- Katılım
- 10 Ağustos 2017
- Mesajlar
- 455
- Elmaslar
- 159
- Puanlar
- 9.270
- Yaş
- 23
- Yer
- İzmir
- Minecraft
- EfeByc
- https://www.facebook.com/efeboyaci21
Öncelikle söyleyeyim, geliştirmekten kastım herkes için değil. Yani işi çok iyi bilenler elbet gelişemez ama ben basit bilgisi olanlar için üstüne biraz bir şeyler koymayı deneyeceğim. Umarım yararlı olur.
Değişkenler
Değişkenler, gelişmiş skriptlerin olmazsa olmazıdır. Hayali bir terim olarak düşünebilirsiniz. Skript kodlarken değişkenlere numara verip, ekleyebilirsiniz. Mesela bir kod yazdınız ve sadece iki dakikada bir yazılmasını istiyosunuz. O zaman değişkenler devreye girer.
İlk satırdan başlıyorum:
/kod komudu yazıldığında
harekete geç
eğer "iki" değişkeni 1 ise [ burda iki.%player% gelmesinin sebebi her oyuncuya göre değişmesi, ayraç da değişkene özel bir simge yani skript kodlamasıyla alakalı ]
"Selam!" mesajını chatte herkese duyur
"iki" değişkenini 0 yap #Böylece tekrar bu kodu yazdıklarında yapamayacaklar. Çünkü ilk başa eğer eklemiştik.
iki dakika bekle #iki dakika bekliyoruz çünkü böyle istemiştik
"iki" değişkenini tekrar 1 yap #böylece 2 dakika sonra tekrar kod kullanılabilir hale geliyor.
oyuna girdiğinde:
oyuncunun iki değişkenini 1 yap #Böylece herkes ilk başta kullanabilecek.
Değişkenlerin mantığı genel olarak böyle işliyor.
variables:
olarak da belirtebilirsiniz, böylece on join komudunu yazmak zorunda da kalmazsınız.
Bitirmeden aklınızda soru işareti kalmasın diye değişkenini yapısını da buraya ekliyorum.
Değişken'in yapısı:
{
değişken ismi
. veya ::
%player%
}
Birleştirdiğimizde:
{degisken.%player%}
ya da
{degisken::%player%}
Değişkenler
Değişkenler, gelişmiş skriptlerin olmazsa olmazıdır. Hayali bir terim olarak düşünebilirsiniz. Skript kodlarken değişkenlere numara verip, ekleyebilirsiniz. Mesela bir kod yazdınız ve sadece iki dakikada bir yazılmasını istiyosunuz. O zaman değişkenler devreye girer.
Kod:
command /kod:
trigger:
if {iki.%player%} is 1:
broadcast "Selam!"
set {iki.%player%} to 0
wait 2 minute
set {iki.%player%} to 1
on join:
set {iki.%player%} to 1
İlk satırdan başlıyorum:
/kod komudu yazıldığında
harekete geç
eğer "iki" değişkeni 1 ise [ burda iki.%player% gelmesinin sebebi her oyuncuya göre değişmesi, ayraç da değişkene özel bir simge yani skript kodlamasıyla alakalı ]
"Selam!" mesajını chatte herkese duyur
"iki" değişkenini 0 yap #Böylece tekrar bu kodu yazdıklarında yapamayacaklar. Çünkü ilk başa eğer eklemiştik.
iki dakika bekle #iki dakika bekliyoruz çünkü böyle istemiştik
"iki" değişkenini tekrar 1 yap #böylece 2 dakika sonra tekrar kod kullanılabilir hale geliyor.
oyuna girdiğinde:
oyuncunun iki değişkenini 1 yap #Böylece herkes ilk başta kullanabilecek.
Değişkenlerin mantığı genel olarak böyle işliyor.
variables:
olarak da belirtebilirsiniz, böylece on join komudunu yazmak zorunda da kalmazsınız.
Bitirmeden aklınızda soru işareti kalmasın diye değişkenini yapısını da buraya ekliyorum.
Değişken'in yapısı:
{
değişken ismi
. veya ::
%player%
}
Birleştirdiğimizde:
{degisken.%player%}
ya da
{degisken::%player%}