Herkese selam bugün dersimizde variables nedir bunu işleyeceğim o zaman dersimize geçelim.
Variables nedir?: Variables, skript geliştiricilerinin olmazsa olmazı bir kullanım türüdür. Örneğin eğer bir istatistik sistemi yapacaksak bunu değişken ile yapmalıyız.
Variables parametreleri:
add [miktar] [değişkenadı] > Değişkene yazdığınız miktara göre sayı ekler ve bellekte tutar.
remove [miktar] from [değişkenadı] > Değişkenden yazdığınız miktara göre sayı kaldırır.
add -[zorunlu -] [miktar] [değişkenadı] > Remove ile aynı işlev sadece başında - olması zorunlu.
subtract [miktar] from [değişkenadı] > Remove ile aynı işlev sadeceadı farklı.
clear [değişkenadı] > Değişkeni sıfırlar.
reset [değişkenadı] > Değişkeni sıfırlar.
Genel Operatörler:
= - atama operatörü.
== - sorgulama operatörü, eşit mi kontrol operatörü.
Variables nasıl kullanılır?: Değişkenlerimizi her zaman variables yazıp altına değişkenlerimizi oluştururuz tıpkı options gibi.
Not: Değişkenler ikiye ayrılır, birisi public değişken birisi oyuncuya özel (Nest Variable) aka (Private variable). Değişkenler süslü parantezler ile açılıp kapatılır.
Burada değişkenimizi açtık ve sıfırdan başlamasını isteyerek sıfır sayısına atadık. Sonuçta adam domuz öldürdüğünde sayısı 1'den başlayacak değil ya.
Burada komut ile değişkenimizi kontrol ediyoruz, değişkenleri string(metinsel ifade) içerisinde kontrol ettirmek için Expression kullanıyoruz.
Burada komutu yazarak değişkenimize bir ekliyoruz ve değişkeni kontrol ettiğimizde bize çıkan sayının sonucunu gösterecek.
Burada bir domuzu öldürdüğümüzde bize bir istatistik sayısı artacak ancak farkettiyseniz ::%player% yerine %attacker% yazıyor. Bunun sebebi minceraft'da bir oyuncu veya varlık öldürdüğünüz de öldüren kişi player değil attacker oluyor.
Public Değişken Farkı: Örneğin domuz öldürdüğünüzde puanın hepsi başka oyuncularda gözükmesini istemiyorsanız oyuncuya özel değişken kullanın.
Ek Not: Public değişkenler oyuncuya özel oluşturulmaz.
Variables nedir?: Variables, skript geliştiricilerinin olmazsa olmazı bir kullanım türüdür. Örneğin eğer bir istatistik sistemi yapacaksak bunu değişken ile yapmalıyız.
Variables parametreleri:
add [miktar] [değişkenadı] > Değişkene yazdığınız miktara göre sayı ekler ve bellekte tutar.
remove [miktar] from [değişkenadı] > Değişkenden yazdığınız miktara göre sayı kaldırır.
add -[zorunlu -] [miktar] [değişkenadı] > Remove ile aynı işlev sadece başında - olması zorunlu.
subtract [miktar] from [değişkenadı] > Remove ile aynı işlev sadeceadı farklı.
clear [değişkenadı] > Değişkeni sıfırlar.
reset [değişkenadı] > Değişkeni sıfırlar.
Genel Operatörler:
= - atama operatörü.
== - sorgulama operatörü, eşit mi kontrol operatörü.
Variables nasıl kullanılır?: Değişkenlerimizi her zaman variables yazıp altına değişkenlerimizi oluştururuz tıpkı options gibi.
Not: Değişkenler ikiye ayrılır, birisi public değişken birisi oyuncuya özel (Nest Variable) aka (Private variable). Değişkenler süslü parantezler ile açılıp kapatılır.
Burada değişkenimizi açtık ve sıfırdan başlamasını isteyerek sıfır sayısına atadık. Sonuçta adam domuz öldürdüğünde sayısı 1'den başlayacak değil ya.
Burada komut ile değişkenimizi kontrol ediyoruz, değişkenleri string(metinsel ifade) içerisinde kontrol ettirmek için Expression kullanıyoruz.
Burada komutu yazarak değişkenimize bir ekliyoruz ve değişkeni kontrol ettiğimizde bize çıkan sayının sonucunu gösterecek.
Burada bir domuzu öldürdüğümüzde bize bir istatistik sayısı artacak ancak farkettiyseniz ::%player% yerine %attacker% yazıyor. Bunun sebebi minceraft'da bir oyuncu veya varlık öldürdüğünüz de öldüren kişi player değil attacker oluyor.
Public Değişken Farkı: Örneğin domuz öldürdüğünüzde puanın hepsi başka oyuncularda gözükmesini istemiyorsanız oyuncuya özel değişken kullanın.
Ek Not: Public değişkenler oyuncuya özel oluşturulmaz.
Son düzenleme: