Son kullanma tarihi geçmiş, bayatlamış bir tarayıcı kullanıyorsanız. Mercedes kullanmak yerine tosbaya binmek gibi... Websiteleri düzgün görüntüleyemiyorsanız eh, bi zahmet tarayıcınızı güncelleyiniz. Modern Web standartlarını karşılayan bir tarayıcı alternatifine göz atın.
Merhaba arkadaşlar, bu konumuzda çok hızlı gelişmekte olan Hytale oyunundan yeni bir haber sunacağım. Online tarafı daha çok seven oyuncuları sevindirecek modern bir haber karşınızda, haydi hemen konuya geçelim.
Bu yazıda, her Hytale sunucusunun temelini oluşturan teknolojiyi - hem nasıl çalıştıklarını hem de onlarla nasıl etkileşime gireceğinizi sunacağız. Bunu yapmak için, bazı teknik dilleri kullanmamız gerekecek, ancak Hytale sunucularını hızlı, erişimi kolay ve güvenli hale getirmek için yaptığımız çalışmadan heyecan duymanızı umuyoruz.
DİL VE PERFORMANS Aralık ayındaki duyurudan bu yana Hytale'in motor ve sunucu teknolojisi hakkında pek çok sorumuz oldu - bu, birçok kişinin kendi Hytale sunucularını işletmekle ilgilenmesi harika! İşte en yaygın sorunun cevabı: Hytale Client C# ile yazılmıştır ve sunucular Java’da çalışmaktadır. Gelecekteki bir konuda oyun içi komut dosyasını (in-game script) ayrı bir konu olarak ele alacağız.
Java'yı Hytale sunucuları için birçok nedenden dolayı kullanmayı seçtik. Birincisi, backend ekibimiz yüksek performanslı Java yazmak konusunda çok rahat ve bu da sunucu kodumuzu yoğun bir şekilde optimize etmemizi sağladı. Ayrıca, topluluğumuzun Java ile de çok fazla tecrübesi olduğunu biliyoruz - bizim için sunucu operatörlerinin çalışmaya başlaması ve çalıştırması mümkün olduğu kadar kolay. Client için C# kullanmak, ek performans avantajları sağlar ve şu ana kadar gördüğümüz sonuçlardan çok memnunuz.
PAYLAŞILAN SUNUCU KAYNAKLARI Hytale’in sunucu teknolojisi ortak kaynak olarak kullanılacaktır; bu, herkesin sunucu kodunu okuyabileceği anlamına gelir. Bununla birlikte, oyun istemcisi, sunucu operatörleri ve oynatıcılar için ortak bir temel sağlamak üzere kapatılacaktır. Bu, güvenilir bir deneyim sunmamızı, hile yapmamızı önlememizi ve modderlere - içerik oluşturuculara çalışacakları ortak bir temel oluşturmamızı sağlar.
Hytale modlama için sıfırdan tasarlandığından, sunucu operatörleri oyunun her yönünü yaratabilir ve özelleştirebilir ortamlardan ve oyun mekaniğinden UI'nin kendi bölümlerine kadar. Oyuncularımızın, üzerinde çalıştığımız şey üzerine inşa edebilmelerini istiyoruz, ancak topluluğun bizim için işimizi yapmasını beklemiyoruz.
Aslında, bu paylaşılan kaynak sistemi, sunucuların oyunun değiştirilmiş bir versiyonunu çalıştırmasının, her oyuncu için ortak olan bir istemciye bağlanması mümkün olduğu anlamına gelir. Her sunucu, yaratıcısının oyun hakkındaki vizyonunu temsil eder - ve sunucu operatörleri üzerine inşa edilecek tutarlı bir platforma sahip oldukları için, oyuncuların çılgınca farklı deneyimler arasında atlama yapması kolaydır. Bir Hytale sunucusuna bağlandığınızda, oyuncu oynamak için gereken tüm içeriği otomatik olarak indirir - modeller, animasyonlar, sesler ve diğer her şey.
Oyuncu bir sunucuya bağlandığında, yeni veya değiştirilmiş varlıkların otomatik olarak nasıl yüklendiğinin bir örneği.
SUNUCU TARAYICISI - LİSTESİ SERVER BROWSER
UI gizli gözetleme makalemizin kartal gözlü okurları, Hytale’nın ana menüsünün üstündeki "sunucular" adlı bir gezinme sekmesini fark edeceklerdir. Hytale’nin sunucu tarayıcısı, oyuncuların oynayacakları topluluk sunucularını hızlıca bulmasını sağlar. Oynamak istediğiniz oyun türlerine (macera modu veya mini oyunlar, kooperatif veya rekabetçi) ve desteklenen diller gibi diğer faktörlere göre sıralamanıza ve filtrelemenize izin verir. Bir etiketleme sistemi, sunucuların, banner ve grafik gibi topluluk sunucu listesi özellikleriyle birlikte sağladıkları içerik türünü belirlemesine olanak tanır. Örnek olarak, kullanıcılar beğendikleri favori sunucuları bulabilir ve oynayacakları en popüler yerleri hızlıca bulmak için sunucu listesini her sunucunun aldığı toplam sık kullanılanlara göre sıralayabilirsiniz.
Sunucu listesinde bulunan bir sunucuya tıkladığınızda karşınıza gelecek bölüm. (Resimde son hali olmadığını belirtiyor)
Hytale sunucu tarayıcısı aktif olarak denetlenecek ve büyük mini oyun ağlarından daha küçük topluluk sunucularına kadar tüm sunucu operatörlerinin hafif bir hizmet koşuluna uyması gerekiyor. Hytale’in sunucu tarayıcısında görünmek, oyuncuların bir sunucuya katılması için gerekli olmayacak.
ARKADAŞLARLA OYNAMAK Birlikte oynamayı olabildiğince sorunsuz hale getirmek için teknolojiyi Hytale'e uyguladık. Arkadaş listesi, arkadaşlarınızın o anda oynadığı sunuculara girmenize izin verir ve aynı zamanda onların macera modu dünyalarına bağlanmanıza da izin verir. Bunun sorunsuz bir süreç olmasını sağlamak için, mümkün olduğunda bağlantı noktası yönlendirmeyi otomatik olarak ele almak için UPnP (Evrensel Tak ve Çalıştır) protokollerini kullanıyoruz - eğer bu mümkün değilse, NAT punchthrough'u deniyoruz. Bunun pratik olarak anlamı, yönlendirici ayarlarınızdan bağımsız olarak, her ikisi de internete bağlı olduğunuz sürece, arkadaşlarınızın dünyalarına, arkadaş listeniz üzerinden katılabilirsiniz. Arkadaşlarınızla aksamadan oynamayı kolaylaştırmak bizim için çok önemlidir.
YAPILACAK BİR PLATFORM Milyonlarca oyuncu için altı yıldan fazla çalışan oyun sunucularında öğrendiklerimizi Hytale sunucu teknolojisine aktardık. Amacımız, nihayetinde yıllar içinde karşılaştığımız tüm zorlukların çözümlerini uygulamak - oyuncuların ve sunucu operatörlerinin karşılaşabileceği sorunları önceden tahmin edip onlara cevap vermek. Toplulukla yakın çalışmayı dört gözle bekliyoruz ve gereksinimlerinizi ve fikirlerinizi dikkate aldığımızdan emin olmak için ulaşacağız.
Merhaba arkadaşlar, bu konumuzda çok hızlı gelişmekte olan Hytale oyunundan yeni bir haber sunacağım. Online tarafı daha çok seven oyuncuları sevindirecek modern bir haber karşınızda, haydi hemen konuya geçelim.
Bu yazıda, her Hytale sunucusunun temelini oluşturan teknolojiyi - hem nasıl çalıştıklarını hem de onlarla nasıl etkileşime gireceğinizi sunacağız. Bunu yapmak için, bazı teknik dilleri kullanmamız gerekecek, ancak Hytale sunucularını hızlı, erişimi kolay ve güvenli hale getirmek için yaptığımız çalışmadan heyecan duymanızı umuyoruz.
DİL VE PERFORMANS Aralık ayındaki duyurudan bu yana Hytale'in motor ve sunucu teknolojisi hakkında pek çok sorumuz oldu - bu, birçok kişinin kendi Hytale sunucularını işletmekle ilgilenmesi harika! İşte en yaygın sorunun cevabı: Hytale Client C# ile yazılmıştır ve sunucular Java’da çalışmaktadır. Gelecekteki bir konuda oyun içi komut dosyasını (in-game script) ayrı bir konu olarak ele alacağız.
Java'yı Hytale sunucuları için birçok nedenden dolayı kullanmayı seçtik. Birincisi, backend ekibimiz yüksek performanslı Java yazmak konusunda çok rahat ve bu da sunucu kodumuzu yoğun bir şekilde optimize etmemizi sağladı. Ayrıca, topluluğumuzun Java ile de çok fazla tecrübesi olduğunu biliyoruz - bizim için sunucu operatörlerinin çalışmaya başlaması ve çalıştırması mümkün olduğu kadar kolay. Client için C# kullanmak, ek performans avantajları sağlar ve şu ana kadar gördüğümüz sonuçlardan çok memnunuz.
PAYLAŞILAN SUNUCU KAYNAKLARI Hytale’in sunucu teknolojisi ortak kaynak olarak kullanılacaktır; bu, herkesin sunucu kodunu okuyabileceği anlamına gelir. Bununla birlikte, oyun istemcisi, sunucu operatörleri ve oynatıcılar için ortak bir temel sağlamak üzere kapatılacaktır. Bu, güvenilir bir deneyim sunmamızı, hile yapmamızı önlememizi ve modderlere - içerik oluşturuculara çalışacakları ortak bir temel oluşturmamızı sağlar.
Hytale modlama için sıfırdan tasarlandığından, sunucu operatörleri oyunun her yönünü yaratabilir ve özelleştirebilir ortamlardan ve oyun mekaniğinden UI'nin kendi bölümlerine kadar. Oyuncularımızın, üzerinde çalıştığımız şey üzerine inşa edebilmelerini istiyoruz, ancak topluluğun bizim için işimizi yapmasını beklemiyoruz.
Aslında, bu paylaşılan kaynak sistemi, sunucuların oyunun değiştirilmiş bir versiyonunu çalıştırmasının, her oyuncu için ortak olan bir istemciye bağlanması mümkün olduğu anlamına gelir. Her sunucu, yaratıcısının oyun hakkındaki vizyonunu temsil eder - ve sunucu operatörleri üzerine inşa edilecek tutarlı bir platforma sahip oldukları için, oyuncuların çılgınca farklı deneyimler arasında atlama yapması kolaydır. Bir Hytale sunucusuna bağlandığınızda, oyuncu oynamak için gereken tüm içeriği otomatik olarak indirir - modeller, animasyonlar, sesler ve diğer her şey.
Oyuncu bir sunucuya bağlandığında, yeni veya değiştirilmiş varlıkların otomatik olarak nasıl yüklendiğinin bir örneği.
SUNUCU TARAYICISI - LİSTESİ SERVER BROWSER
UI gizli gözetleme makalemizin kartal gözlü okurları, Hytale’nın ana menüsünün üstündeki "sunucular" adlı bir gezinme sekmesini fark edeceklerdir. Hytale’nin sunucu tarayıcısı, oyuncuların oynayacakları topluluk sunucularını hızlıca bulmasını sağlar. Oynamak istediğiniz oyun türlerine (macera modu veya mini oyunlar, kooperatif veya rekabetçi) ve desteklenen diller gibi diğer faktörlere göre sıralamanıza ve filtrelemenize izin verir. Bir etiketleme sistemi, sunucuların, banner ve grafik gibi topluluk sunucu listesi özellikleriyle birlikte sağladıkları içerik türünü belirlemesine olanak tanır. Örnek olarak, kullanıcılar beğendikleri favori sunucuları bulabilir ve oynayacakları en popüler yerleri hızlıca bulmak için sunucu listesini her sunucunun aldığı toplam sık kullanılanlara göre sıralayabilirsiniz.
Sunucu listesinde bulunan bir sunucuya tıkladığınızda karşınıza gelecek bölüm. (Resimde son hali olmadığını belirtiyor)
Hytale sunucu tarayıcısı aktif olarak denetlenecek ve büyük mini oyun ağlarından daha küçük topluluk sunucularına kadar tüm sunucu operatörlerinin hafif bir hizmet koşuluna uyması gerekiyor. Hytale’in sunucu tarayıcısında görünmek, oyuncuların bir sunucuya katılması için gerekli olmayacak.
ARKADAŞLARLA OYNAMAK Birlikte oynamayı olabildiğince sorunsuz hale getirmek için teknolojiyi Hytale'e uyguladık. Arkadaş listesi, arkadaşlarınızın o anda oynadığı sunuculara girmenize izin verir ve aynı zamanda onların macera modu dünyalarına bağlanmanıza da izin verir. Bunun sorunsuz bir süreç olmasını sağlamak için, mümkün olduğunda bağlantı noktası yönlendirmeyi otomatik olarak ele almak için UPnP (Evrensel Tak ve Çalıştır) protokollerini kullanıyoruz - eğer bu mümkün değilse, NAT punchthrough'u deniyoruz. Bunun pratik olarak anlamı, yönlendirici ayarlarınızdan bağımsız olarak, her ikisi de internete bağlı olduğunuz sürece, arkadaşlarınızın dünyalarına, arkadaş listeniz üzerinden katılabilirsiniz. Arkadaşlarınızla aksamadan oynamayı kolaylaştırmak bizim için çok önemlidir.
YAPILACAK BİR PLATFORM Milyonlarca oyuncu için altı yıldan fazla çalışan oyun sunucularında öğrendiklerimizi Hytale sunucu teknolojisine aktardık. Amacımız, nihayetinde yıllar içinde karşılaştığımız tüm zorlukların çözümlerini uygulamak - oyuncuların ve sunucu operatörlerinin karşılaşabileceği sorunları önceden tahmin edip onlara cevap vermek. Toplulukla yakın çalışmayı dört gözle bekliyoruz ve gereksinimlerinizi ve fikirlerinizi dikkate aldığımızdan emin olmak için ulaşacağız.
Başka forumdan konuyu alıntılayıp diğer forumdaki arkadaşın emeğini çöpe atmanız hiç hoş bir davranış değil ve bunu bir yöneticinin yapması... Bilemedim
Başka forumdan konuyu alıntılayıp diğer forumdaki arkadaşın emeğini çöpe atmanız hiç hoş bir davranış değil ve bunu bir yöneticinin yapması... Bilemedim
Kaynak An overview of Hytale’s server technology burası arkadaşlar :)
Çevirip aynısının biraz düzeltilmiş hali olduğunu anlayabilirsiniz. Herhangi bir yerden kopyalama konu olsa videoyu çekip tekrar yüklemeyle uğraşmazdım.