- Katılım
- 20 Haziran 2018
- Mesajlar
- 1.396
- Elmaslar
- 1.285
- Puanlar
- 17.175
- Yer
- Istanbul
- Minecraft
- Alpho320
Selam Forum Sakinleri!
Skript kodlama serimizin 2. bölümündeyiz.İlk konuya göre biraz daha zor şeyler öğreneceğiz.(İf,Else,Options)
İlk bilmeniz gereken şey komut oluşturma.
Komut Oluşturma
Kod:
command /deneme:
trigger:
send "&6Basarıyla İlk Kodunu Olusturdun!" to player
Argümentler
Şimdi bir komutu nasıl oluşturacağınızı biliyorsunuz.Argümentlerin tipleri vardır;
- <text> Buraya sadece yazı yazılabilir.
- <number> Buraya ise sayı (Negatif sayılarda,pozitif sayılarda ve ondalık sayılarda) yazılabilir.
- <integer> Buraya ise sadece sayı yazılabilir.
- <player> Buraya ise sadece çevrim içi oyuncu belirtilir.
- <offline player> Buraya çevrimdışı olmayan oyuncu yazılabilir.
Not: Eğer argümentler [<>] opsiyoneldir, yazılması zorunlu değillerdir. Eğer kullanıcı opsiyonel bir argümenti yazmazsa o argüment null(none) döndürecektir. Kodunuza bağlı olarak kodunuz çalışmayabilir. Eğer ki, yazılmama durumunda kodunuz doğru çalışacaksa [<>] kullanınız.
Eğer, <> şeklinde kullanırsanız, bu zorunlu ifadedir.Bu argümenti yazılmadığında hata verecektir,dolayısıyla kodunuz çalışmayacaktır.
Örnek:
Kod:
command /özelmesaj <player> <text>:
trigger:
send "&8%arg-2%" to arg-1
Not: Eğer bir argümenti,veriyi mesaj olarak göndermek istiyorsanız %% arasına almanız gerekmektedir.
İf ve Else
Eğer anlamına gelir.İf'i çoğu yerde kullanıcağımız için iyi bilmeniz gerekmekte.İf-Else yapısı diğer programlama dillerinde olduğu gibi Skripte’de, bir koşul olarak kullanılmaktadır.İf ve Else tek başına kullanılmazlar;
Kod:
if player has gold ingot:
Kod:
on portal create:
if player has 64 gold ingot:
send "&6Basariyla Bir Portal Olusturdun!" to player
else:
cancel event
send "&c64 Tane Altına Sahip Olman Gerekmekte!" to player
Options
Ayarlar anlamına gelir,eğer uzun bir skript yazıyorsanız işinizi çok kolaylaştıracaktır.Kullanımı ise süslü parentez içersinde başına @ koyarak kullanılır.Örnek;
Kod:
Options:
p: &6Sunucu &bIsmi &c|
command /özelmesaj [<player>] [<text>]:
usage: &7/özelmesaj <oyuncu> <mesaj>
description: &7Özel Mesaj Gönderme
trigger:
if arg-1 is set:
if arg-2 is set:
send "{@p} &8%arg-2%" to arg-1
send "{@p} &8Basarıyla %arg-1%ye %arg-2% Mesajını Gönderdin!" to player
Not: En çok hata şöyle yapılıyor;
Kod:
send "%{@p}% &8Basarıyla %arg-1%ye %arg-2% Mesajını Gönderdin!" to player
Not: Options'u skriptin en üstüne yazmamız gerekmektedir çünkü eğer Options'un üstünde bir kod var ise ve o kod'da options'u kullanmışsanız hata alırsınız o mesaj gözükmez.Bu yüzden en üste olması şart.
Konu Sonu!
Umarım anlatabilmişimdir.Eğer anlamadıysanız özelden iletişime geçebilirsiniz
Son düzenleme: