıyla oluşturduk.

(2) - Varyasyonlu bir blok seçimi
Varyasyonlu bir blok seçmemizin sebebi, o bloğun kullanmadığımız durumlarına yeni blokları/modelleri eklemek. Varyasyonlu bloklarda BlockStateTag adında bir NBT etiketimiz bulunuyor. Bu etiketin içindeki seçeneklerle oynayarak oyuna yeni bloklar eklemek mümkün.
Aşağıdaki bağlantıdan oyunda bulunan blokların hangilerinde BlockStateTag bulunduğuna bakabilirsiniz

Sunucunuzda çok kullanılmayan bir blok seçmeye özen gösterin (Mushroom bloklar gibi)
Bu konuda nota bloğunu baz alacağım, bu nedenle nota bloğuna ait NBT etiketlerine bakmamız gerekiyor:
1641395278275.png

Burada bulunan etiketler ile çeşitli kombinasyonlar oluşturarak yeni bloklarınızı oyuna ekleyebilirsiniz.

(3) - Seçtiğimiz blok için blockstate dosyası oluşturma
Kaynak paketinizin içerisinde aşağıdaki gibi bir dizin oluşturun
PAKETISMI\assets\minecraft\blockstates
oluşturduğunuz blockstates klasörünün içerisine note_block.json adında bir dosya oluşturun.
Oluşturduğunuz dosyanın içerisine aşağıdaki kodu yapıştırın

JSON:
{
  "variants": {
    "instrument=banjo,note=0,powered=false": {
      "model": "block/note_block"
    },
    "instrument=banjo,note=1,powered=false": {
      "model": "custom/blocks/ruby_block"
    }
  }
}
Yukarıdaki etiket listesinden banjo, 1. nota ve enerji verilmemiş etiketlerini seçtim bu nedenle
"instrument=banjo,
note=1,
powered=false"
kodlarını kullandık.
Bu sayede ilk adımda oluşturduğumuz yeni bloğumuz nota bloğunun banjo tınısının 1. notasında aktifleşmiş olacak. Etiketleri ve seçtiğiniz bloğu kendinize göre değiştirebilirsiniz.

(4) - Sonuç
Oyun içerisinde /give Oyuncuİsmi minecraft:note_block{BlockStateTag:{instrument:banjo,note:1,powered:false}} komutunu çalıştırdığımızda Banjo tınısında Nota değeri 1 olan ve herhangi bir redstone'dan elektrik almayan bir nota bloğu alacağız. Banjo tınısında Nota değeri 1 olan ve enerji verilmemiş değerlerine karşı gelen model oyun içerisinde çalışmış olacak.
1641398163205.png


NOT: Nota bloğu kullanmak istemeyebilirsiniz, bunun nedeni sol tıklandığında üzerinde nota efekti ve ses çıkartması, ayrıca bloğu koyduğunuz yer WorldGuard gibi bir eklenti ile korunmuyor ise oyuncular sağ tıkladıklarında bloğun nota değeri/tınısı değişeceğinden dokusunu kaybedecektir. Mantar bloklarını kullanabilirsiniz.​
 
Son düzenleme:

wans

Fırında Isıttığım İlk Taş

Discord:

SwedLer#2657

Katılım
4 Mart 2016
Mesajlar
93
Elmaslar
36
Puanlar
13.320
Yaş
25
Minecraft
SwedLer
Başarılı ve işe yarıyan bir rehber.
 

onurpince

Somon Balığı Selam Vermeye Geldi

Discord:

onurince#0001

Katılım
12 Şubat 2022
Mesajlar
15
Elmaslar
8
Puanlar
895
Yaş
22
Minecraft
onurince
Böyle bir şeyin mümkün olduğunu bile bilmiyordum Harika :D
 

naexy

Koydum Çalışma Masasını

Discord:

naexy#1881

Katılım
18 Şubat 2023
Mesajlar
52
Elmaslar
4
Puanlar
645
Yer
Bursa
Minecraft
Soalizy
Umarım ses efektleride gelir :)
 

Inxity

Owner @ ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇ
Emektar
Hosting Görevlisi

Discord:

Inxity#3240

Katılım
25 Ocak 2015
Mesajlar
536
Elmaslar
286
Puanlar
14.785
Yer
Treasure Inc.
Minecraft
Inxityy
Umarım ses efektleride gelir :)
bu bağlantıdan konuya ulaşabilirsiniz, ilginiz için teşekkür ederim
 
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı