Merhaba dostlarım. Bugün izlere skript hakkında çok sorulan soruları ve eventlerini göstereceğim. Öncelikle eventlerden başlamak gerekirse. Skunity adlı site size rehber olabilir orada her şeyi bulabilirsiniz. Ama İngilizcesi pek iyi olmayan arkadaşlar içinde burada Türkçe olarak anlatım yapacağım. Aralara koyacağım bilgilendirmeleri dikkate almayı unutmayın...
Örneğin:
Kod:
on bed enter
message "Sen uyuyorsun!"
Kod:
Oyuncu yatağa girdiğinde:
"Sen uyuyorsun!" mesajı gönder.
On Bed Leave | Oyuncu yatak'dan ayrıldığında;
Örneğin:
Kod:
on bed leave:
message "Uyandın!"
Kod:
Oyuncu yatakdan ayrıldığında:
"Uyandın!" mesajı gönder.
On Block Damage | Oyuncu bloğa hasar verdiğinde;
Bunun yerine "on leftclick" de kullanılabilir.
Örneğin:
Kod:
on block damage:
set event-block to air
give player event-block
Kod:
Oyuncu bloğa hasar verdiğinde:
Hasar verilen bloğu havaya dönüştür
oyuncuya hasar verilen bloğu ver
On Break / Mine | Oyuncu bir bloğu kırdığında;
Örneğin:
Kod:
on mine of any ore:
player's tool is wooden pickaxe
message "Bu kazma ile kıramassın!"
cancel event
Kod:
Oyuncu herhangi bir madeni kazdığında:
eğer oyuncunun elinde tahta kazma varsa
"Bu kazma ile kıramassın!" mesajını gönder
olayı iptal et
On Chat | Oyuncu chat bölümünü kullanırsa;
Aslında burada anlaşılmayan bir nokta olabilir. Oyuncunun gönderdiği mesaja skriptte göstermek için "%message%" ı kullanırız.
Örneğin:
Kod:
on chat:
player has permission "admin"
set message to "&c%message%"
Kod:
Oyuncu chatı kullandığında;
oyuncunun "admin" yetkisi var ise
chatta yolladığı mesajı "&c%message%" ile değiştir
On Click | Oyuncu tıkladığında:
Click, break, place, mine gibi komutlarda of with on gibi ekler getirerek istediğinizi yapabilirsiniz. Örneklerle daha iyi anlaşılacaktır.
Örneğin:
Kod:
on rightclick holding tnt:
if player has permission "sk.tnt":
stop
if player's world is "WORLD":
send "Bunu yapamassın!" to player
cancel event
Kod:
Oyuncu tnt ye sağ tıkladığında:
eğer oyuncunun "sk.tnt" yetkisi var ise:
eventi durdur (lagg veya bug engelleme için kullanılır)
eğer oyuncu eğer "world" adlı dünyada ise;
oyuncuya "Bunu yapamassın!" mesajı gönder.
olayı iptal et
Stop ve Cancel Event Farkı
Komut eğer uzun ve çok yönlü ise tekrar işlemesini engellemek için stop kullanılır.
Cancel event ise olayın kapanmasına yarar. İptal etmek de denile bilir.
On Command | Oyuncu bir komut kullandığında;
Var olan bir komutu iptal etmek veya üzerine bir şeyler eklemek için kullanılır. Örneklerde daha iyi anlayacaksınız...
Örneğin:
Kod:
on command "money":
send "Para değerin = %player's money% TL" to player
cancel event
Kod:
Oyuncu "money" komutunu kullandığında:
oyuncuya "Para değerin = %player's money% TL" mesajı gönder
olayı iptal et
%player's money% veya %message% gibi şeyler nedir?
Aslında bunlara bir yöne Türkçe tabiri ile değişken de diyebiliriz. %% içinde olan "player's money" yapan kişinin parasını göstermeye yarar. "on chat" eventini kullanırken de "%message%" oyuncunun gönderdiği mesajı temsil etmektedir. Bunlara bir çok örnek verilebilir... (%world%, %entity%, %victim% gibi gibi...)
Bazı eventlerde kullanılan of with on gibi ekler nedir?
Aslında bunlar bizim işimizi kolaylaştırıyor ve bu disk tasarrufunu da önlemiş oluyor. Soruya gelecek olursak, mesela on break eventinde Türkçe olarak bir şeyi kırdığınızda demiş oluyoruz ancak o "bir şey" ne? Siz belkide sadece taş kırınca olayların çalışmasını istiyorsunuz. İşte devreye bu ekler giriyor.
Örneğin:
Kod:
on rightclick with stick on player:
send "tıkladın" to player
Kod:
oyuncu elinde çubuk ile başka bir oyuncuya sağ tıklar ise:
oyuncuya "tıkladın" mesajı gönderilsin
On Consume | Bir şey tüketildiğinde
Bu evente de "of" eki getirerek hangi yiyeceği tüketmesi sonucu olacak olayları ayarla bilirsiniz.
Örneğin:
Kod:
On consume:
message "Leziz!"
Kod:
oyuncu bir şeyi tükettiğinde:
oyuncuya "Leziz!" mesajı gönderilsin
On Craft | Oyuncu bir şey zanaat edince
Örneğin:
Kod:
On craft of leather boots:
message "Yeni botların güzelmiş!"
Kod:
Oyuncu deri bot zanaat ederse:
oyuncuya "Yeni botların güzelmiş!" mesajı gönderilsin
On Damage | Zarar verildiğinde
Burada değinecek olursak "victim" ölen veya yaralanan kişi. "Attacker" ise öldüren veya hasar veren kişi anlamına geliyor.
Örneğin:
Kod:
on damage of player:
if attacker is a player:
send "%victim% adlı kişiyi öldürdün" to attacker
Kod:
Oyuncu hasar aldığında:
eğer hasar veren bir oyuncu ise:
hasar verene "%victim% adlı kişiyi öldürdün" mesajı gönderilsin
On Death | Öldüğünde
Örneğin:
Kod:
on death of a wither or ender dragon:
broadcast "%entity% Öldü."
Kod:
Wither veya ender dragon öldüğünde:
herkeze "%entity% Öldü." mesajı gönderilsin
On Drop | Eşya düştüğünde
Örneğin:
Kod:
On drop:
message "Yerleri kirletme!"
cancel event
Kod:
Yere bir şey atıldığında:
oyuncuya "Yerleri kirletme!" mesajı gönderilsin
event iptal edinsin
On Item Break | Eşya kırıldığında
Örneğin:
Kod:
on item break:
message "Olamazzz!"
Kod:
Eşya krılınca:
oyuncuya "Olamazzz!" mesajı gönderlisin
On Join | Oyuncu sunucuya girdiğinde
Örneğin:
Kod:
on join:
message "Sunucumuza hoşgeldiniz!"
Kod:
Oyuncu sunucuya girdiğinde:
oyuncuya "Sunucumuza hoşgeldiniz!" mesajı gönderilsin
On Physics | Bir fizik olayı oluştuğunda
Örneğin:
Kod:
on block physics:
block is sand
cancel event
Kod:
Blokda fizik olayı oluştuğunda:
o blok kum ise
olay iptal edilsin
On Place | Blok yerleştirildiğinde
Örneğin:
Kod:
On place of TNT:
cancel event
message "heyy"
Kod:
Tnt yerleştirildiğinde:
olay iptal edilsin
oyuncuya "heyy" mesajı gönderilsin
Umarım bir şeyler kapmışsınızdır. Diğer bir rehberde if & else nasıl kullanılır, onun hakkında çok sorulan soruları ve çok alınan hataları nasıl çözeceğimizi konu alacağım.
> Tüm Event Listesi <
Ayrıca Bknz.
Ayrıca Bknz.
^
> Tüm Event Listesi <
Ayrıca Bknz.
Ayrıca Bknz.
^
Son düzenleme: