- Katılım
- 10 Ağustos 2017
- Mesajlar
- 455
- Elmaslar
- 159
- Puanlar
- 9.270
- Yaş
- 23
- Yer
- İzmir
- Minecraft
- EfeByc
- https://www.facebook.com/efeboyaci21
Yanlış anlaşılmasın, ben de zamanında çok hata yapıyordum. Yaptığım hatalardan sonra böyle bir konu açabiliyorum.
Ancak belirtmeliyim ki bu konuyu anlamak için birazcık da olsa skript bilmeniz lazım.
Başlıkta da yazdığı gibi skript yazarken yapılan hatalar:
1) Değişken Kullanımı:
Forumda birçok kişi tek noktalı değişken kullanıyor: {variable.%player%}
Ancak böyle olduğunda tüm verileri ilk başta yazdığımız yani burada "variable" 'ye yüklemiş oluruz.
Ancak böyle kullandığımızda ise: {variable::sayı::%player%}
Hem performansı arttırırız hem de değişkeni listelere ayırabilir, hepsini bir anda silebiliriz.
2) Local Variable yazımı:
Mesela: {_örnek}
Eğer bunu tırnak içinde yani mesaj, lore veya id olarak yazacaksak: %{_örnek}% olarak yazarız ki çıktıda görebilelim.
Ancak bazıları tırnak dışında da yüzde işareti kullanıyor, böyle olursa skript çalışmaz. Tırnak dışında local variable için yüzde işareti kullanılmaz.
3) TAB Hatası:
Bu kısa ve çoğunuzun bildiği bir hata.
İki noktadan sonra kesinlikle boşluk bırakılır.
player's display name is "*"
yazarsanız boşluk bırakmak zorunda değilsiniz çünkü iki nokta üst üste koymadık ama
player's display name is "*":
yazarsanız boşluk bırakmak zorundasınız.
4)Function kullanımı:
function örnek(oyuncu: player):
send "Bu bir örnek." to player
yazarsanız function çalışmaz çünkü koyduğunuz parametreleri kullanmak zorundasınız.
Doğru kullanım:
send "Bu bir örnek." to {_oyuncu}
Ayrıca tanımladığınız parametreyi de local variable şeklinde yazmayı unutmayın.
Devamı gelebilir, iyi günler.
Ancak belirtmeliyim ki bu konuyu anlamak için birazcık da olsa skript bilmeniz lazım.
Başlıkta da yazdığı gibi skript yazarken yapılan hatalar:
1) Değişken Kullanımı:
Forumda birçok kişi tek noktalı değişken kullanıyor: {variable.%player%}
Ancak böyle olduğunda tüm verileri ilk başta yazdığımız yani burada "variable" 'ye yüklemiş oluruz.
Ancak böyle kullandığımızda ise: {variable::sayı::%player%}
Hem performansı arttırırız hem de değişkeni listelere ayırabilir, hepsini bir anda silebiliriz.
2) Local Variable yazımı:
Mesela: {_örnek}
Eğer bunu tırnak içinde yani mesaj, lore veya id olarak yazacaksak: %{_örnek}% olarak yazarız ki çıktıda görebilelim.
Ancak bazıları tırnak dışında da yüzde işareti kullanıyor, böyle olursa skript çalışmaz. Tırnak dışında local variable için yüzde işareti kullanılmaz.
3) TAB Hatası:
Bu kısa ve çoğunuzun bildiği bir hata.
İki noktadan sonra kesinlikle boşluk bırakılır.
player's display name is "*"
yazarsanız boşluk bırakmak zorunda değilsiniz çünkü iki nokta üst üste koymadık ama
player's display name is "*":
yazarsanız boşluk bırakmak zorundasınız.
4)Function kullanımı:
function örnek(oyuncu: player):
send "Bu bir örnek." to player
yazarsanız function çalışmaz çünkü koyduğunuz parametreleri kullanmak zorundasınız.
Doğru kullanım:
send "Bu bir örnek." to {_oyuncu}
Ayrıca tanımladığınız parametreyi de local variable şeklinde yazmayı unutmayın.
Devamı gelebilir, iyi günler.