- Katılım
- 10 Ağustos 2017
- Mesajlar
- 455
- Elmaslar
- 159
- Puanlar
- 9.270
- Yaş
- 23
- Yer
- İzmir
- Minecraft
- EfeByc
- https://www.facebook.com/efeboyaci21
Değişkenleri önceki konulardan birinde detaylı bir şekilde anlatmıştım.
Özetlemek gerekirse, değişkenlere sayı veya metin değeri verebiliyoruz.
Bunları da sohbette gösterebiliyoruz ve çeşitli kullanımları var:
Mesela kısa bir kredi skripti yazalım:
Oyuncu artık kredi alabilir. Peki bu krediyi sohbette nasıl gösterebilir?
Tırnak içerisinde değişken kullanıldığında yüzde işareti arasında kullanılmalıdır ancak eğer tırnak tışında ise
yüzde işareti kullanmanıza gerek yok.
Mesela oyuncuya kredisi kadar elmas verelim:
Gördüğünüz üzere yüzde kullanmadık çünkü tırnak içinde değildi. Umarım mantığı anlamışsınızdır.
Şimdi size güzel bir örnek daha vermek istiyorum.
Ünvan olarak bir değişken hazırladık şimdi bunu kullanalım:
Özetlemek gerekirse, değişkenlere sayı veya metin değeri verebiliyoruz.
Bunları da sohbette gösterebiliyoruz ve çeşitli kullanımları var:
Mesela kısa bir kredi skripti yazalım:
Kod:
command /kredi:
trigger:
if {kredi::%player%} is not set:
set {kredi::%player%} to 0
add 100 to {kredi::%player%}
else:
add 100 to {kredi::%player%}
send "100 Kredi hesabına eklendi."
/kredi komutu kullanıldığında:
tetiklen:
eğer oyuncunun kredi değişkeni ayarlanmamışsa:
kredi değişkenini 0'a ayarla
ve 100 ekle
eğer zaten ayarlanmışsa:
100 ekle
bilgilendirme mesajı gönder
Oyuncu artık kredi alabilir. Peki bu krediyi sohbette nasıl gösterebilir?
Kod:
command /bakiye:
trigger:
send "%{kredi::%player%}% kadar kredin var."
Diyelim ki oyuncunun 200 kredisi var:
bakiye komutu kullanıldığında:
tetiklen:
"200 kadar kredin var" şeklinde bir mesaj gönder
Tırnak içerisinde değişken kullanıldığında yüzde işareti arasında kullanılmalıdır ancak eğer tırnak tışında ise
yüzde işareti kullanmanıza gerek yok.
Mesela oyuncuya kredisi kadar elmas verelim:
Kod:
command /elmas:
trigger:
give {kredi::%player%} diamond to player
oyuncunun 200 kredisi var.
elmas komutu kullanıldığında:
tetiklen:
oyuncuya 200 elmas ver
Gördüğünüz üzere yüzde kullanmadık çünkü tırnak içinde değildi. Umarım mantığı anlamışsınızdır.
Şimdi size güzel bir örnek daha vermek istiyorum.
Kod:
command /ünvan [<player>] [<text>]:
trigger:
if arg-1 is set:
if arg-2 is set:
set {ünvan::%player%} to arg-2
ünvan <oyuncu> <yazı> komutu kullanıldığında:
eğer birinci argüman yani oyuncu doldurulmuşsa:
eğer ikinci arguman yani bir yazı yazılmışsa:
oyuncunun ünvanını ikinci argüman şeklinde yani yazıya yazılan metin şeklinde ayarla
Mesela oyuncu şu şekilde yazarsa:
/ünvan EfeByc Admin
EfeByc adlı oyuncunun ünvanı Admin olarak ayarlanır.
Ünvan olarak bir değişken hazırladık şimdi bunu kullanalım:
Kod:
oh chat:
cancel event
set {_mesaj} to message
send "{ünvan::%player%} %player%: %{_mesaj}%"
sohbet kullanıldığında:
iptal et
yazılan mesajı geçiçi değişken olan {_mesaj}'a kaydet
"Oyuncunun ünvan adlı değişkeni Oyuncunun İsmi: yazdığı mesaj" şeklinde mesaj gönder
Örnek:
Admin EfeByc: yazdığı mesaj