- Katılım
- 24 Nisan 2016
- Mesajlar
- 390
- Elmaslar
- 380
- Puanlar
- 11.525
Merhaba Arkadaşlar Bugün Sizlere Skript Dersi Veriyorum Function Dersi Gİriş Düzeyinde Konumuzda 4 Ayrı Skript Yazdım Sizler İçin Bunları İnceleyecegiz.
Bu Skriptte Olay Bir Oyuncunun Konumuna İstediginiz Eşyayı Verme Skripti Oldu.
Neden Konum?
-Envanteri Dolu İse Oyuncu Bunu Görüp Alabilir-
İnceleme
--------------------------------------------------------------------------
i: text | i variablesi ({_i} Olarak Kullanılır) Bir String (Yazı) Olacak Dedik
p: player |p variablesini ({_p} Olarak Kullanılır) bir player olarak atadık
-Şimdi Biri Text (String) Biri Player Ne Farkları Var ?
Player Olarak Girdi Attıgımız Variablesi Kullanırken {_p}'s skull gibi playerlere özel değişken tiplerini kullanabilriz
İçerdeki Kalan Kısımlar Normal Skript Yazar Gİbi Yazılmıştır Peki Şimdi Bunu Kullanmaya Gelelim
(i: text, p: player)
i Variablesi Argument-1
P Variablesi Argument-2
Çağırmakda Bukadardı İşlem Tamamdır Şimdi Diğer Skriptimize Geçelim
Neden Konum?
-Envanteri Dolu İse Oyuncu Bunu Görüp Alabilir-
İnceleme
--------------------------------------------------------------------------
"give" Adında Bir Function Oluşturduk Ve Bunun İçerisinde Kullanmak Üzere İki Variable Atadıkfunction give(i: text, p: player):
i: text | i variablesi ({_i} Olarak Kullanılır) Bir String (Yazı) Olacak Dedik
p: player |p variablesini ({_p} Olarak Kullanılır) bir player olarak atadık
-Şimdi Biri Text (String) Biri Player Ne Farkları Var ?
Player Olarak Girdi Attıgımız Variablesi Kullanırken {_p}'s skull gibi playerlere özel değişken tiplerini kullanabilriz
İçerdeki Kalan Kısımlar Normal Skript Yazar Gİbi Yazılmıştır Peki Şimdi Bunu Kullanmaya Gelelim
Bu Yazdıgımız "give" Functionunu İşleme Koy Fakat O İçeri Yazdıgımız Variableler Yanigive(arg-1, arg-2)
(i: text, p: player)
i Variablesi Argument-1
P Variablesi Argument-2
Çağırmakda Bukadardı İşlem Tamamdır Şimdi Diğer Skriptimize Geçelim
Bu Skriptte Olay Duyuru Yapmak Tabiki Fakat Functıon Kullandık
İnceleme
--------------------------------------------------------------------------
Kullandıgımız (i: text) İdi Busefer (mesaj: text)
Ne Değişti ??
{_i} İdi Variablemiz
Busefer
{_mesaj} Oldu
Gerisi Zaten Basit Bir Skript
Birde Sizlere Ufak Bir Süpriz Bıraktım Bu Skriptte ;)
Şu Kafalar Güzel Oluyor Bende Ufak Bir Süpriz Olsun İstedim
İnceleme
--------------------------------------------------------------------------
Az Öncefunction duyuru(mesaj: text):
Kullandıgımız (i: text) İdi Busefer (mesaj: text)
Ne Değişti ??
{_i} İdi Variablemiz
Busefer
{_mesaj} Oldu
Gerisi Zaten Basit Bir Skript
Birde Sizlere Ufak Bir Süpriz Bıraktım Bu Skriptte ;)
Şu Kafalar Güzel Oluyor Bende Ufak Bir Süpriz Olsun İstedim
"message" Adındaki Functiona 2 Adet Variable Atadık Hemenfunction message(mesaj: text, p: player):
Çalıştırdıgımızda İşlem Olarak Yaptıgıda
Basit Geldi Bence Sizlere Alışıyorsunuz ;);)send {_p} title "&a█ &bMesaj Var &a█" with subtitle "%{_mesaj}%" for 5 second
Sonuctaki Görselimiz Bu Arada Skriptin
Bunda Hesap Makinesi Yaptık Hızlıca
s1 1. Sayımız
s2 2. Saymız
P İşlemi Gerçekleştiren
Tür Yapılacak İşlem Basit Geldi Dimi ?
Birde Şu Şekilde Çağırdıkmı Functionumuzu
Bu Biraz karısık Gelmiştir belki Çok Variable Var Diye Ama Basitfunction islem(tür: text, s1: integer, s2: integer, p: player):
s1 1. Sayımız
s2 2. Saymız
P İşlemi Gerçekleştiren
Tür Yapılacak İşlem Basit Geldi Dimi ?
Birde Şu Şekilde Çağırdıkmı Functionumuzu
Bukadar Basitislem(arg-3, arg-1, arg-2, player)
Kod:
#---------------------------------------------------------------------------------------#Function Give Drop#-------------------------------------------------------------------------#
function give(i: text, p: player):
set {_x} to {_p}'s location
set {_i} to {_i} parsed as item
drop {_i} at {_x}
send "&a» &b%{_i}% Kazandın" to {_p}
command /itemver [<text>] [<player>]:
trigger:
give(arg-1, arg-2)
#---------------------------------------------------------------------------------------#Function Broadcast Message#-------------------------------------------------------------------------#
function duyuru(mesaj: text):
loop 15 times:
send " " to players
send "&2██████████████" to players
send "&2█&e████████████&2█" to players
send "&2█&e██&b██&e████&b██&e██&2█" to players
send "&2█&e████████████&2█&n&4 %{_mesaj}%" to players
send "&2█&e█████&b██&e█████&2█" to players
send "&2█&e███&b█&e████&b█&e███&2█" to players
send "&2█&e███&b██████&e███&2█" to players
send "&2█&e████████████&2█" to players
send "&2██████████████" to players
command /duyuru [<text>]:
trigger:
duyuru(arg-1)
#---------------------------------------------------------------------------------------#Function Message #-------------------------------------------------------------------------#
function message(mesaj: text, p: player):
send {_p} title "&a█ &bMesaj Var &a█" with subtitle "%{_mesaj}%" for 5 second
command /mesajyolla [<player>] [<text>]:
trigger:
message(arg-2, arg-1)
#---------------------------------------------------------------------------------------#Function Skylord Skript#-------------------------------------------------------------------------#
function islem(tür: text, s1: integer, s2: integer, p: player):
if "%{_tür}%" is "Carpma" or "carpma" or "ÇARPMA" or "ÇaRpMa":
set {_x} to {_s1} * {_s2}
send "&a» İşleminin Sonucu &b» &c%{_x}% &b«" to {_p}
if "%{_tür}%" is "çıkar" or "cıkar" or "cikar" or "ÇIKAR":
set {_x} to {_s1} * {_s2}
send "&a» İşleminin Sonucu &b» &c%{_x}% &b«" to {_p}
if "%{_tür}%" is "Topla" or "topla" or "TOPLA" or "ToPla":
set {_x} to {_s1} + {_s2}
send "&a» İşleminin Sonucu &b» &c%{_x}% &b«" to {_p}
if "%{_tür}%" is "Bölme" or "Bolme" or "BÖLME" or "BOLME":
set {_x} to {_s1} / {_s2}
send "&a» İşleminin Sonucu &b» &c%{_x}% &b«" to {_p}
command /hesapmakinesi [<integer>] [<integer>] [<text>]:
trigger:
islem(arg-3, arg-1, arg-2, player)