1 yıl ardından selamlar!

reenaac

Somon Balığı Selam Vermeye Geldi
Katılım
26 Haziran 2025
Mesajlar
17
Elmaslar
6
Puan
920
Yaş
24
Konum
Türkiye
Minecraft
reenaac

Discord:

reenaac

Bir yıl önce bir gaz ile minecraft üstünde kendimi geliştirmeye başlamıştım ve bir anda hayat meşgaleleri yüzünden bu sürece ara vermek zorunda kaldım ve bir yıl ardından tekrardan bu tutkuma sarılmak istediğim için geri bir şeyler ile ilgilenmeye çalışıyorum, kısaca siz değerli forum üyelerine bir soru sorup bu sorudan bir çok konuya değinebileceğimiz bir sohbet elde etmeyi amaçlıyorum.

1 yıl içerisinde Türk Minecraft topluluklarında ve kitlesinde bir şeyler değişti mi?
 
Bana göre değişmedi hala sunucu fazlasıyla hazır paket p2w birbirinin kopyası sunucularla dolu oynayan insanlarıda aynı kendine has özgün bir projeli sunucu asla yok olmamaya da devam ediyor bizde bekliyoruz bir şeyler değişecek mi diye
 
Bana göre değişmedi hala sunucu fazlasıyla hazır paket p2w birbirinin kopyası sunucularla dolu oynayan insanlarıda aynı kendine has özgün bir projeli sunucu asla yok olmamaya da devam ediyor bizde bekliyoruz bir şeyler değişecek mi diye
Bahsettiğiniz sorun 1 yıl öncede bir kaç kere bahsi geçen bir sorundu, peki bu durumu değiştirebilmek için ne yapılabilir ne yapılmalı ?
 
Oyuncu kitlesi, sunucu yönetimi ve geliştirme konusunda eskisine göre daha bilinçli hale geldi. Bu nedenle bazı oyuncular, sunucu sahiplerini kolayca eleştirebiliyor.

Köklü ve bilinen sunucuların bile aktif oyuncu sayısı her geçen gün azalıyor.

Son dönemde dolandırıcılık vakaları arttı. Bazı kişiler, özel eklenti veya paket geliştirme vaadiyle iş alıp hazır paketleri müşterilere sunuyor.
 
Bahsettiğiniz sorun 1 yıl öncede bir kaç kere bahsi geçen bir sorundu, peki bu durumu değiştirebilmek için ne yapılabilir ne yapılmalı ?
Ne yapılabilir ne yapılmalı derken insanlar bence artık gözlerinin aşina olmadığı yeniliklere adım atmak istiyordur piyasada o kadar fazla birbirinin kopyası sunucu var ki şahsen hiçbirine girip 5dk bile bakmıyorumdur sunucu tanıtımlarına gelişmiş sistemler farklı sistemler yazıp konuya hiç bir farklı şey eklemeyen p2w değil denilip p2w olan yerler başlıklara 5k 10k ödüllü deyip sunucusuna 10k bile harcama yapıp kendine has bir şey eklemeyenler ve dahası şahsen bu kadar yetenekleri varsa piyasaya farklı sistemlerle farklı oynanış stilleriyle oyuncuların ilgisini daha çok çekip daha çok uğraş yapsalar eminim daha güzel olucaktır
 
Oyuncu kitlesi, sunucu yönetimi ve geliştirme konusunda eskisine göre daha bilinçli hale geldi. Bu nedenle bazı oyuncular, sunucu sahiplerini kolayca eleştirebiliyor.

Köklü ve bilinen sunucuların bile aktif oyuncu sayısı her geçen gün azalıyor.

Son dönemde dolandırıcılık vakaları arttı. Bazı kişiler, özel eklenti veya paket geliştirme vaadiyle iş alıp hazır paketleri müşterilere sunuyor.
Oyuncuların sunucuları eleştirip bu sunuculara geri dönüşler sağlaması çok güzel bir gelişme pozitif yönde topluluğu ve sunucuları ilerletecektir ilerlemeyenler ise dediğiniz gibi aktiflerini her geçen gün kaybedecekti, çok sevindim böyle bir gelişme olmasına.

Özel eklenti ve eklenti paketi geliştirme kanayan yara gibi geliyor bana her zaman hazıra konup sadece bir topluluğu yönetmeye çalışmaktansa bir şeyleri öğrenip uzun vadede maddi olarak ve gelişim olarak daha iyi sonuçlar her zaman elde edilebilir.
 
Ne yapılabilir ne yapılmalı derken insanlar bence artık gözlerinin aşina olmadığı yeniliklere adım atmak istiyordur piyasada o kadar fazla birbirinin kopyası sunucu var ki şahsen hiçbirine girip 5dk bile bakmıyorumdur sunucu tanıtımlarına gelişmiş sistemler farklı sistemler yazıp konuya hiç bir farklı şey eklemeyen p2w değil denilip p2w olan yerler başlıklara 5k 10k ödüllü deyip sunucusuna 10k bile harcama yapıp kendine has bir şey eklemeyenler ve dahası şahsen bu kadar yetenekleri varsa piyasaya farklı sistemlerle farklı oynanış stilleriyle oyuncuların ilgisini daha çok çekip daha çok uğraş yapsalar eminim daha güzel olucaktır
Kitle tüketimde bunları tercih ediyorsa suç gerçekten sunucu sahiplerinin olabilir mi peki ? Sonuçta tüketicinin tercihleri bir noktada piyasaya yön vermez mi ?
 
Oyuncuların sunucuları eleştirip bu sunuculara geri dönüşler sağlaması çok güzel bir gelişme pozitif yönde topluluğu ve sunucuları ilerletecektir ilerlemeyenler ise dediğiniz gibi aktiflerini her geçen gün kaybedecekti, çok sevindim böyle bir gelişme olmasına.

Özel eklenti ve eklenti paketi geliştirme kanayan yara gibi geliyor bana her zaman hazıra konup sadece bir topluluğu yönetmeye çalışmaktansa bir şeyleri öğrenip uzun vadede maddi olarak ve gelişim olarak daha iyi sonuçlar her zaman elde edilebilir.
Oyuncuların, sunucunun frontend kısmında yaptıkları yorum zaman zaman can sıkıcı olabiliyor.
 
Minecraft sunucuları önceden (1.8 sürümlerinde) eğlence içindi ancak şu an
gelir kapısına dönüştü. Tabii emeğinin karşılığını alacaksın ama birkaç yetkili alıp
sunucuya girmeyen ve arkaplanda başka oyunlar oynayan onlarca kişi gördüm.
1 yıldır minecraft dışında oyun oynamadım. Galiba onlar gibi olmak lazım :)
 
Oyuncuların, sunucunun frontend kısmında yaptıkları yorum zaman zaman can sıkıcı olabiliyor.
yani oyuncular genel olarak bu duruma yatkın ki günün sonunda arka planda ne olduğunu öğrenmeye çalışıp yorum yapacak kişiler zaten kendini kalite olarak ayrıştırıyor, bir şeylerin niye yada nasıl olduğunu bilmeden yorum yapmak biraz alışkanlık oldu günümüz toplumlarında.
 
Minecraft sunucuları önceden (1.8 sürümlerinde) eğlence içindi ancak şu an
gelir kapısına dönüştü. Tabii emeğinin karşılığını alacaksın ama birkaç yetkili alıp
sunucuya girmeyen ve arkaplanda başka oyunlar oynayan onlarca kişi gördüm.
1 yıldır minecraft dışında oyun oynamadım. Galiba onlar gibi olmak lazım :)
Gelir elde etmekte sorun yok sonuçta sunulan şeyin sürekliliği ve yatırımın karşılığını herkes almak ister ve bu sektörü iş olarak belirleyen birisi gelirinin yüksek tutmak ister fakat bu para kazanmanın absürt bir hal almaya başladığı kesin.
 

Hala Discord sunucumuza katılmadın mı?

Büyük bir topluluğun parçası ol, etkinliklere katıl ve özel hediyeler kazanma şansı yakala!

Şimdi Katıl
Üst