- Katılım
- 10 Ağustos 2017
- Mesajlar
- 455
- Elmaslar
- 159
- Puanlar
- 9.270
- Yaş
- 23
- Yer
- İzmir
- Minecraft
- EfeByc
- https://www.facebook.com/efeboyaci21
Syntax türleri nedir?
Bu türler, skriptin elementleridir. Her birinin ayrı görevleri vardır. Eğer bu türleri ve görevlerini, ek olarak da okumayı biliyorsanız
istediğiniz addonu dilediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.
Tüm addonlar ve syntax türleri için: SkriptHub, SkriptDocs gibi siteler kullanabilirsiniz.
Kısaca Syntax Türleri:
Event:
- Eylemi başlatan, tetikleten olay
Örnek: on bed #Yatağa girildiğinde
Conditions:
- Koşul
Örnek: if player has permission "admin" #oyuncunun "admin" yetkisi varsa
Effects:
- Eylemler
Örnek: give 1 diamond to player #oyuncuya 1 elmas ver
Expressions:
- Tanımlamalar
Örnek: damage cause is lava #hasara sebebiyet veren; lav
Types:
- Tipler
Örnek: colour #renk
Toplu şekilde syntax kullanımı:
Artık syntax türlerini bildiğimize göre öğrenmek istediklerimizi kategorilerine göre arayıp daha kolay bir şekilde bulabiliriz.
Syntax nasıl okunur?
Geliştiriciler bunları kullanıcıların kolay kullanması için bu şekilde Skript Hub gibi kütüphanelere eklerler.
Bu dizelerin de kendine has bir okunuşu vardır.
Yanlarında hangi türde olduğu belirtilir. (Event mi effect mi gibisinden...)
Ona göre nerede kullanılacağını bilirsiniz.
Nasıl kullanılacağını bilmek için de verilen syntax'ı incelemeniz gerek.
Okunuş:
Öncelikle söylemeliyim ki yazılırken hiçbir zaman sıra bozulmaz, sırayı değiştirirseniz çalışmayacaktır.
- düz
Eğer komut dizesinde hiçbir işaret arasında yazılmamış, düz olarak bırakılmış ise o kelimenin komutta geçmesi zorunludur.
Örnek: ban, kick, send
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [ ]
Bu iki işaret arasında kullanılan kodların yazılması zorunlu değildir. Bazen kodun yazılımını genelleştirmek için kullanılır.
Bazen de komuta ek işlevler eklemek için kullanılır.
Kodun yazılımını genelleştirmek:
- cancel event yazılınca da kabul olur ancak alışkanlık olarak oyuncu arasına the eklediyse bu da kabul görecektir.
Ek işlevler:
- yaşayan canlılardan birini iyileştirir [isterseniz ne kadar can iyileştireceğini seçebilirsiniz]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- ( | )
Parantez işareti arasında kullanılan kelimeler de kod için zorunludur ancak çoktan seçmelidir.
Yani verilen dizelerden ya da kelimelerden birini seçmeniz yeterli olacaktır.
Ayırmak için: "|" işareti kullanılır.
create ya da spawn, ikisi de kullanılabilir ve birini seçmek zorunludur.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-%%
Yüzde işareti arasında belirtilen komut dizeleri ise eylemi kişiselleştirmenizi sağlar.
Mesela hologram sileceksiniz ama hangi hologramı sileceksiniz?
Ya da oyuncuya mesaj göndereceksiniz ama mesajda ne yazacak?
message %string% -> message "Ne yazacaksanız belirtmeniz gerekir."
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toplu Örnekler:
Bu türler, skriptin elementleridir. Her birinin ayrı görevleri vardır. Eğer bu türleri ve görevlerini, ek olarak da okumayı biliyorsanız
istediğiniz addonu dilediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.
Tüm addonlar ve syntax türleri için: SkriptHub, SkriptDocs gibi siteler kullanabilirsiniz.
Kısaca Syntax Türleri:
Event:
- Eylemi başlatan, tetikleten olay
Örnek: on bed #Yatağa girildiğinde
Conditions:
- Koşul
Örnek: if player has permission "admin" #oyuncunun "admin" yetkisi varsa
Effects:
- Eylemler
Örnek: give 1 diamond to player #oyuncuya 1 elmas ver
Expressions:
- Tanımlamalar
Örnek: damage cause is lava #hasara sebebiyet veren; lav
Types:
- Tipler
Örnek: colour #renk
Toplu şekilde syntax kullanımı:
Kod:
event:
conditions:
expressions
effect
#Type her sırada kullanılabilir.
on damage:
if victim has permission "korunma":
attacker is a player
cancel event
hasar alındığında:
hasar alanın "korunma" yetkisi varsa:
atak yapan oyuncu olarak tanımlanmışsa
eylemi iptal et
Artık syntax türlerini bildiğimize göre öğrenmek istediklerimizi kategorilerine göre arayıp daha kolay bir şekilde bulabiliriz.
Syntax nasıl okunur?
Geliştiriciler bunları kullanıcıların kolay kullanması için bu şekilde Skript Hub gibi kütüphanelere eklerler.
Bu dizelerin de kendine has bir okunuşu vardır.
Yanlarında hangi türde olduğu belirtilir. (Event mi effect mi gibisinden...)
Ona göre nerede kullanılacağını bilirsiniz.
Nasıl kullanılacağını bilmek için de verilen syntax'ı incelemeniz gerek.
Okunuş:
Öncelikle söylemeliyim ki yazılırken hiçbir zaman sıra bozulmaz, sırayı değiştirirseniz çalışmayacaktır.
- düz
Eğer komut dizesinde hiçbir işaret arasında yazılmamış, düz olarak bırakılmış ise o kelimenin komutta geçmesi zorunludur.
Örnek: ban, kick, send
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [ ]
Bu iki işaret arasında kullanılan kodların yazılması zorunlu değildir. Bazen kodun yazılımını genelleştirmek için kullanılır.
Bazen de komuta ek işlevler eklemek için kullanılır.
Kod:
cancel [the] event
Kodun yazılımını genelleştirmek:
- cancel event yazılınca da kabul olur ancak alışkanlık olarak oyuncu arasına the eklediyse bu da kabul görecektir.
Kod:
heal %livingentities% [by %number% [heart[s]]]
Ek işlevler:
- yaşayan canlılardan birini iyileştirir [isterseniz ne kadar can iyileştireceğini seçebilirsiniz]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- ( | )
Parantez işareti arasında kullanılan kelimeler de kod için zorunludur ancak çoktan seçmelidir.
Yani verilen dizelerden ya da kelimelerden birini seçmeniz yeterli olacaktır.
Ayırmak için: "|" işareti kullanılır.
Kod:
(create|spawn)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-%%
Yüzde işareti arasında belirtilen komut dizeleri ise eylemi kişiselleştirmenizi sağlar.
Mesela hologram sileceksiniz ama hangi hologramı sileceksiniz?
Ya da oyuncuya mesaj göndereceksiniz ama mesajda ne yazacak?
Kod:
(message|send [message[s]]) %strings%
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toplu Örnekler:
Kod:
(message|send [message[s]]) %strings% [to %commandsenders%]
Kod:
(message|send [message[s]]) %strings% [to %commandsenders%]
1) İlk baştaki parantezde kullanım zorunludur ve birini seçmemiz gerekiyor:
message ya da send [message[s]]
eğer send [message[s]] seçersek:
send yazmamız zorunludur çünkü hiçbir işaret belirtilmemiş
istersek message ya da messages yazabiliriz ama zorunlu değil.
2) String dizisini bizim doldurmamız ve kişiselleştirmemiz gerek:
Örnek: "Merhaba"
3) [to %commandsenders%]
[] işaretleri arasında olduğu için zorunlu değil. Commandsenders burada komutun alıcısını belirtmemiz
için yazılmış.
Son:
send "Merhaba" to player
Son düzenleme: