Oyunların Geleceğine Yatırım Yapan En Büyük Şirketler

  • MC-TR'nin genel Oyun Forumu, Oyun Gezgin açıldı! Pek çok sayıda oyun haberleri, incelemeleri, videoları ve indirimleri burada paylaşılıyor. Ayrıca çeşitli çekilişler ve hediyeler seni burada yani Oyun Gezgin'de bekliyor! Hemen sen de MC-TR'nin yeni açılan oyun forumuna Buraya tıklayarak gidebilir, çekilişleri, hediyeleri, haberleri ve incelemeleri takip edebilirsin.
Minecraft Türkiye Minecraft Türkiye Minecraft Türkiye Minecraft Türkiye Minecraft Türkiye Minecraft Türkiye Minecraft Türkiye Minecraft Türkiye


Bulut Oyunların Geleceği
Video oyunlarına erişimimiz her zaman değişiyor. Son yıllarda, dijital alımların popülaritesi arttı, çünkü Xbox One X ve PS4 Pro, 1TB sabit disk sunuyor, hareket halindeyken hem indie hem de üçlü A başlıkları üzerinden oynamanın kolay bir yolunu sunmuş oluyor. Şimdi, bir sonraki adım bulut oyunu gibi gözüküyor.

Bazı oyun yayıncıları ve donanım üreticileri, böyle bir hizmetin sunabileceği olasılıkları araştırmak için uzun vadeli stratejilerini çoktan ayarladılar. Bulut oyunları, platform kısıtlamalarını kaldırdığından ötürü daha fazla oyuncunun önüne daha fazla oyun çıkarıyor. Bir oyun bulutta yayınlanıyorsa, konsollara, PC'lere, el bilgisayarlarına veya mobil cihazlara aktarılabilir. Oyunlarda gecikme veya kekemelik olmadan koşmak için güçlü ve sürekli bir bağlantıya ihtiyacınız olduğundan, bulut oyunlarında tek gerçek kısıtlama internet hızıdır.

Aşağıdaki başlıklarda, bulut oyunlarında adım adım ilerleyen en önde gelen şirketlerden bahsediyorum. Bazıları, kendi hizmetlerini diğerlerine kıyasla daha da geliştirmekte, ancak her biri teknolojiyi keşfetmeye ya da en azından, mevcut abonelik platformlarını bulut tabanlı destek içerecek şekilde adapte etmeye ikna olmuş görünüyor.



Sony / PlayStation

Sony, bulut akışı oyunlarına adım atan ilk şirketlerden biri. Sony, 2012 yılında, video oyunlarını kablosuz veya bulut tabanlı bir ağ üzerinden yürütmek için tasarlanan teknolojiyi üreten bir şirket olan Gaikai'yi satın aldı. Sony, PlayStation konsolları için yayın desteği geliştirmek amacıyla bu teknolojiyi kullandı.

Remote Play ile PS3 oyunlarını PSP'nizden veya PS Vita'nızdan ve PS4'ün PS Vitasıyla yayınlayabilirsiniz. Uzaktan Oynama her PS3 başlığında görünmemekte, ancak tüm çevre birimleri kullananlar haricinde tüm PS4 oyunları bu hizmeti destekler.

Ayrıca PlayStation Now, kullanıcıların PS4 veya PS4 oyunlarına belirli bir ücret karşılığında PS4 veya PC'lerine aktararak belirli PS2, PS3 ve PS4 oyunlarına erişmelerini sağlayan bir bulut oyun abonelik hizmeti sağlamaktadır. Eylül 2018’de Sony, PlayStation Now için bir güncelleme yaptı ve yayınladı. Bu, abonelerin PS2 ve PS4 başlıklarını PS4’e indirmelerini sağlayarak, saniyede tavsiye edilen 5 MB’lik internet hızında olmasa bile oyun oynamanıza izin vermekte.

PS4 ayrıca, oyunu kendilerine sahip olmasalar bile, bir PSN arkadaşına oyun aktarabilmenizi sağlayan Share Play'i destekler. Share Play, ayrıca yerel multiplayer destekliyorsa siz ve bir arkadaşınızla aynı oyunu oynamanıza izin verir. Share Play ücretsizdir, ancak hem sizin hem de arkadaşınızın ona erişmek için PlayStation Plus üyesi olmanız gerekir. PlayStation gibi Şimdi, önerilen internet hızı saniyede 5 MB'dir, ancak servis 2 MB ile çalışabilir. Ne yazık ki, sonsuza kadar Share Play'de bir arkadaşınızla oyun oynayamazsınız. Oyununuzu istediğiniz kişi ile istediğiniz kadar aktarabilirsiniz, ancak her Share Play oturumu yalnızca bir saat kadar sürebilir. Oyununuzu aynı anda yalnızca bir kişiye aktarabilirsiniz.



Microsoft / Xbox
Microsoft, Ekim 2018’de Project xCloud’un ortaya çıkmasıyla birlikte bulut oyun partisine resmen katıldı. Hizmet, uzak veri merkezlerindeki donanım aracılığıyla oyunları doğrudan bilgisayarınıza, telefonunuza veya tabletinize aktarabilmenizi sağlıyor.

Henüz canlı olmamasına rağmen, Xbox'ın oyun bulutu başkanı Kareem Choudhry, bu yıl kamuoyu denemelerinin başlayacağını söyledi. Forza Horizon 4'ün ayrıca bir Xbox One denetleyicisine kablosuz olarak bağlanan bir Android mobil aygıtta oynatıldığını gösteren Mart 2019 Inside Xbox canlı yayınında bir Project xCloud demosu gösterildi.

Microsoft ayrıca, geliştiricilerin buluta bağlı oyunları oluşturmasına ve başlatmasına yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmış bir platform olan Game Stack'i piyasaya sürdü. Geliştirme seti, Microsoft'un hizmetlerini ve platformlarını Azure ve PlayFab ile birleştirerek, merak uyandıran içerik oluşturuculara DirectX, Mikser, Power BI, Havok, Visual Studio, Windows, Xbox Oyun Stüdyoları, Xbox Live ve Simplygon'a erişim sağlar.

Xbox One'ın henüz bir yayın hizmeti yok, ancak bunu yapmak için yapı taşları mevcut; Xbox patronu Phil Spencer zaten planın konsolun Game Pass için “her cihaza” genişletilebileceğini iddia ediyor. Kasım 2018’de Microsoft’un kazanç çağrısı sırasında CEO Satya Nadella, Game Pass’ı PC’ye getirmekten de bahsetti. Project xCloud sayesinde, Xbox'ın abonelik hizmeti Netflix tarzı bir akış platformu haline gelebilir.

Xbox Game Pass zaten bir aylık ücret karşılığında indirmek için yüzlerce dijital başlık sunuyor. Abonelik için ödeme yaptığınız sürece, hizmet aracılığıyla sunulan oyunlardan herhangi birine erişebilir ve istediğiniz zaman kaldırabilir ve yeniden indirebilirsiniz. Netflix'e benzer şekilde, Game Pass'ın kütüphanesi zaman içinde değişiyor, popüler olmayan başlıklar yenileriyle değiştiriliyor(orijinal Xbox, Xbox 360 ve Xbox One oyunları da dahil).



Nintendo

Nintendo, bulut tabanlı oyun akışında büyük adımlar atmadı, ancak şirket zaten teknolojiyi deniyor. Sadece bunu deneyimlemek için Japonya'da yaşanılabilir.


Japonya'da Assassin Creed Odyssey ve Switch Resident Evil 7: Biohazard on Switch'in bulut versiyonunu oynayabilirsiniz. Oyunun sahibi sizsiniz, ancak küçük bir indirme Switch'in SD kartındayken çoğu bulutta saklanıyor. Teorik olarak (henüz denemedim), güçlü bir internet bağlantısı sayesinde, el modunda bile her iki oyunu da sorunsuz bir şekilde oynayabilirsiniz. Nintendo, Switch için daha fazla oyunun bu bulut tabanlı tedaviyi gerçekleştirip gerçekleştirmeyeceği veya bu hizmetin diğer ülkelere uluslararası olarak yayılıp uzatılmayacağı konusunda hiçbir açıklama yapmadı.



Electronic Arts
Electronic Arts, bulut akışı oyunlarında değil; Henüz değil. Şirketin şu anki Proje Atlası'ndaki çalışması, muhtemelen bir gün partiye dahil olacağı anlamına geliyor.

Electronic Arts,'nın E3 2018 basın toplantısında, şirket önce yayıncının oyun kütüphanesini buluta getirmek için tasarlanan daha sonra adlandırılmamış projesini sergiledi. Electronic Arts, oyun etkinliği sırasında bir demo yaptı ve CEO Andrew Wilson, yeni teknolojinin, istediğiniz herhangi bir cihazda Electronic Arts oyunlarından herhangi birini oynamanıza izin vereceğini söyledi.

Ekim 2018'de, bir blog yazısında, Electronic Arts baş teknoloji sorumlusu Ken Moss, 1.000 çalışanının Project Atlas üzerinde çalışmaya başladığını açıkladı. Moss, “Bu, geleceğin ölçeklenebilir, sosyal ve büyük ölçekli deneyimlerini inşa edebilen tamamen entegre bir platform olacak” dedi. “Geçmişte bulut barındırma, çöpçatanlık, pazar yeri, veri, AI, başarılar ve sosyal gibi özellikler motordaki geliştirme araçlarından ayrıyken, Project Atlas platformu tüm bu hizmetleri yerel olarak uygulayabilecek. "

Bu duyurudan bu yana, Electronic Arts Proje Atlası hakkında oldukça sessiz kaldı. Bununla birlikte, Moss projenin "halen devam ettiğini" onayladı, bu yüzden gelecek yıl içinde muhtemelen daha fazla ayrıntı ortaya çıkacak.


Verizon

The Verge'e göre Verizon, oyunlar için bir bulut akış servisinin kendi varyasyonunu test ediyor. Verizon Gaming olarak adlandırılan hizmet, bir Nvidia Kalkanı uygulamasına indirilir ve buluttan tasarruf edilen oyun koleksiyonunuzu PC'nize veya mobil cihazınıza aktarabilir.

Ancak Verizon, böyle bir hizmetin varlığını doğrulamamıştır. Hizmetin alfa sürümü için sözde test yapanlar, Ocak 2019’da, Verizon Gaming’in şu anda oyun içi ilerlemenizi kaydetmenize izin vermediğini ve oyun oynarken geciktiğini söyledi. Verizon Gaming mevcutsa, büyük olasılıkla hala çok erken bir gelişim aşamasında. Testin ekran görüntüleri, God of War gibi PS4 ayrıcalıkları ve Red Dead Redemption 2 gibi konsolu oyunlar dahil olmak üzere çok çeşitli desteklenen başlıkları gösteriyor.




Google

Google, oyunlar için bulut tabanlı akış hizmeti için beta testini zaten yapmıştı. Proje Akışı, herhangi bir oyunu Google Chrome tarayıcısı üzerinden bilgisayarınıza akıtmak için tasarlanmıştır. Burada listelenen diğer servislerden çok daha güçlü bir bağlantı gerektirir (Google saniyede 25 MB internet hızı önerir) ancak oldukça iyi çalışır.

Project Stream'in halka açık beta testi sırasında Assassin Creed Odyssey'i oynandı ve oyun oldukça pürüzsüz oldu. Algılanan herhangi bir giriş gecikmesi yoktu ve gözle görülür bir sıkıştırma olmasına rağmen, görüntü kalitesi hala oldukça yüksekti. Project Stream zaten oynanabilir durumda görünüyor, bu nedenle bu yıl hizmetle ilgili daha fazla ayrıntı duyduğumuzda şaşırmayacağız.




Nvidia

Hizmeti hala beta olsa bile, Nvidia, Ekim 2015'ten bu yana oyun bulutu akışında bulunuyor. Geforce Now, tümü PC'nize aktarılabilecek yüzlerce oyun kütüphanesine erişim sunuyor.


Nvidia, 1080p'de 60fps'de oyun oynamak için saniyede 50 MB internet bağlantısı önermektedir, ancak saniyede 10 MB, 720p'de 30fps'de oynamakda mümkündür. Geforce Now'ın resmi olarak ne zaman başlayacağını duyurun bir açıklama yapılmadı, ancak Nvidia yıllarca hizmeti sürekli olarak güncelledi -Twitch stream desteği ve oyun içi sesli sohbet gibi ek özellikler ekledi.



Amazon

Amazon'un yaklaşmakta olan video oyunu akış hizmeti hakkında hiçbir şey yapılmadığı bilinen bir şey olduğu ve Bilgi'ye göre 2020'den önce başlatılması pek mümkün değil.

Amazon Twitch'in sahibidir. Kuşkusuz Twitch, bulut oyunuyla aynı değildir, ancak PC'nizde, konsolunuzda veya mobil cihazınızda İnternet bağlantısı üzerinden oynanamayacağınız tüm video oyununu izlemenize izin vererek bir tür oyun akışı sunar. Twitch'in bulut tabanlı yeni bir oyun platformunun temelini atma potansiyeli mevcuttur.




Diğer Öne Çıkanlar
Arkasında büyük isimler taşmasalar da, bulut akışı üzerinden oyun oynamada kayda değer adımlar atan başka birkaç şirket var. Neyin altında olduklarını detaylıca anlattık.

Blade, bulut akış uygulamasını barındıran donanım makineleri olan Shadow Box ile hizmetini genişletiyor. Daha uygun olanı, Shadow'un uygulamayı çalıştırabilecek herhangi bir cihazda da kullanılabilmesidir (Windows 7, 8.1, 10, macOS, Android ve iOS). Bununla birlikte, Shadow'un aylık aboneliğini ödemenin, oyun kalibreli bir Windows 10 PC'yi herhangi bir yerde yayınlamanıza izin veriyor. Shadow Ghost adlı en yeni Shadow Box, bugüne kadar yaşadığımız en iyi bulut tabanlı oyun akışı deneyimi değil, ancak Google'da dolaşan incelemelerde belirtildiği üzere, "oyunun nereye gidebileceğini ve oyun donanımının bu geleceğe nerede sığabileceğini gösteriyor ."

Parsec ayrıca cihazınıza, özellikle de PC'nize oyun akışı sağlıyor. Bununla birlikte, Twitch gibi, oyun deneyimini başka biriyle paylaşmanın bir yolu olarak moreso tasarlandı. Parsec aracılığıyla, daha sonra bilgisayarınızda izleyebileceğiniz birçok diğer oyuncuların akışına erişim sağlayabilirsiniz. Yayın sahipleri ayrıca yayın sırasında izleyicileri oyuna katılmaya davet edebilir veya istediği zaman oyunun kontrolünü başka bir kişiye devredebilir. Parsec ile, siz ve arkadaşlarınız (veya yabancılar) kilometrelerce uzakta olduğunuzda bile aynı oyunu oynayabilirsiniz.
keiayraç.png
 
Bu makinelerde pinge önem veren oyunların oynanmamasını hatırlatıyorum tekrar makinenin pingi ne kadar 20-30 olsada sizin evinizde 90-110 ping ekle 150 ping
 
Son düzenleme:
Yukarı