Sol Reklam

Rehber Değişkenler 1 (Variable) - Doğru Kullanım

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

EfeByc21

skript falan

Discord:

Efe#0754

Katılım
10 Ağustos 2017
Mesajlar
455
Elmaslar
159
Puanlar
9.270
Yaş
23
Yer
İzmir
Minecraft
EfeByc
Bugün size değişkenleri bildiğim kadarıyla anlatacağım.

Değişkenler skriptte kullandığımız değerleri kaydeder. Bir veride birden fazla ve değişken değerler kullanabiliyoruz, zaten olayı da bu.

Basit Kullanım:
Kullanım şu şekilde:
{örnek}

Bu değişkenleri değişken yapan şey ise verilerin değişken olması. Ne demek istiyorum?
{örnek::%player%}
Bu veri oyuncudan oyuncuya değişeceği için herkeste aynı olmayabilir ama yüzde işareti olmayan bir değişken herkes için aynıdır.

Bu arada bunun mantığını anlatmadan da olmaz:

{örnek} olarak kaydettiğimizde herkeste aynı olduğunu söylemiştik.
İsmimiz oyunda Efe olsun:
%player% = Oyuncunun ismini tanımlar.
{örnek::%player%} = {örnek::Efe} anlamına gelir.
Her oyuncunun ismi farklı olduğu gibi böylece herkesin "örnek" değişkeni de farklı olacaktır.

Verileri birçok yoldan kaydedebiliyoruz. Sayı, lokasyon, yazı.

Sayı olarak mesela:
set {örnek::%player%} to 100 #Eylemi yapan oyuncunun "örnek" değişkenini 100'e ayarla.
add 1 to {örnek::%player%} #Eylemi yapan oyuncunun "örnek" değişkenine 1 ekle.

Sayı olarak kullandığımızda tırnak işareti kullanmamıza gerek yok ama yazı olarak kullandığımızda gereklidir.
set {örnek::%player%} to "Örnek" #Artık oyuncunun örnek değişkeni "Örnek".

Lokasyon olarak da şu şekilde örnek verebiliriz:
set {lobi} to location of player #Oyuncunun lokasyonunu {lobi} değişkenine kaydet.

teleport player to {lobi} #Oyuncuları {lobi} adlı değişkene yani koordinata ışınlar.

Listeleme:
Forumda birçok kullanıcı şu şekilde yazıyor değişkenleri:
{örnek.%player%}
Bu yanlış kullanımdır. Doğrusu= {örnek::%player%}
Çünkü :: kullanıldığına değişkenlerde listeleme yapabilirsiniz.

{örnek::sayı::%player%}
Sayı değişkenini örnek değişkeninin alt kümesi gibi bir şey yaptık.
Örnek değişkenini sildiğimizde sayı da silinecek böylece bize kolaylık sağlayacak.

Oyuncu:
Sadece player olmak zorunda değil tabii.
Damage ve death olaylarında attacker, victim de kullanılır. {öldürme::%attacker%}

Ya da bir komut uygulanıyorsa: {örnek::%arg-1%}
Komutta birinci metine yazılan oyuncunun örnek değişkenini bu şekilde değiştirebilirsiniz.

Metin içinde kullanımı:
Mesela diyelim ki oyuncunun değişkenini(sayı) göstermek istiyoruz.
Oyuncunun örnek değişkeni 100 olsun.
send "%{örnek::%player%}%"
Yüzde işareti değişkeni sohbet için tanımlar.
Böylece sohbette "100" ya da oyuncunun değişkeni neyse o çıkacak.

Silme:
delete {örnek} #Böylece kolay bir şekilde silebiliyoruz.

Kısa bir örnek yapalım hepsini özetleyecek şekilde:

Kod:
on break:
    add 1 to {puan::%player%}
    if {puan::%player%} is greater than or equal to 100:
        set {rank::%player%} to "Madenci"
       
blok kırıldığında:
    oyuncunun puan değişkenine 1 ekle
    eğer oyuncunun puan değişkeni 100'e eşit veya daha iyi ise:
        oyuncunun rank değişkenini "Madenci" olarak ayarla
       
on chat:
    cancel event
    set {_mesaj} to message
    send "%{rank::%player%}% %player%&f: %{_mesaj}%" to players
   
sohbet edildiğinde:
    iptal et
    oyuncunun yazdıklarını {_mesaj} olarak kaydet #{_mesaj} bir local variabledir onun dersi de bir sonrakinde.
    oyunculara gönder: oyuncunun rank değişkeni oyuncunun ismi: kaydedilen mesaj
   
    Sohbette çıkacak olan:
    Madenci İsim: Mesaj
 
S

Silinen üye 79251

Ziyaretçi
Peki bu değerli nasıl sıfırlayabiliriz? Daha doğrusu böyle bir şey mümkün müdür?
 

EfeByc21

skript falan

Discord:

Efe#0754

Katılım
10 Ağustos 2017
Mesajlar
455
Elmaslar
159
Puanlar
9.270
Yaş
23
Yer
İzmir
Minecraft
EfeByc
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı