Selam değerli forum okurları, bugün sizlere dünyanın en çok satan oyunları arasına girmiş ve hala merakla oynan Minecraft hakkında biraz konuşmak istiyorum. Küplerden oluşan, temel mantığı blok koymak olan bir oyun..
Biliyorsunuzdur ki Shaderpack adında bir olay var. Genellikle oyuncuların, oyuna görsellik katmak için kullandıkları bir araç. Güneş ışınları, güneş, su gibi maddelerin daha gerçekçi görünmesini sağlıyor.
NVIDIA ve Mojang, oyunun Windows 10 sürümüne ışın izleme yöntemi ekliyor. Işığın bir sahnede ilerleme şeklini simüle eden bu model, oyun içi görsel temanın da daha renkli bir hal almasını sağlıyor.
Yukarıda Shader olayından bahsettiğimiz gibi, ışın izleme yöntemi de bundan çok farklı değil.
Işın İzleme Yöntemi Bize Neler Getiriyor?
- Güneş, gökyüzü, ışık taşı ve ışık saçan bloklar,lav gibi birçok ışık kaynağını direkt olarak aydınlatma.
- Işık kaynağının şekline, boyutuna ve şiddetine göre, sert veya yumuşak gölgeler.
- Yansıma, kırılma ve saçılma gibi şeffaf maddeleri efektlendirme. (su,buz)
- Yoğunluk ve Atmosferik dağılma (hacimsel sis, gerçekçi gökyüzü)
- Aydınlatma (yansımalar)
Kısacası ışın izleme yöntemi, görüntü kalitesi açısından gayet faydalı. Oyuna gerçeklik kazandıran bu yöntem sanki bize Shaderpack'i aratmayacak gibi duruyor. Bana kalırsa ışın izleme yöntemi Minecraft severlerin ilgisini çekecek.
Bu konumuzun sonuna geldik,zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.İyi forumlar..
Biliyorsunuzdur ki Shaderpack adında bir olay var. Genellikle oyuncuların, oyuna görsellik katmak için kullandıkları bir araç. Güneş ışınları, güneş, su gibi maddelerin daha gerçekçi görünmesini sağlıyor.
NVIDIA ve Mojang, oyunun Windows 10 sürümüne ışın izleme yöntemi ekliyor. Işığın bir sahnede ilerleme şeklini simüle eden bu model, oyun içi görsel temanın da daha renkli bir hal almasını sağlıyor.
Yukarıda Shader olayından bahsettiğimiz gibi, ışın izleme yöntemi de bundan çok farklı değil.
Işın İzleme Yöntemi Bize Neler Getiriyor?
- Işık kaynağının şekline, boyutuna ve şiddetine göre, sert veya yumuşak gölgeler.
- Yansıma, kırılma ve saçılma gibi şeffaf maddeleri efektlendirme. (su,buz)
- Yoğunluk ve Atmosferik dağılma (hacimsel sis, gerçekçi gökyüzü)
- Aydınlatma (yansımalar)
Kısacası ışın izleme yöntemi, görüntü kalitesi açısından gayet faydalı. Oyuna gerçeklik kazandıran bu yöntem sanki bize Shaderpack'i aratmayacak gibi duruyor. Bana kalırsa ışın izleme yöntemi Minecraft severlerin ilgisini çekecek.
Bu konumuzun sonuna geldik,zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.İyi forumlar..