Intel - Bu Sefer Teknolojisini Gösterdi
Intel mühendislerinden biri olan Stephen Richter, vermiş olduğu bir röportajda GTA 5’e uyarladıkları yapay zekanın detaylarını anlatmıştı. Gerçekçiliği kopyalayıp yansıtabilmek için evrişimli sinirsel ağları kullandıklarını belirtti. Stephen, bu algoritma ve sistemle birçok oyunun, filmin ve dizinin daha gerçekçi bir biçimde görüntüye aktarılabileceğini söylüyor.
Evrişimli sinir ağları nedir?
ESA, derin öğrenme dalının bir alt dalıdır. Çoğunlukla görsel bilgilerin analiz edilmesinde kullanılır. Resim ve videoları tanıyabilme, tıbbi görüntü analizi yapabilme ve öneri sistemlerini barındıran geniş bir ağdır. Birbirinden farklı katmanları bulunur ve karmaşık bir yapıya sahiptir. Intel de bu ağı GTA 5 üzerinde test etmiş.
Filmler, diziler, oyunlar ve birçok simülasyon için büyük sayıda algoritma dizisi olduğunu belirten Stephen, görüntü işlemenin daha düzgün olması için doğru algoritmaları kullanmanın önemli olduğunu vurguluyor. Kendilerinin de bu görüntü işleme için evrişimli sinirsel ağlarının algoritmalarından faydalanmışlar. Ayrıca Intel yöneticilerinden biri, oluşturdukları bu algoritmanın genel olarak oyundaki nesneleri gerçek dünyadakilerle değiştirdiğini dile getiriyor.
Intel’in algoritması dünyadaki nesneleri öğreniyor
Intel’in mühendisleri, oluşturdukları algoritmanın kendi kendine dünyadaki nesneleri öğrenebileceğini ve hafızasına katabileceğini söylemişlerdi. Haliyle bu durum da oyun ile oluşturulan görseller arasında büyük farklara yol açmış. Çalışmaları Almanya’da yaptıklarından dolayı algoritma, Almanya’da bulduğu nesneleri kullanıyor ve bu yüzden çıkan sonuçlar GTA 5’in ABD’de değil de Almanya’da geçtiğini varsayıyor. Yani bir nevi hangi ülkedeki nesneleri öğrenirse çıkardığı görseller o ülkeye benziyor. Orijinalinin olması için ise ABD’de çalışmalar yapılması gerekiyor.
Yeterli gerçekçilik yakalanamıyor
Stephen, görüntüyü yansıtmada algoritmanın başarılı olduğunu fakat gerçekçilik konusunda büyük bir sorun yaşadıklarını söylüyorlar. GTA 5’deki ışıklandırmalar, dokular, çöp birikintilerinin aşırı küçük olması ve trafiğin de düşük seviyede olması algoritmanın kafasını oldukça karıştırdığını söylüyor. Bu yüzden de eşleştirme yaparken algoritma görselleri doğru seçemiyor ve karışıklığa sebebiyet veriyor.
Yapılan açıklamalara göre; eğer algoritma daha detaylı, daha kaliteli ve uyumlu görsellerle eğitilecek olursa çıkan sonuçların çok daha uyumlu olacağını belirtiyor. Bunun dışında eşleştirme yapılan oyunun oyun motoruyla, içerisindeki dokularla ve içeriklerle de yapılandırılması gerekiyor. Bir nevi algoritmaya oyunu önceden tanıtmak ve tanımlamak şart. Intel’in şu anki asıl amacı ise bu algoritmayı oyun motorlarının içerisine yerleştirmek. Böylece oyunu ister normal haliyle ya da gerçeğe en yakın mekanlarda oynayabilme potansiyeline sahip olacağız.
Eğer Intel cidden bu teknolojiyi birebir aktarabilirse oyun dünyası için bir devrim niteliği olacaktır. Asıl oluşabilecek sorun ise bu algoritma arka planda çalışırken bilgisayarın performansını olumsuz yönde etkileyebileceği yönünde. Görsel işlemesi ağrıtıcı bir iş olduğundan dolayı yetersiz bilgisayarların bu teknoloji ile oyun oynatabilmesi olanaksız duruyor. Eğer iyi bir optimizasyon ve hızlı sistemlerle bu algoritma getirilirse VR sistemlerinde bile kullanılabilecek hale getirilir. Gerçeğe en yakın şekilde oyun oynayabilir ve keyfini çıkarabiliriz. Bakalım gelecekte bizi daha neler bekliyor, kim bilir belki bir gün oyunlar gerçeğe yansır.