Sol Reklam

Rehber TuSKe İle Gui nasıl oluşturulur?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
S

sooply

Ziyaretçi
Minecraft - TuSKe İle Gui Oluşturma
TuSKe ile GUI oluşturmak mümkündür. Bu özellik skQuery adlı addonda da mevcuttur ama eski ve hatalı olduğundan pek önerdiğimi söyleyemem. Yavaştan konunun içine girmeye başlayalım isterseniz. İlk önce komut oluşturmayı öğrenmenizi öneririm. Bunun için forumda rehberler mevcut. İsterseniz buraya tıklayarak konuya gidebilirsiniz.

Kod Kalıpları

Kod:
virtual %inventorytype% [inventory] [with size %-number%] [(named|with (name|title)) %-string%]
virtual %inventorytype% [inventory] [with %-number% row] [(named|with (name|title)) %-string%]
virtual %inventorytype% [inventory] [(named|with (name|title)) %-string%] with size %-number%
virtual %inventorytype% [inventory] [(named|with (name|title)) %-string%] with %-number% row

create [a] [new] gui [[with id] %-string%] with %inventory% [and shape %-strings%]
(change|edit) %guiinventory%


Kod:
(make|format) next gui [slot] (with|to)
(make|format) gui [slot] %strings/numbers% (with|to) %itemstack%


Kod:
run (when|while) clos(e|ing) [gui]

anvil - Örs
brewing - İksir Tezgahı
chest - Sandık
workbench - Çalışma Masası
dispenser - Fırlatıcı
dropper - Bırakıcı
enchanting - Büyü Masası
ender chest - Ender Sandık
furnace - Ocak
hopper - Huni
player - Oyuncu Envanteri
beacon - Fener
merchant - Köylü Takas Menüsü
creative - Yaratıcı Modu Envanteri

Not: Çalışmayan veya farklı bir addon gerektiren envanter tipleri olabilir.


left - Sol tıklama
right - Sağ tıklama
shift left - Shift tuşuyla sol tıklama
shift right - Shift tuşuyla sağ tıklama
double click - Çift tıklama
middle - Fare tekerleği ile tıklama
number key - Sayı tuşları ile tıklama
drop - Eşyayı atma tuşuna basarak tıklama
control drop - CTRL ve eşyayı atma tuşlarına basarak tıklama


Kod:
%Oyuncu% has [a] gui
%Oyuncu% does(n't| not) have [a] gui

Kod:
slot %Sayı% of %Oyuncu% is [a] gui
slot %Sayı% of %Oyuncu% is(n't| not) [a] gui


GUI Oluşturma

GUI oluşturmak öyle sandığınız gibi zor bir işlem değil. Öğrendiğimiz kod kalıplarıyla ilk önce hangi envanter tipi GUI'yi oluşturacağımızı belirleyelim. 3 satır olsun. İsmi'de Warp olsun.

YAML:
#Kod Kalıbı: create [a] [new] gui [[with id] %-string%] with %inventory% [and shape %-strings%]
create a gui with virtual chest with 3 rows named "&3Warp"

Kod kalıbımızı biliyoruz. Gördüğünüz gibi satır sayısını da ayarladık. Sırada GUI'nin içini ayarlamada. Bu da zor değil.

YAML:
create a gui with virtual chest with 3 rows named "&3Warp":
    make gui slot 13 of player with stone named "&aAda" with lore "&bAdana mı gitmek istiyorsun? Tek yapman gereken||&bburaya tıklaman!" to run:
        #Olaylar
        
#Kod Kalıpları: (make|format) gui [slot] %strings/numbers% (with|to) %itemstack%

Gördüğünüz gibi en basit bir şekilde GUI'mizi oluşturduk. Gelin bunun devamını getirelim.

Not: || işareti ile GUI'nin açıklamasında alt satıra geçtik. Sizde böyle yapabilirsiniz.


Kod:
create a gui with virtual chest with 3 rows named "&3Warp":
    make gui slot 13 of player with stone named "&aAda" with lore "&bAdana mı gitmek istiyorsun? Tek yapman gereken||&bburaya tıklaman!" to run:
        close player's inventory
        send "&3&lWARP &8» &73 saniye sonra &8adana &7ışınlanacaksın."
        wait 3 seconds
        execute player command "/is"

Sizler istediğiniz gibi bu GUI'nin devamını getirebilirsiniz.

Yazı İle GUI Oluşturma

Başlık biraz tuhaf oldu diyebilirim. Bu özellikle oluşturacağınız GUI'yi daha kolayca ve düzenli olarak oluşturabilirsiniz. Bunun için GUI'de bulunan slot numaralarını bilmenize gerek yok. Her bir karakter GUI'deki eşyayı temsil etmektedir.

Kod:
add "---------" to {_gui::*}
add "-       -" to {_gui::*}
add "---------" to {_gui::*}
create a gui with virtual chest and shape {_gui::*}

#Kod Kalıbı: create [a] [new] gui [[with id] %string%] with %inventory% [and shape %strings%]

GUI'nin şu an temelini atmış bulunmaktayız. Sıra geldi işaretleri eşyaya dönüştürmede

Kod:
add "---------" to {_gui::*}
add "-       -" to {_gui::*}
add "---------" to {_gui::*}
create a gui with virtual chest and shape {_gui::*}:
    make gui slot "-" with stained glass pane

İşte işlemlerimiz bu kadar.

Örnek GUI
Bana ait olmayan ama bütün kod kalıplarını içeren bir GUI. Buraya bakarak basit bir GUI oluşturabilirsiniz.

Kod:
command /gui:
    permission: op
    trigger:
        open virtual chest with size 2 named "GUI Deneme" to player
        make gui slot 0 of player with stone named "hiçbir şey yapmaz" to nothing
        make gui slot 1 of player with stone named "Menüyü kapatır" to close
        make gui slot 2 of player with stone named "Bir sayı tuşuna basılı tutup" with lore "&ftıklanırsa menüyü kapatır" to close using number key
        make gui slot 3 of player with stone named "Oyuncuya /say Deneme" with lore "&fkomutunu kullandırır." to run player command "/say Deneme"
        make gui slot 4 of player with stone to run player command "/msg %player% Sağ" using right mouse button
        make gui slot 4 of player with stone named "Sağ tıklanırsa /say Sağ" with lore "&fSol tıklanırsa /say Sol||&fkomutunu kullandırır." to run player command "/msg %player% Sol" using left mouse button
        make gui slot 5 of player with stone named "Oyuncuya /say Deneme" with lore "&fkomutunu kullandırır." to run player command "/say Deneme"
        make gui slot 6 of player with stone named "Oyuncuya ""*"" yetkisiyle" with lore "&f/say Deneme komutunu kullandırır." to run player command "/say Deneme" with permission "*"
        make gui slot 7 of player with stone named "Konsola /say Deneme" with lore "&fkomutunu kullandırır." to run console command "/say Selam"
        make gui slot 8 of player with stone named "deneme(player)" with lore "&ffonksiyonunu çalıştırır" to run function deneme(player)
        make gui slot 9 of player with stone named "Menüyü kapatır ve deneme(player)" with lore "&ffonksiyonunu çalıştırır" to close then run function deneme(player)
        make gui slot 10 of player with stone named "Taş tutarak tıklarsan" with lore "&fdeneme(player) fonksiyonunu çalıştırır" to run function deneme(player) with cursor stone
        make gui slot 11 of player with stone named "Sol tıklanınca envanteri kapatıp mesaj" with lore "&fgönderen skript kodu çalıştırır." to run using left mouse button:
            close player's inventory
            send "Başarılı!"

function deneme(p: player):
        send "GUI eşyasına tıkladın!" to {_p}
 

MoonQS

Nether Kaşifi
Katılım
13 Ekim 2016
Mesajlar
1.089
Elmaslar
796
Puanlar
16.085
Yer
Türkiye
Minecraft
Grossy
Çok işe yarayan bir eklenti. Anlatım için teşekkurler.
 

Bayram Sezer

ToXiNetwork.Keyubu.Com

Discord:

ßy-ram SEZERツ#9089

Katılım
18 Temmuz 2019
Mesajlar
47
Elmaslar
19
Puanlar
0
Skript yazma hevesim çok ufakta olsa vardı.Artık yok xd
Şaka bir yana yeni skripterların çok işine yarar güzel konu başarılar...
 

Nielfe

Puroyum

Discord:

Xeine#4310

Katılım
30 Nisan 2014
Mesajlar
34
Elmaslar
10
Puanlar
0
Minecraft
Nielfe
teşekkürler işime yaradı.
 

SansarReisOfficial

Tasarımcı
Yasaklandı

Discord:

Corrsy#7006

Katılım
22 Şubat 2019
Mesajlar
1.087
Elmaslar
424
Puanlar
12.285
Yaş
25
Yer
Dünya
Minecraft
CrazySansar
Minecraft - TuSKe İle Gui Oluşturma
TuSKe ile GUI oluşturmak mümkündür. Bu özellik skQuery adlı addonda da mevcuttur ama eski ve hatalı olduğundan pek önerdiğimi söyleyemem. Yavaştan konunun içine girmeye başlayalım isterseniz. İlk önce komut oluşturmayı öğrenmenizi öneririm. Bunun için forumda rehberler mevcut. İsterseniz buraya tıklayarak konuya gidebilirsiniz.

Kod Kalıpları

Kod:
virtual %inventorytype% [inventory] [with size %-number%] [(named|with (name|title)) %-string%]
virtual %inventorytype% [inventory] [with %-number% row] [(named|with (name|title)) %-string%]
virtual %inventorytype% [inventory] [(named|with (name|title)) %-string%] with size %-number%
virtual %inventorytype% [inventory] [(named|with (name|title)) %-string%] with %-number% row

create [a] [new] gui [[with id] %-string%] with %inventory% [and shape %-strings%]
(change|edit) %guiinventory%

Kod:
(make|format) next gui [slot] (with|to)
(make|format) gui [slot] %strings/numbers% (with|to) %itemstack%

Kod:
run (when|while) clos(e|ing) [gui]

anvil - Örs
brewing - İksir Tezgahı
chest - Sandık
workbench - Çalışma Masası
dispenser - Fırlatıcı
dropper - Bırakıcı
enchanting - Büyü Masası
ender chest - Ender Sandık
furnace - Ocak
hopper - Huni
player - Oyuncu Envanteri
beacon - Fener
merchant - Köylü Takas Menüsü
creative - Yaratıcı Modu Envanteri

Not: Çalışmayan veya farklı bir addon gerektiren envanter tipleri olabilir.

left - Sol tıklama
right - Sağ tıklama
shift left - Shift tuşuyla sol tıklama
shift right - Shift tuşuyla sağ tıklama
double click - Çift tıklama
middle - Fare tekerleği ile tıklama
number key - Sayı tuşları ile tıklama
drop - Eşyayı atma tuşuna basarak tıklama
control drop - CTRL ve eşyayı atma tuşlarına basarak tıklama

Kod:
%Oyuncu% has [a] gui
%Oyuncu% does(n't| not) have [a] gui
Kod:
slot %Sayı% of %Oyuncu% is [a] gui
slot %Sayı% of %Oyuncu% is(n't| not) [a] gui
GUI Oluşturma

GUI oluşturmak öyle sandığınız gibi zor bir işlem değil. Öğrendiğimiz kod kalıplarıyla ilk önce hangi envanter tipi GUI'yi oluşturacağımızı belirleyelim. 3 satır olsun. İsmi'de Warp olsun.

YAML:
#Kod Kalıbı: create [a] [new] gui [[with id] %-string%] with %inventory% [and shape %-strings%]
create a gui with virtual chest with 3 rows named "&3Warp"

Kod kalıbımızı biliyoruz. Gördüğünüz gibi satır sayısını da ayarladık. Sırada GUI'nin içini ayarlamada. Bu da zor değil.

YAML:
create a gui with virtual chest with 3 rows named "&3Warp":
    make gui slot 13 of player with stone named "&aAda" with lore "&bAdana mı gitmek istiyorsun? Tek yapman gereken||&bburaya tıklaman!" to run:
        #Olaylar
       
#Kod Kalıpları: (make|format) gui [slot] %strings/numbers% (with|to) %itemstack%

Gördüğünüz gibi en basit bir şekilde GUI'mizi oluşturduk. Gelin bunun devamını getirelim.

Not: || işareti ile GUI'nin açıklamasında alt satıra geçtik. Sizde böyle yapabilirsiniz.


Kod:
create a gui with virtual chest with 3 rows named "&3Warp":
    make gui slot 13 of player with stone named "&aAda" with lore "&bAdana mı gitmek istiyorsun? Tek yapman gereken||&bburaya tıklaman!" to run:
        close player's inventory
        send "&3&lWARP &8» &73 saniye sonra &8adana &7ışınlanacaksın."
        wait 3 seconds
        execute player command "/is"

Sizler istediğiniz gibi bu GUI'nin devamını getirebilirsiniz.

Yazı İle GUI Oluşturma

Başlık biraz tuhaf oldu diyebilirim. Bu özellikle oluşturacağınız GUI'yi daha kolayca ve düzenli olarak oluşturabilirsiniz. Bunun için GUI'de bulunan slot numaralarını bilmenize gerek yok. Her bir karakter GUI'deki eşyayı temsil etmektedir.

Kod:
add "---------" to {_gui::*}
add "-       -" to {_gui::*}
add "---------" to {_gui::*}
create a gui with virtual chest and shape {_gui::*}

#Kod Kalıbı: create [a] [new] gui [[with id] %string%] with %inventory% [and shape %strings%]

GUI'nin şu an temelini atmış bulunmaktayız. Sıra geldi işaretleri eşyaya dönüştürmede

Kod:
add "---------" to {_gui::*}
add "-       -" to {_gui::*}
add "---------" to {_gui::*}
create a gui with virtual chest and shape {_gui::*}:
    make gui slot "-" with stained glass pane

İşte işlemlerimiz bu kadar.

Örnek GUI
Bana ait olmayan ama bütün kod kalıplarını içeren bir GUI. Buraya bakarak basit bir GUI oluşturabilirsiniz.

Kod:
command /gui:
    permission: op
    trigger:
        open virtual chest with size 2 named "GUI Deneme" to player
        make gui slot 0 of player with stone named "hiçbir şey yapmaz" to nothing
        make gui slot 1 of player with stone named "Menüyü kapatır" to close
        make gui slot 2 of player with stone named "Bir sayı tuşuna basılı tutup" with lore "&ftıklanırsa menüyü kapatır" to close using number key
        make gui slot 3 of player with stone named "Oyuncuya /say Deneme" with lore "&fkomutunu kullandırır." to run player command "/say Deneme"
        make gui slot 4 of player with stone to run player command "/msg %player% Sağ" using right mouse button
        make gui slot 4 of player with stone named "Sağ tıklanırsa /say Sağ" with lore "&fSol tıklanırsa /say Sol||&fkomutunu kullandırır." to run player command "/msg %player% Sol" using left mouse button
        make gui slot 5 of player with stone named "Oyuncuya /say Deneme" with lore "&fkomutunu kullandırır." to run player command "/say Deneme"
        make gui slot 6 of player with stone named "Oyuncuya ""*"" yetkisiyle" with lore "&f/say Deneme komutunu kullandırır." to run player command "/say Deneme" with permission "*"
        make gui slot 7 of player with stone named "Konsola /say Deneme" with lore "&fkomutunu kullandırır." to run console command "/say Selam"
        make gui slot 8 of player with stone named "deneme(player)" with lore "&ffonksiyonunu çalıştırır" to run function deneme(player)
        make gui slot 9 of player with stone named "Menüyü kapatır ve deneme(player)" with lore "&ffonksiyonunu çalıştırır" to close then run function deneme(player)
        make gui slot 10 of player with stone named "Taş tutarak tıklarsan" with lore "&fdeneme(player) fonksiyonunu çalıştırır" to run function deneme(player) with cursor stone
        make gui slot 11 of player with stone named "Sol tıklanınca envanteri kapatıp mesaj" with lore "&fgönderen skript kodu çalıştırır." to run using left mouse button:
            close player's inventory
            send "Başarılı!"

function deneme(p: player):
        send "GUI eşyasına tıkladın!" to {_p}
TuSKe De İtem Konulabilmesini Nasıl Kapatabilirim??
 

nuhub

Somon Balığı Selam Vermeye Geldi

Discord:

nuhub#7676

Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
11
Elmaslar
1
Puanlar
1.995
Minecraft
nuhub
Güzel ve açıklayıcı bir konu olmuş, tebrik ederim :)
 
A

Akif Osman

Ziyaretçi
Yararlı bir konu olmuş elinize sağlık!
 

OyunTarayici

Koydum Çalışma Masasını

Discord:

EzberCime#6536

Katılım
10 Temmuz 2021
Mesajlar
55
Elmaslar
3
Puanlar
1.250
Yaş
47
Minecraft
alpkoruncu
Merhaba cevap verirseniz sevinirim ama

Aklım da takıldı soru var

command /menü:
trigger:
add "---------" to {_gui::*}
add "- -" to {_gui::*}
add "---------" to {_gui::*}
create a gui with virtual chest and shape {_gui: :*}

Bunu yazdım hata vermedi ama gui de açılmadı gui nasıl açılıcak bizim tasarladımız gui teşekkürler
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı