Sol Reklam
Sağ Reklam

İnceleme Hytale Dünya Oluşumu

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Atlas

Creeper Evimi Patlattı

Discord:

Atlas Gencer#0492

Katılım
22 Aralık 2020
Mesajlar
382
Elmaslar
626
Puanlar
2.750
Yaş
21
Yer
İzmir
Minecraft
Atlas
Twitter
@AtlasGencer



Hytale'nin Dünya Oluşturucusu

Bugün Hytale'nin dünya yaratım sistemine ilk incelememizi yapacağız. Macera modunda ilerledikçe keşfedeceğiniz her alanı destekleyen teknoloji. Beklediğiniz gibi, bahsedecek çok şey var, öyleyse başlayalım!

Öncelikle, kısa bir not: Dünya yaratıcısına odaklanmak ve spoilerden kaçınmak için aşağıdaki ekran görüntülerinin çoğunda yaratıkları ve düşmanları etkisiz hale getirdik.

Orbis Dünyası




Bu mükemmel görünüşe sahip olan Dünya şekilleri, projenin başlangıcında ortaya çıkmıştı. Bu fotoğraf Hytale'in hikayesinin büyük bir kısmının gerçekleştiği "Orbis" gezegenini oluşturan bölgelerin dördünü gösteriyor.

Görüldüğü üzere her bölge benzersiz. Bu da demek oluyor ki oyun içerisinde Minecraft gibi belirli bölgelerde kalmak yerine çok büyük bir coğrafya da macera arayışı içerisinde olacağız. Dünya üretim sistemimiz, her bir biyom için farklı kuramlardan yararlanmaktadır. Fakat her biyom bu kadarla kalmamakla beraber kendi içerisinde de bazı alt-biyomlar bulundurmakta! Fotoğrafı biraz detaylı incelemeye çalışırsak ince detaylar ile oyunun her bölgesinde bambaşka bir maceranın bulunduğunu rahatça dile getirebiliriz.

Bölgelerin Varyasyon Çeşitliliği



Karşınızda bölgeye dayalı bir dünya üreticisinin geniş bir alandaki örneği! Yukarıda bahsettiğimiz her biyomun alt biyomları vardır cümlesini tam olarak bu fotoğraf özetliyor. Bölge-1 adlı biyomun içerisinde farklı farklı ağaçlar ve kaleler bulunduğu gözüküyor. Fakat ben bu biyomun bu kadarla kalmayıp buzul alt biyomunun olduğunu da düşünüyorum. Dünya üretici sistem farklı farklı bölgeleri birbirine herhangi bir sorun çıkartmadan mükemmel bir şekilde bağladığını ise resmi sitesinde yer alan yazıdan görüyoruz.




Her bölgenin kendine özel eşyaları, canlıları, ekosistemi vardır. Anlayacağınız oyunda her bölgede farklı maceralar bizi bekliyor. Borea bölgesinde bulunan bir mağarayı keşfetmek, Zümrüt Korusunda ki bir mağarayı keşfetmekten çok farklı olacaktır!




FARKLI BİYOMLARIN SU KENARLARI




Her bölgenin kıyılarında kendilerine özel özellikleri bulunmaktadır. Fotoğrafta görülen biyomları uzaktan yakına doğru sıralarsak su kenarında yer alan materyallerin sıralaması şu şekilde olmakta: Toprak, buzul, kum.




Bu eşi benzeri olmayan Dünya oluşturucusu bizlere, kendisine bağlamakta oldukça yetenekli bir su altı sunuyor. Su altlarında birçok tapınak, zindan ve onlarca canlı türü bulunuyor. Oyun içerisinde yaşayacağımız macera karalar ile sınırlı kalmayarak su altını da kapsamış oluyor.




Fakat oda ne? Su altı macerasının çok uzun yollar boyunca devam ettiği de belirtiliyor. Okyanusların derinliklerinde daha farklı kapıların bulunacağı ve bu kapılar içerisinde bizi bol aksiyon beklediği söyleniyor. Bu keşif sırasında sağlam bir teçhizatımızın olması da eklenmiş.





Okyanusların ötesinde sonsuz topraklar bulunur. Hytale'in hikayesi sizi bu coğrafyadan çokta uzaklaştırmayacak! Her macera sonunda yeni bir macera başlayacağını gösteren oyunun çıkması için sabırsızlanıyoruz.

Mağaralar, Zindanlar ve Tapınaklar




Dünya kuşağı, mağaralar ve zindanlar dahil yeraltı bölgelerine de uygulanır. (Her biyom içerisinde her türlü maceranın bulunacağını resmen söyleniyor!) Bunlar her bölgede farklı oynayacak olsa da, her birini yöneten birkaç evrensel ilke vardır.




Mağaralar, karşılaşılacak sırlarla ve yaratıklarla doludur ve önemli bir kaynak kaynağı olacaktır. Bölgeden bölgeye farklılık gösteren kurallara dayanarak tamamen usule göre üretilirler.

Mağaralar içerisinde bulunan zindanlar sizleri sonsuz bir macera ile karşı karşıya bırakıyor. Bu uzun savaş odaları genellikle bir "Son/Final Oda" bölgesi ile sona eriyor.




Doku Çeşitliliği





Zindanlar, doku içeriğin Hytale’nin dünya nesline nasıl dahil edildiğinin sadece bir örneği. Binlerce model ürettik. Henüz 3.785 kadar! Ağaçlar ve kaya yüzleri gibi çevresel özelliklerden kalıntılara, binalara ve özel karşılaşmalara kadar uzanıyorlar. Bunlar dünya genelinde rastgele dağıtılır ve bazen yalnızca bir kez görünürler, ancak elle tasarlanmış zorluklar, hedefler ve ödüller içerebilir.





Her bir doku özel yapımdır ve belirli bir içerik parçası için bir plana eşdeğerdir. Görsel tasarımlarına ek olarak, kendi tetikleyicileri ve olayları da eklenebilir.

Portal Zindanları





Yukarıda belirli bir prefabrik için konsept sanatını görebilirsiniz. Bir portal zindanına giriş. Birini açmak için gerekli kriterleri karşıladığınızda, kendi kuralları ve arazileri ile elle tasarlanmış bir karşılaşmaya gireceksiniz. Diğer yeteneklerinizi kullanarak engellerin üstesinden gelmek için size meydan okuyan bu portal zindanları içinde hangi blokları kırabileceğinizle sınırlı kalacaksınız. Onları nerede bulduğuna bağlı olarak, portal girişleri çeşitli şekillerde olabilir.





Diğer tarafta bulduklarınız büyük ölçüde değişecektir. İşte ilk portal zindanından bir bakış - Gaia Tapınağı - bileşen parçalarından biri olan Elementlerin Bahçesi.



Mutlu Eden Küçük Kazalar





Artık eşsiz bölgelerden elle tasarlanmış zindanlara kadar Hytale içerisinde dünya neslini yöneten geniş ilkeler hakkında bir fikriniz var. Bunların hepsi bir dizi kural tarafından yönetilir ve en çok tercih edilen çevresel özelliklerden bazıları birbiriyle çelişen iki kural kümesi çarpıştığında ortaya çıkar. Bu mutlu küçük kazaları diyoruz: belirli bir bölge için belirlediğimiz ilkelerin şaşırtıcı şekillerde birleştiği anlar.





Dağlara ve zindanlara doğru ilerleyen nehirleri keşfettik. Bataklık arazisi bir dağın yarısına kadar sürünebilir ya da sadece içinde derin bir şekilde kaybolan bir mayını keşfetmek için bir mağara keşfediyor olabilirsiniz. Bu küçük dokunuşlar, her dünyanın - ve oradaki maceraların - gerçekten farklı hissetmelerini sağlıyor.





Dahası, yaratılan tüm Dünya sistemleri içerik yaratıcıları tarafından tamamen özelleştirilebilir olacak. Konfigürasyon dosyaları aracılığıyla worldgen yani Dünya oluşturucusunun kurallarını ayarlayabilir olacak. Bu sayede kendi zevklerinize özel haritalarda oyunun keyfini doyasına yaşayabileceksiniz. Ayrıca ani portal zindanları dahil olmak üzere kendi doku ve zindanlarınızı inşa edebilir ve paylaşabilirsiniz (Her türlü paylaşımı forumumuz içerisinde yapabilirsiniz). Kendi bloklarınızı, ortamlarınızı ve hatta NPC'lerinizi oluşturabilir ve yapılandırabilirsiniz. Tüm bu seçeneklerin bir araya getirilmesi, içerik oluşturucularına kendi biyomlarını, bölgelerini ve nihayetinde dünyaları yaratma gücü verir!
 

Atlas

Creeper Evimi Patlattı

Discord:

Atlas Gencer#0492

Katılım
22 Aralık 2020
Mesajlar
382
Elmaslar
626
Puanlar
2.750
Yaş
21
Yer
İzmir
Minecraft
Atlas
Twitter
@AtlasGencer
Bir aksaklık sebebiyle fotoğraflar yayınlanamadı.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı