Sol Reklam
Sağ Reklam

Rehber Minecraft'ta silinen eski yapılar - Böyle bir yapı mı varmış?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

bor4_

play.destrada.pw!

Discord:

bor4#0204

Katılım
10 Temmuz 2021
Mesajlar
141
Elmaslar
109
Puanlar
520
Yaş
22
Minecraft
bor4
animatedmobs.jpg

Minecraft'ta silinen eski yapılar - Böyle bir yapı mı varmış?
Merhaba sevgili MC-TR üyeleri ve ziyaretçileri. Bugün sizlerle Minecraft'ta kendiliğinden oluşan bazı yapıların oyun yapımcıları tarafından kaldırılma ya da silinme kararı sonucunda oyundan çıkarılan yapılara göz atacağız. Bu yapılar tam olarak neydi? ne işe yarıyorlardı? geçmişte ne gibi yapılar vardı? bu gibi soruları bu konuda işleyeceğiz. Dilerseniz başlayalım.

Daha önce hiç tek oyunculuda bir yapıyla karşılaştınız mı? bu yapılar genellikle nadir şekilde bulunur ve içerisinde sizlere biraz olsun ödül barındırır. Bu ödüller kısmen çok nadir olan eşyalardan oluşurken kısmen çok basit eşyalardan oluşurlar. Birazdan anlatacağım yapılar ile daha önce karşılaştınız mı?


Tuğla Piramidi
Tuğla piramidi Java Edition Infdev sürümünde olup 20100227-1 alt sürümünde eklenmişti. Tuğla piramitlerinin iç odaları bulunmuyordu. Çöl piramitlerinde olduğu gibi yer altına tam bir piramit olmak yerine bulunduğu arazinin en üst konumunda oluşuyorlardı. Zemini düz olmak yerine bulunduğu arazinin yapısına göre şekil alıyordu. Piramidin en üst bloku dünya sınırındaydı ve en aşağı tarafa doğru genişleyerek ilerliyordu. 20100227-1 alt sürümünde dünya yüksekliği 64 blok kadardı. Deniz seviyesinin bulunduğu zemin 32. bloktan başlıyordu. Bu sebepten ötürü piramidin tabanı tipik olarak 63'e 63 (63x63) büyüklüğündeydi ve piramidin kendisi 32 blok yüksekliğe sahipti. Piramit zeminin yüksekliği sebebiyle dünya yüksekliğini aşmaya çalıştığında, düz ve en son bloku siyah oluyordu.

Tuğla piramitleri Java Edition Infdev sürümü 20100327 sürümünde kaldırıldı ve kaldırılma sebebi olarak Java Edition 1.11 sürümünün yer yüzü şeklinin tekrar kodlanması sebebi gösterildi.
Oyun içerisindeki görüntüsü şöyleydi:


3ca8ca2392ccd3bb521e4ab3b8f5690e.png
80d9b6d90a803dec4f3a42fa879fbd50.png
d43b0de5f6c78952f797db8dbad321fa.png

Indev Evi
Indev evi Minecraft Indev 0.31 20100124 sürümünde oyuna eklenmiştir. Oyuncu dünyayı oluşturduğunda Indev evinin içerisinde başlıyordu. Indev evi 7 blok genişliğinde, 7 blok uzunluğunda ve 4 blok yüksekliğindeydi. Oyuncuların evden dışarı çıkabilmesi amacıyla 2 blokluk bir delik mevcuttu. İç tarafında iki adet meşale bulunuyordu. Indev evlerinin dış yapısı odun ve yosunlu kırık taş blokundandı. Indev 0.31 20100124 sürümünde yosunlu kırık taş doğal olarak bulunmuyordu ve sadece bu evin dış yapısında bulunuyordu. Ev içerisinde dört adet sandık bulunuyordu ve bir sandığın içerisinde 99 adet TNT bulunuyordu (Indev 0.31 20100124 ne sürümünde 1 yığın 64 adet değil 99 adet olarak geçiyordu). Diğer sandığın içerisinde tüm renklere sahip 99 adet yün blokları bulunuyordu. Geriye kalan iki sandıkta ise çeşit çeşit eşyalar bulunuyordu. Oyuncular bu eşyalara sahip olarak başlıyordu.

Indev sürümü oyunu gerçek hayata döndürmek istediğinden ötürü Java Infdev 20100227-1 sürümünde bu yapıyı kaldırma kararı aldı.
Oyun içerisindeki görüntüsü şöyleydi:

43edc2d863c24dba9e8a2977aca44c1f.jpg
e15ef331df1a9a7399d0d2ce64aa45c3.png

Obsidyen duvarı
Obsidyen duvarı oyuna Java Edidion Infdev 20100227-1 sürümünde oyuna ekledi. Amacı X ve Z kordinatları 0 olan blokların en üst tarafında kesişen 2 blok yüksekliğinde bir duvar olacaktı. Bu duvar oyunun merkezini belirtebilmek amacıyla kullanılacaktı. Oyuncu bu duvar içerisinde başlayacak ve bu şekilde nerede olduğunu, oyunun başlangıç bölgesinden uzaklaştıktan sonra oyunun başlangıç bölgesinin neresi olduğunu anlayabilecekti. Mojang bu fikri Java Edition Infdev 20100313 sürümünde kaldırılma kararı aldı.
Oyun içerisinde ki görüntüsü şöyleydi:

767a1748c59e8891bfbd086eb1fb92c8.png
2NZdl4d.png

Eski köy yapıları
Köyler önceki sürümlerde daha büyük gözüküyordu. Buna karşı Java Edition 1.10 sürümünde köyler küçültülerek daha farklı bir seçeneğe gidildi. Bu şekilde köyler biraz daha küçük görünüyor ve daha fazla alana yayılıyor. Köy popülasyonunu ve yapay zekasını iyileştirebilmek adına böyle bir güncellemeye gidildi. Daha sonrasında köyler farklılaştırılarak eski köy düzeni kaldırıldı ve biyomlara göre gelen köy düzenleri getirildi. Güncelleme tam olarak şöyle:

Köylerde artık birden fazla zararlı canavar ya da zararsız canavar bulunuyor.

  • Köylüler: sadece köy içerinde oluşurlar.
  • Demir Golem: köy merkezine yakın bir mevkide oluşurlar.
  • Dolaşan tüccar: Tüccarlar genelde köy çevrelerinde dolaşır. Köy dışında size yakın bir yerlere ışınlanabilirler.
  • Zombi köylü: Genelde zombiler tarafından saldırıya uğramış zombi köylerde gözükürler.
  • At: Düzenli olarak tüm köylerde oluşurlar.
  • Domuz: Düzenli olarak köy etraflarında oluşurlar.
  • İnek: Düzenli olarak köy etraflarında oluşurlar.
  • Koyun: Düzenli olarak köy etraflarında oluşurlar.
  • Zombi: Zombiler köye saldırmadan önce oluşurlar.
  • Yağmacı: Baskınlarda köylülere ve size saldırırlar.
  • Vindicator: Baskınlarda köylülere ve size saldırırlar.
  • Evoker: Baskınlarda köylülere ve size saldırırlar.
  • Ravager: Baskınlarda köylülere ve size saldırırlar.
  • Cadı: Baskınlarda köylülere ve size saldırırlar.
maxresdefault.jpg

Baskınlar
Baskınlar kötü etki statüsüne sahip bir köye girdiğinde gerçekleşir. Bu köyler baskını yönetir. Baskın başladıysa evinizin yakınıza ya da bulunduğunuz yerin yakınlarında yağmacı, Vindicator, Evoker, Ravager ve cadı sizi öldürmeye gelir. Baskının çeşitli seviyeleri vardır. Son seviyede baskını bitirebilirseniz ödül olarak köylülerden indirimli eşya ticareti yapabilirsiniz.
Baskına göre zararlı canavarların gelme olasılığı şu şekildedir:

Java Edition

Zararlı Canavarlar
Aşama 1
Aşama 2
Aşama 3
Aşama 4
Aşama 5
Aşama 6
Aşama 7
bfd2706446858e4e2d36e4291ea2004f.png
Yağmacı​
4 veya 5​
3 veya 4​
3 veya 4​
4 veya 5​
4 veya 5​
4 veya 5​
2 veya 3​
bfd2706446858e4e2d36e4291ea2004f.png
Vindicator​
0 veya 1​
2 veya 3​
0 veya 1​
1 veya 2​
4 veya 5​
2 veya 3​
5 veya 6​
60bf23489ad8d0d0a65ea9d07dc32bc1.png
Ravager​
-​
-​
1​
-​
-​
-​
-​
bfd2706446858e4e2d36e4291ea2004f.png
Evoker​
-​
-​
-​
-​
1​
1​
2​
46c1f3a5e1acdaaae2b00dd53899f60c.png
Cadı​
-​
-​
0 veya 1​
3​
0 veya 1​
0 veya 1​
1 veya 2​
Yağmacının Ravager sürmesi​
-​
-​
-​
-​
-​
-​
-​
Vindicator'ün Ravager sürmesi​
-​
-​
-​
-​
1​
-​
1​
Evoker'in Ravager sürmesi​
-​
-​
-​
-​
-​
-​
1​
Not: Zor oyun modundaysanız ilave olarak 1 adet daha Pillager ya da Vindicator doğma olasılığı mevcuttur.

Bedrock Edition
Zararlı Canavarlar
Aşama 1
Aşama 2
Aşama 3
Aşama 4
Aşama 5
Aşama 6
Aşama 7
bfd2706446858e4e2d36e4291ea2004f.png
Yağmacı​
4​
3​
3​
4​
-​
5​
-​
bfd2706446858e4e2d36e4291ea2004f.png
Vindicator​
-​
2​
-​
-​
4​
2​
6​
60bf23489ad8d0d0a65ea9d07dc32bc1.png
Ravager​
-​
-​
1​
-​
1​
-​
-​
bfd2706446858e4e2d36e4291ea2004f.png
Evoker​
-​
-​
-​
-​
1​
1​
2​
46c1f3a5e1acdaaae2b00dd53899f60c.png
Cadı​
-​
-​
-​
3​
-​
-​
1​
Yağmacının Ravager sürmesi​
-​
-​
-​
-​
-​
-​
-​
Vindicator'ün Ravager sürmesi​
-​
-​
-​
-​
1​
-​
1​
Evoker'in Ravager sürmesi​
-​
-​
-​
-​
-​
-​
1​
Not: Bedrock Edition sürümünde, aşamaların sayısı zorluğa bağlıdır. Kolay zorlukta 3, normalde 5 ve zorda 7 aşama vardır.

Köy Şekilleri
Köy çeşitleri 7'ye ayrılmaktadır. Sırasıyla saymak gerekirse: Ova köyleri, çöl köyleri, karlı tundra köyleri, karlı tayga köyleri, tayga köyleri, savan köyleri ve zombi köyleri. Bütün köylerde mimari kendi biyomuna ait şekilde değişmektedir. Örneğin karlı tundra köylerinde kış için yapılaşma görünürken, çöl köylerinde sıcak bir iklim görüldüğünden, yapılaşma buna göre şekil almıştır.
  • Çöl köyleri yalnızca kurak çölde bulunurlar.
  • Ova köyleri yalnızca ova çayırlarında bulunurlar.
  • Savan köyleri yalnızca savan biyomunda bulunurlar.
  • Tayga köyleri yalnızca tayga biyomunda bulunurlar.
    • Bedrock edition sürümünde ise, Tayga tepelerinde ya da karlı tayga veya karlı tayga tepelerinde bulunurlar.
  • Karlı tundra köyleri yalnızca karlı tundra biyomunda bulunurlar.
Köy evlerinin içerisinde bulunan yatak sayısına göre köylüler oluşur.
  • Zombi köyleri ise, zombi baskınlarından kurtulamayan köylülerden oluşur. Bu köy çeşidi her alanda bulunan ova köylerinden oluşur. Oyunda bu köy çeşidine denk gelme ihtimaliniz %2 oranındadır. Bu köydeki tüm köylüler, köylü zombilerden oluşmaktadır.

Köylü meslekleri
1.14 sürümünden sonra her köylüye özel bir meslek gelmiştir. Bu meslekler onları ilgilendiren bloklar ile ilişkilidir. Örneğin kasapçı yemek ocağı ile ilgilenir çünkü mesleği geri bu ürünleri satmaktadır. Bu gibi meslekleri aşağıda yer vereceğim.
Bebek köylülerin herhangi bir mesleği olmaz. Bir köylü acemi ise zamanla işsiz kalabilir ya da mesleğini kaybedebilir.


Meslek​
İlgilendiği Blok​
Çöl​
Orman​
Ova​
Savan​
Karlı​
Bataklık​
Tayga​
İşsiz​
Yok​
1d57b6977733a836764685d5bae88641.png
5dc654744049fb6c4977019c09712616.png
94f219cc824585bdb6763b83de7fa6d7.png
3df8abd18d86ee92903bc1749ba88470.png
a934a5430e57863c93f9869ff2a7af3a.png
a39530587970d05f4f8a0e9023a670cc.png
72b2b9578792f724fb4d18383a86996a.png
Zırhçı​
Maden eritme ocağı​
d370662a5862747a14d8b3d541732c29.png
11f811b62958606fccfbcd649ea92eff.png
b1a172f130e65468adac68f1905b3cfa.png
e6396e391fe4a03950904c9696836385.png
0c1186655f836ed31e992db6c92bc17f.png
152ab5895fdbf437446daa402ed311ec.png
c7d368169bf0bb9635c8f5d69e26028f.png
Kasap​
Yemek ocağı​
9181f9c09bfb23c89674013f3263c8ed.png
92df5bd026633dd7eeadea30e39ae536.png
6e51012db4603b490079ac26698fe9d8.png
7e9527570f115159c0fd9fedea18beeb.png
683cb9c6dee3029863c0342fb21b0f8b.png
39b6287bafcb65bda997a532f1d60599.png
3ffb953dec2dfbe023cd3fe2b3e9c041.png
Haritacı​
Harita masası​
89dbe0cca09a8a3a960b807e5d5277ff.png
81c36276036090e25e5c16fa43c0823b.png
bb2bb351777cc774555aa69d8cdc1ba6.png
04c63154a2de9aea266ccd7dfbd5ae27.png
ec832b485595a5f41cdb30efdcb0aa92.png
e6805e3c6ee1019633cb04ab50fe8618.png
4667e11d1f2d3fe329b402f6f9989702.png
Simyacı​
İksir standı​
df0afa8c5c7fed49e82e5450d66f41fe.png
c5ac1468b250c7aea3f256f5fc5a2a75.png
eb18b980bf08e32ef2588a089182f487.png
6d6794dbf1e58a990734c772c77560ca.png
4d1ef08a400338587fb1c6478ead8366.png
782f89cd6322455cce549373271aab6b.png
7f72ca57024b31818ae6e71cba1e1f2e.png
Çiftçi​
Ekin karıştırıcısı​
3fb4f076bc572a68fb0c04b4177492b0.png
f6765d34be98601000bf203fb116da33.png
1fefc5a5361b50ac44dc36fe98d52e68.png
a53abc0ce5e22dd2181e0b4f0189325b.png
dd202afbd4307419a3e6640ae7822571.png
4b14e3dd169a1d345121c37a07b112fa.png
32412fcf04187cbac5890da84fade6fe.png
Balıkçı​
Fıçı​
a9e11916be6d10792cf6788c62ea98ff.png
e8184f366134bff3f1e975df93a7e076.png
7a0b8bcd39d7ad401d2b35a5e65fec09.png
410810b2a07c712a5f82788b0203df8a.png
7d561e769222db61528fdcb4ef793d72.png
2b0952a9d28a1dade3e8b78d0f21b32e.png
dce8ee64ef078fd08a59307fb2839aa4.png
Okçu​
İsabet tahtası​
aa26fdb6fd15552e6b91d11e020ae39a.png
00d766a896f4718e1f7d7d952d3c6646.png
ccf9d06b1a9d0db04e48c4fabe414b2e.png
6ab12d4c17243993ca2ca8bae0bfe107.png
70dc39b37b08c61f14ecf16731e06a59.png
a8e403f5d57e603d3e5c73ef9a7c1162.png
0f55c4e794b6f5acfd4e734c196aa22a.png
Deri işçisi​
Kazan​
cd74e08e174d23859bb97f31d3d00cf8.png
5e6655347169db1c0372f1f56305e434.png
8f1a4c2a29377e05a358304d469439c7.png
9f1e49d3bb3fed4daadb856b4fd85155.png
c9b8009053ce1c21c94313f57665ae90.png
2f2d29cfee25386265eacd0584014cb1.png
00fc12a6b59c56b1d6ef897d1ec24da3.png
Kitapçı​
Kürsü​
381cbcc183e9d34de4be6e531f892c10.png
ca5b7b08e224430c23cf7d56c1da43c1.png
2e945a6ffd3a9c912775ec0bf6ad2455.png
2e945a6ffd3a9c912775ec0bf6ad2455.png
81868022fe8ed0248a3dd27ad8bad2c4.png
e33ce27ff2a81b96007f806c3beed3ac.png
c0023da1480e19dd8eaf0ed951c7dc6d.png
Taş ustası​
Taş kesici​
b79edf3d2505c231039da3c1b59783ce.png
e51c54d01fc4944cae5f11d4e942d6f3.png
cb4df9fb0c7320ead634f3d32f57aea0.png
762ee16464b32c0cccd00a92a99810c9.png
cb0ffb3a99b5e71326e0d7a325ffbf42.png
6d522d9fa8ff43caa91309c4f56d16b2.png
12e38a6fa07456389239d82f055bb3a3.png
Unutkan​
Yok​
a26cee864c9a97ba31c96c865be072f4.png
6db89e2af1f835fc8c9d09c24653c564.png
d2d40cabe16f5590aa7781f03a023ace.png
f78bdd3e9d94561e125a3a418e7c2ac1.png
2d5490ed016899d3ee2aa44556c33040.png
e03e14ba50e16354684a4ab7c08f682f.png
ecef2c3c1ecef0d81504c4727fc02031.png
Çoban​
Dokuma tezgahı​
4ab1245e7913deb456d2e873b6542a19.png
794ab1809689656c562e7c29f55f78ab.png
9c460f912ce51c8a110600192c57814d.png
30c77ff7a5461d16c42397591f3fd68a.png
a29641eccf2b43ad59fabcc98d100cb1.png
0ba2b649b7969b3a32cc5a045a9a9c1b.png
a2f83721bc15f88c9b8b519efa233b0f.png
Alet işçisi​
Demirci masası​
493e372d6160c89b9f7038bd632db91b.png
132a6e19776e5d335fd24f90ed6f420f.png
c1b3032ec8ecaf03b65e2db544d9ed27.png
2b19e20ac29882855cc02eba6e09e11b.png
fba8ac5fa224d315ec2913e8d25a947a.png
4e09c5945e456c6c7937a48b8d4fba8f.png
258d70df9805e4eec123b75cc1be31fa.png
Silah işçisi​
Zımpara taşı​
accd9e18962919cdbbb40738cf231662.png
b10c4a46e67abbe9092ea6da6c1865ca.png
486943b060a0e0a9c2fbb80d3b399658.png
f160413834bb516a27f5ddaca682bd4d.png
c5301ba95641fc7b7d02bf64482c65d4.png
89004ef647fed0979b1da6d95f08c555.png
b9c39ebe02cc6aa63e052b19dd56f5e7.png
Unutkanlar herhangi bir meslek edinemezler. Ticaret yapamaz veya çan çalındığında etrafında toplanmazlar.

Uzak adalar
Uzak adalar bir tür harita hatasıdır. İlk önce Java Edition Infdev 20100327 sürümünde fark edilip, Minecraft Java Edition Beta 1.8 sürümünde kaldırılmıştır. Farlans (Devamına 'Uzak adalar' olarak devam edeceğim) Minecraft'ın şu anda en efsanevi hatalarından bir tanesidir. Herkes tarafından bilinmektedir. Hatanın kaynağını şöyle söylüyorlar: "Minecraft eski bir oyun olduğundan ve o dönem içerisinde genel olarak 32 bit bilgisayarlar yaygın olduğundan dolayı oyun 32 bit dışında ki dünya düzenini bozuyor ve bu şekilde bir görüntü oluşuyor". Uzak Adalar'a gidebilmek için dünyayı oluşturduğunuz bölgeden 1.004.000.000 blok öteye gitmeniz gerekmektedir. Bu tür bir uzaklık akıl almaz derecedir. KilloCrazyMan olarak bilinen bir oyuncu, Uzak Diyarlar'a temel Minecraft sürümü ile yürüdüğü, yolculuğuna 2019'un ortalarında başladığı ve dokuz ay sonra Haziran 2020'de Uzak Diyarlar'a ulaştığı biliniyor. Çabaları için Notch'tan 10.000 ABD Doları bağışı aldı.
Uzak adalar aşağıdaki gibi gözüküyor:

d3cn3ya-1762855e-17ac-4f62-bd5f-268b72ff9c83.png



Monolitler
Monolitler, Infdev'in son sürümlerinde açığa çıkan bozulmuş arazi alanlarıydı. Monolitler, çim bloku ve cevher oluşumları ile arazinin aniden yükseklik sınırına (O sürümlerde 128'e kadardı) kadar oluşmasına neden oluyordu. Ayrıca, monolitlerin içerisinde de küçük yarıklar oluşuyordu. Bu şekilde özel bir görüntüye sahip olabiliyordunuz.

Eski ve özelleştirilmiş dünyalarda "Biyom Ölçek Ağırlığı"nı negatif değerlere ayarlayarak, 1.8 için beta sürümünü 14w17a, 1.13 için beta sürümünü 18w05a'ya ayarladığınızda bunlardan görebilmektesiniz. 1.13 için beta sürümü 18w06a'da "Özelleştirilmiş" dünya türünün tamamen kaldırılmasıyla, Monolitler artık oluşturulamıyor. Monolitler, özelleştirilmiş dünyalar kullanılarak 1.16+ sürümünde nostajik olarak ya da merak ediyorsanız, merak için oluşturabilirsiniz.
Monolitler aşağıdaki gibi gözüküyor:

wcd11xiwe8a51.png


Son
Evet millet nasıl buldunuz? benim için çok ilgi çekiciydi. Uzun süreli Minecraft oyuncusu da olsam, bunları çok nadiren görmüştüm ve gördüğümde aşırı derecede şaşırmıştım. Mojang firmasının bu tür hataların önüne hızlıca geçerek Minecraft'ı daha iyi yaptığı aşikar. Bu yazımız da bu kadardı. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sonraki yazılarımda görüşmek dileği ile hoşça kalın!
 

Teknoyuncu

Odunlara Vur Vur Vur!
Katılım
5 Mayıs 2021
Mesajlar
27
Elmaslar
9
Puanlar
415
Minecraft
Teknoyuncu
Elinize sağlık uzun uzun güzelce yazmışsınız, ekran kartım sağolsun arada uzak adalar benzeri yapılar görüyorum :D
 

dm98pro

Birisi mi Spawnlandı?

Discord:

Aşikar#6249

Katılım
28 Aralık 2019
Mesajlar
6
Elmaslar
2
Puanlar
3.960
Minecraft
Furkan_K
Ellerine Sağlık Bilmeyenler İçin Güzel Bir Yazı
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı