Sol Reklam
Sağ Reklam

Rehber Spigot Ayarları ( Ayrıntılı Anlatım )

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

samoi

one is glad to be of service
Emekli

Discord:

mudlusamoi#5646

Katılım
28 Ekim 2014
Mesajlar
3.549
Elmaslar
1.383
Puanlar
19.760
Yaş
24
Yer
Bursa
Minecraft
smt287
spigot.png

Spigot Ayarları | Ayrıntılı Anlatım

( spigot.yml )
--------------------------------------------------------------------------------------------

Konu İçeriği;
Komutlar
Mesajlar
İstatistikler
Ana, grupsuz ayarlar
Dünya ayarları

Konudaki Bazı İngilizce Kelimeler;

true = açık
false = kapalı
map = harita
exp = tecrübe puanı
item = eşya

NOT: Konudaki bazı çeviri kısımları "Google Çeviri" yardımıyla çevirilmiş ve düzenlenmiştir.
Konuda herhangi bir çeviri hatası, imla hatası veya yanlış bilgi görürseniz özel mesaj yolu ile iletmeyi unutmayın. Ayrıca konuyu beğenebilir veya konuya rep atabilirsiniz (yani isterseniz) :)​
--------------------------------------------------------------------------------------------

Komutlar;
  • tab-complete
    • Normal Hali: 0
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Otomatik olarak tamamlama anlamına gelir. Yani bir komutu veya bir oyuncunun ismini otomatik tamamlamaya yarar.
      -1 otomatik tamamlamayı kapatır.
      1 ilk harfi yazmanız gerekir.
      2 iki harfi yazmanız gerekir. Bu kısım böyle gitmektedir.
  • silent-commandblock-console
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Komut bloğunun mesalarını konsolda gösterme.
  • log
    • Normal Hali: true
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Oyuncuların kullandığı komutları konsola/loga yansıtma.
  • spam-exclusions
    • Normal Hali:
      Kod:
        spam-exclusions:
        - /skill
    • Kullanım Türü: Liste
    • Açıklama: Ard arda atılınca spam olarak sayılmayacak komutlar.
  • replace-commands
    • Normal Hali:
      Kod:
        replace-commands:
        - setblock
        - summon
        - testforblock
        - tellraw
    • Kullanım Türü: Liste
    • Açıklama: Bukkit'in listelenen komutları devre dışı bırakıp, vanilla ile değiştirir.
Mesajlar;
  • whitelist
    • Normal Hali: " You are not whitelisted on this server! "
    • Türkçe Çeviri: " Beyazliste de olmadığın için bu sunucuya giremezsin! "
    • Kullanım Türü: Yazı
    • Açıklama: Beyazliste açık iken sunucuya girmeye çalışan oyuncularda çıkacak mesajdır.
  • unknown-command
    • Normal Hali: " Unknown command. Type "help" for help. "
    • Türkçe Çeviri: " Bilinmeyen komut. Yardım için "help" (komutunu) kullanın. "
    • Kullanım Türü: Yazı
    • Açıklama: Yanlış komut girilince çıkan mesajdır.
  • server-full
    • Normal Hali: " The server is full! "
    • Türkçe Çeviri: " Sunucu dolu! "
    • Kullanım Türü: Yazı
    • Açıklama: Sunucu dolu iken girmeye çalışan oyuncularda çıkacak mesajdır.
  • outdated-client
    • Normal Hali: " Outdated client! Please use {} "
    • Türkçe Çeviri: " Eski istemci! Lütfen {} kullanın. "
    • Kullanım Türü: Yazı
    • Açıklama: Oyuncu istemcisinin, sunucunun sürümünden düşük olması sonucu çıkan mesajdır.
  • outdated-server
    • Normal Hali: " Outdated server! I'm still on {0} "
    • Türkçe Çeviri: " Eski sunucu! Ben {0} kullanıyorum. "
    • Kullanım Türü: Yazı
    • Açıklama: Sunucu sürümünün, oyuncunun istemcisinden düşük olması sonucu çıkan mesajdır.
  • restart
    • Normal Hali: " Server is restarting "
    • Türkçe Çeviri: " Sunucu yeniden başlatılıyor "
    • Kullanım Türü: Yazı
    • Açıklama: Sunucu yeniden başlatılırken tüm oyuncularda gösterilecek mesajdır.
İstatistikler;
  • disable-saving
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Oyuncuların istatistiklerini (başarım, öldürme vb.) kaydetmeyi kapatma.
  • forced-stats
    • Normal Hali: {}
    • Kullanım Türü: Map
    • Açıklama: Tüm oyunculara başarım vermedir ancak başarım mesajı çıkmaz. Örnek bir başarım (envanter açma),
      Kod:
      forced-stats:
        achievement.openInventory: 1
Ana, grupsuz ayarlar;
  • netty-threads
    • Normal Hali: 4
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Netty'nin bağlantı gerçekleştirmek için kullanacağı iş parçacıklarının miktarını denetler.
  • bungeecord
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama'ya ulaşmak içi buraya tıkla.
  • timeout-time
    • Normal Hali: 60
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Oyuncuya sunucuya bağlanması için verilen süre. Bu süre bitiminde bağlanma işlemi kesilir. (Tabii ki oyuncular tekrardan bağlanabilir. Bu zaman aşımı genellikle pinginiz yüksek iken olur.)
  • restart-on-crash
    • Normal Hali: true
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Sunucuda ciddi hasar veren (crash) hata olduğunda sunucu kendini yeniden başlatır.
  • restart-script
    • Normal Hali: ./start.sh
    • Kullanım Türü: Yazı (Dosya yeri)
    • Açıklama: Sunucu yeniden başlatılırken veya çöktüğünde çalışacak script.
  • late-bind
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Bu ayar, tüm eklentiler aktif edilene kadar oyuncuların sunucuya girmesini geciktirir. Bazı eklentilerle ilgili sorunlar çıkabileceği için test etmeden önce kullanmayınız.
  • sample-count
    • Normal Hali: 12
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: İstemci üzerinde sunucu listesinde rastgele oyuncuları gösterir.
  • player-shuffle
    • Normal Hali: 0
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Bu, oyuncuların sunucuyu "oynamak "tan alıkoyar ve kene sırasındaki konumlarını artırmak için stratejik olarak kaymaya başlar. Temel olarak, oyuncuların paketleri, ne zaman katıldıklarına göre sıralanırlar; relogging, sıradaki konumunuzu değiştirir ve eylemleriniz diğerlerinden önce gerçekleşir. Bunu etkinleştirmek relogger'ın avantaja sahip olmasını engeller. PVP sunucuları için faydalıdır. Bu seçeneğin 100'ün altına ayarlanması performans sorunlarına neden olabilir (0 iyi olsa da).
  • filter-creative-items
    • Normal Hali: true
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Vanilladaki yasaklı eşyaların, yaratıcı modundaki bir oyuncunun alamaması.
  • user-cache-size
    • Normal Hali: 1000
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: usercache.json dosyasının boyutunu denetler.
  • save-user-cache-on-stop-only
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Yeni oyuncuların verilerini sürekli diske kaydetmesi veya sunucu durdurulunca kaydetmesi.
  • int-cache-limit
    • Normal Hali: 1024
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Bu, önbellekte sınırsız büyümeyi önbelleğe almak ve yerine getirmek(varsayılan olarak 1024). Özellikle dünya oluşumunda, önlemeli.
  • moved-wrongly-threshold
    • Normal Hali: 0.0625
    • Kullanım Türü: Ondalık
    • Açıklama: "Yanlışlıkla taşındı" kontrol eşiğini denetler. Bu sayıyı artırmak, sunucu üzerindeki kauçuk bantlama miktarını azaltabilir, ancak oyuncular tarafından da istismar edilebilir.
  • moved-too-quickly-multiplier
    • Normal Hali: 10
    • Kullanım Türü: Ondalık
    • Açıklama: "Çok hızlı hareket ettirildi" kontrolü için çarpan kontrol eder. Bu, etkili bir şekilde sunucunun bir oyuncunun hareket etmesine izin verecek maksimum hızıdır. Bu, bazı durumlarda, örneğin büyük TNT toplarda sorunlara neden olabilir.
  • global-api-cache
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Mojang'ın kullanıcı adı -> uuid API'sinde yapılan tüm isteklerin, mümkün olduğunca Spigot tarafından önbelleğe alınmasına neden olur.
  • item-dirty-ticks
    • Normal Hali: 20
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Maddi kirli kontrol aralığını denetler. Minecraft, bir maddenin her tıkırtıp değiştirilip değiştirilmediğini kontrol eder. Bu, tüm nbt verilerini kontrol etmesi gerektiği için pahalı olabilir. Spigot yalnızca temel sayı/veri/tür verilerini denetler ve varsayılan olarak her 20 işareti derin bir şekilde kontrol eder.
  • attribute - maxHealth/movementSpeed/attackDamage
    • Normal Hali: 2048.0
    • Kullanım Türü: Ondalık
    • Açıklama: Sunucudaki maksimum canı, yürüyüş hızını ve hasarı değiştirir. (Boss ayarlarken bu seçenek işinize yarar. Ayrıca bu kısmı arttırmadan bossun canını 2048 değerinin üzerinde ayarlarsanız bossun canı normal mob canı gibi olacaktır.)
      Kod:
        attribute:
          maxHealth:
            max: 2048.0
          movementSpeed:
            max: 2048.0
          attackDamage:
            max: 2048.0
Dünya ayarları;
ÖNEMLİ: Dünya ayarları, bir dünya başına ayarlanabilir. İstediğiniz dünya için istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz. Sadece spigot.yml'deki world-settings > default kısmındakileri kopyalayıp alt kısma yapıştırın ve default kısmını ayarlayacağınız dünya ismi ile değiştirin. Ancak bu işlemi bu konuda yazıyor diye yapmanıza gerek yok. Gerektiği zaman yaparsanız daha iyi olur.​
  • verbose
    • Normal Hali: true
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Her dünya için ayrıntılı bilgiyi sunucu başlatılırken konsolda göstermesi.
  • view-distance
    • Normal Hali: 8
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Oyuncuların etraflarındaki oyuncuları görme uzaklığıdır. (15'ten yüksek 1'den düşük değer verilmemesi gerekiyor.)
  • merge-radius
    • Normal Hali: exp (3.0) | item (2.5)
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Etraftaki - blok başına - tecrübe puanlarının ve eşyaların bir araya toplanma uzaklıgı.
  • chunks-per-tick
    • Normal Hali: 650
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Milisaniye başına büyüme hızı.
  • item-despawn-rate
    • Normal Hali: 6000
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Yerdeki bir öğe varlıktan çıkarmadan önce gerekli olan milisaniye miktarını denetler. Bu düşürme, öğelerin daha hızlı dökülmesini sağlar (potansiyel olarak kenetlenecek daha az varlık olduğu için kaynakları tasarruflu hale getirir), bunun artması onları daha fazla üretmek ve daha fazla kaynak harcamak için daha uzun sürecektir (madde varlıkları daha uzun süre işaretlenmelidir Onlar de-spawn kadar).
  • mob-spawn-range
    • Normal Hali: 4
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Oyuncunun etrafındaki chunklarda mob doğması.
  • growth
    • Normal Hali: 100
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Büyüme hızını kontrol eder.
      Kod:
          growth:
            cactus-modifier: 100
            cane-modifier: 100
            melon-modifier: 100
            mushroom-modifier: 100
            pumpkin-modifier: 100
            sapling-modifier: 100
            wheat-modifier: 100
            netherwart-modifier: 100
  • entity-tracking-range
    • Normal Hali: animals: 32, monsters: 32, misc: 16
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Mobların veya diğer varlıkların aktif olma alanı.
      Kod:
          entity-tracking-range:
            players: 48
            animals: 48
            monsters: 48
            misc: 32
            other: 64
  • save-structure-info
    • Normal Hali: true
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: 1.6.3'te yeni tanıtılmış tasarruf yöntemi ile Spigot'un yapı bilgisini kaydedip kaydetmeyeceğini değiştirir. Devre dışı bırakıldıysa, Ender Gözleri ile kaleleri işaret etmeyebilir, Nether Kaleler'de iskelet kalmıyor ve 1.7'de kulübelerde üreme olmayan cadılar için sorunlara neden olabilir.
  • random-light-updates
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Işık doğrulamak ve düzeltmek için sunucunun parçaların rastgele örneklenip eklenmeyeceğini kontrol eder. 1.7 itibariyle, sunucunun ilk onay işaretinde bir yığını yeniden belirleyip desteklemeyeceğini de kontrol eder.
  • nerf-spawner-mobs
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Açık olduğunda spawnerdan çıkan moblar dağılmayacaktır. Sadece sudan veya lavdan etkilenirler.
  • zombie-aggressive-towards-villager
    • Normal Hali: true
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Devre dışı olduğunda, zombiler artık köylülere saldırmayacaktır.
  • enable-zombie-pigmen-portal-spawns
    • Normal Hali: true
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Devre dışı olduğunda, zombi domuzlar artık nether portalından normal dünyaya geçemeyecekler.
  • max-entity-collisions
    • Normal Hali: 8
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Tek bir varlığı, tıklama başına çarpıştıracak x sayıda yapılandırılabilir zamanla sınırlayın. Bu ayar, 1x1 kalemde sıkışan varlıkların performans üzerindeki etkisini düşürür.
  • dragon-death-sound-radius
    • Normal Hali: 0
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Ejderin ölüm sesini sınırlama.
  • wither-spawn-sound-radius
    • Normal Hali: 0
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Witherın doğuş sesini sınırlama.
  • max-bulk-chunks
    • Normal Hali: 10
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Paket başına kaç parça gönderildiğini ayarlayın.
    • Sürümler: Spigot 1.9'dan önce
  • max-tick-time
    • Normal Hali: tile: 50, entity: 50
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Süre (ms) - bu (tile) varlık işlemleri, sunucu bir sonraki göreve atlamadan önce hesaplamak için tüketebilir. Tilelar için 10 - 20 ve işletmeler için 20 - 25 arasındaki değerlerin, iyi bir performans artışı sağladığı bildirildi.
      Bu değerleri düşürmek, performansa büyük bir katkıda bulunabilir ancak oyun davranışını etkileme pahasına. Bunları kuruluşlar için düşürmek onları gecikmeli / kekemelik gibi gözükmesine neden olabilir, ancak normal davranış üzerinde herhangi bir etkisinin olmamalıdır.
  • clear-tick-list
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Tik listesinin zamanla artma ihtimalini potansiyel olarak önleyebilir, ancak büyüme yavaşlamaları ve çoğunuzun ince ayarlamış olduğu değerlerdeki değişiklikler gibi birkaç sorun ortaya çıkmaktadır. Bu seçenek, yalnızca kesinlikle ihtiyaç duyanlar için ve tamamen sonuçlarını anlamış olanlar için. Sunucu sahiplerinin çoğunluğu için önerilmez ve varsayılan olarak bırakılmalıdır.
  • hopper-alt-ticking
    • Normal Hali: false
    • Kullanım Türü: Seçenek
    • Açıklama: Vanilya davranışını yansıtacak ve saniyede bir potansiyel keneler sağlayacak şekilde dinamik olarak hazneleri işaretler. En iyi, bir sürü rölanti haznesi için geçerlidir. Bu seçeneğin etkinleştirilmesi hazne kontrolünü devre dışı bırakır.
    • Sürüm: Spigot 1.8.3 Öncesi İçin
  • hopper-amount
    • Normal Hali: 1
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Eşyaların hunilerden maksimum geçme/çıkma sayısı.
  • seed-village
    • Normal Hali: 10387312
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Dünyanızdaki nether kaleler gibi özelliklerin yerleştirilmesi için kullanılan tohumları kontrol eder ve yumurtlamanın daha da özelleştirilmesini sağlar. Varsayılan değer vanilya'yı temsil eder.
  • hunger
    • Normal Hali:
      Kod:
      walk-exhaustion: 0.2
      sprint-exhaustion: 0.8
      combat-exhaustion: 0.3
      regen-exhaustion: 3.0
    • Kullanım Türü: Değer (Çift)
    • Açıklama: İlgili eylemi gerçekleştirdikten sonra açlığın ne kadar gideceğinin miktarını belirler.
  • hanging-tick-frequency
    • Normal Hali: 100
    • Kullanım Türü: Değer
    • Açıklama: Değişiklikleri, güncellemeler için hanginin işaretlendiği her sefer arasındaki işaretlerin miktarı kontrol eder.
  • anti-xray
    • enabled
      • Normal Hali: true
      • Kullanım Türü: Seçenek
      • Açıklama: Anti-Xray'ın etkinleştirilip etkinleştirilmeyeceğini kontrol eder.
    • engine-mode
      • Normal Hali: 1
      • Kullanım Türü: Değer
      • Açıklama: Anti-x-ray'in kullandığı motor modunu denetler.
        Motor modu 1 taş ile dünyadaki tüm cevherleri gizleyecektir. Hava ceplerine maruz kalan cevherler hala görülecektir.
        Motor modu 2, dünyanın dört bir yanındaki rasgele cevherleri oluşturarak her şeyi gizleyecek, böylece röntgen cihazları gerçek cevherleri tanımlayamayacaktır. Aşırı yüklenme veya ağ sorunları nedeniyle istemci ve / veya sunucu gecikmesi, istemci tarafında "sahte cevherlerin" ortaya çıkması gibi istenmeyen etkilere neden olabilir.
    • hide-blocks
      • Normal Hali: [1, 5, 14, 15, 16, 21, 48, 49, 54, 56, 73, 74, 82, 129, 130]
      • Kullanım Türü: Liste
    • replace-blocks
      • Normal Hali: [1, 5]
      • Kullanım Türü: Liste
      • Açıklama: Engine Mode 2'de gizli cevherlerin yerini alması gereken blokların (ID'ler) listesi
      • Sürüm: Spigot 1.9 Öncesi için
  • ticks-per
    • hopper-transfer
      • Normal Hali: 8
      • Kullanım Türü: Değer
      • Açıklama: Zamanlayıcı sunucu işaretleri - bir haznenin öğeleri ittirdüğü / çektiği / aldığı ve haznenin daha fazla öğeyi ittiği / çektiği zamanı arasında. 8 değeri vanilya davranışını yansıtıyor.
    • hopper-check (Bu 1.8.3 taahhüdü, 8 Mart 2015'ten Mart ayında kaldırıldı ve bu 1.11.2 taahhüdü, 10 Şubat 2017'den Şubat ayında kaldırıldı)
      • Normal Hali: 1
      • Kullanım Türü: Değer
      • Açıklama: Zamanlayıcı sunucu işaretçileri, son denemeden itibaren öğeleri itmeye / çekmeye çalışırlar. Örneğin, 8 değeri, boş bir haznenin, yukarıdaki öğe varlıklarını, yukarıdaki envanterleri vb. Her 8 tıklama için aramasını gerektirir. 0 veya 1 değeri vanilya davranışını yansıtmaktadır. Hopper-alt-ticking true olarak ayarlandığında, bu seçenek devre dışı bırakılır. Bu değeri değiştirmek desyncs nedeniyle çoğu hazne contraptions kırılacaktır.
 
Son düzenleme:
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı