Sol Reklam
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

DjuitieTR | oSoloTurk

Creeper Evimi Patlattı
Katılım
24 Nisan 2016
Mesajlar
390
Elmaslar
380
Puanlar
11.525
yeni_logo.png

renkliduvar.blogspot.com-ayrac-gifler-ay%C4%B1rac-gif-divider-gifs+%285%29.gif

Skript Dersleri - 1
Konu: Skriptte Matematik

renkliduvar.blogspot.com-ayrac-gifler-ay%C4%B1rac-gif-divider-gifs+%285%29.gif

İlk Bölümü Bİraz Klasik Olur Genelde Ama Ben Basit Düzey İstemedim Bu Yüzden Bilinmeyen (Az Bilinen) Kısımlardan Yapmaya Çalışacagım
renkliduvar.blogspot.com-ayrac-gifler-ay%C4%B1rac-gif-divider-gifs+%285%29.gif

Konu İçeriği:
- Skript Plugininin Sağladığı Matematik Konulu İşlevler
renkliduvar.blogspot.com-ayrac-gifler-ay%C4%B1rac-gif-divider-gifs+%285%29.gif


Skript Ile Yapılacak Sayısal İşlevler:
  • Toplama
  • Çıkarma
  • Çarpma
  • Bölme
  • Kalan Bulma
  • Kombinasyon Bulma (Kendi Kodlamam)
  • Alt Küme Sayısı Bulma (Kendi Kodlamam)

Toplama Işlemi Yapmak Kolay
add veya + Işaretiyle Yapabiliriz Hemen Bir Örnek Üzerinden Bakalım
Kod:
command /toplama [<integer>] [<integer>]: #Sıradan Bir Komut Oluşturduk Ve 2 Argument Verdik Yani İşlem Için 2 Adet Sayı Girilecek
    trigger:  #İşlem Başlangıcını Belirtir Altındaki İşlemler Yapılacak
        set {sonuç} to arg-1 + arg-2    #Ilk Yontem + Sistemi Sonucu İki Sayıyı Toplayarak Bulur Diğer Sistemden Avantajı Kod Daha Az Satır Kaplıyor Ve Daha Düzenli Duruyor
        add arg-1 to {sonuç} #Bu Ve Altındaki Satır Aynı Şeyin Diğer Sayı İçin Yapılması Sonuça 1 Ve 2. Argumenti Ekliyor Buda Toplamları Anlamına Geliyor
        add arg-2 to {sonuç}
Çıkarma Işlemide Toplama Gibi 2 Yöntemle Yapılabilir
Bunlar Remove Ve - İşaretiyle Oluyor Örnek Üzerinde Bakıcak Olursak
Kod:
command /çıkarma [<integer>] [<integer>]:        #Sıradan Bir Komut Oluşturduk Ve 2 Argument Verdik Yani İşlem Için 2 Adet Sayı Girilecek
    trigger:  #İşlem Başlangıcını Belirtir Altındaki İşlemler Yapılacak
        set {sonuç] to arg 1 - arg 2   #Ilk Girilen Sayıdan İkinciyi Çıkarıcak Basit Ve Avantajı Küçük Yer Tutması
        set {sonuç} to arg 1        #Sonucu Çıkartılan Sayı Yaptık
        remove arg 2 from {sonuç} #İkinci Sayımızıda Çıkartınca Sonuç Gene Doğru Olucak
Çarpma İşleminin Temel Olarak Tek Yöntemi Var Arkadaşlar
"*" Hızlıca Bi Örnek Ile Anlatayım Zaten Basit
Kod:
command /çarpma [<integer>] [<integer>]:  #Sıradan Bir Komut Oluşturduk Ve 2 Argument Verdik Yani İşlem Için 2 Adet Sayı Girilecek
    trigger:  #İşlem Başlangıcını Belirtir Altındaki İşlemler Yapılacak
        set {sonuç} to arg-1 * arg-2       #Sonuçu Çarpımları Olarak Belirledik
Bölmeİşleminin Temel Olarak Tek Yöntemi Var Arkadaşlar
"/" Hızlıca Bi Örnek Ile Anlatayım Zaten Basit
Kod:
command /bölme [<integer>] [<integer>]:  #Sıradan Bir Komut Oluşturduk Ve 2 Argument Verdik Yani İşlem Için 2 Adet Sayı Girilecek
    trigger:  #İşlem Başlangıcını Belirtir Altındaki İşlemler Yapılacak
        set {sonuç} to arg-1 / arg-2       #Sonuçu Bölümleri Olarak Belirledik


renkliduvar.blogspot.com-ayrac-gifler-ay%C4%B1rac-gif-divider-gifs+%285%29.gif

Gelelim Benim En Sevdiğim 3 Tanesine :)

Bu Pek Bilinmeyen Bir Kod Olsada Basit Aslında
İşlem Bölündüğünde Kalan Ne Oluyor Gibi Bir Türkçe Anlam Çıkartabiliriz
Kullanımına Gelirsek
Kod:
command /kalanbulma [<integer>] [<integer>]:  #Sıradan Bir Komut Oluşturduk Ve 2 Argument Verdik Yani İşlem Için 2 Adet Sayı Girilecek
    trigger:  #İşlem Başlangıcını Belirtir Altındaki İşlemler Yapılacak
        set {sonuç} to arg-1 mod arg-2       #Sonuçu arg-1 Sayısının arg-2 ye bölünmesi sonucu kalan olacak şekilde belirledik
Bunu Sanırım 8. Sınıfta Görmeye Başlıyordunuz Derslerinizde
Yok 4'ün 2 Li Kombinasyonu
Yok 15634'ün 4213'lü Kombinasyonu Falan
Bugün Düşünürken Bunun Skriptini Yaparak Basit Olmasını Neden Sağlamıyorum Diye Düşündüm
Ve Skriptini Yazdım
Koda Geçelim
He Unutmadan Bunlar Birazcık karışık
Kod:
function kombinasyonbul(sayı: integer, sayı1: integer): #Function Kullanmak Hoşuma Gidiyor Açıkcası Bunu Açıklicak Birşey yok :D
    while {_sayı} is not 0:                                #Sayı Kombinasyonlarda Başlangıçtan En Son 1 Kalacak kadar Açılmasıydı
        if {_sonuc} is not set:                         #Burda Sayının Var Olmadıgından Dolayı İlk Basamağı Yaptım 0 * x = 0 Olacagından Bir Sayı Olmalıydı
            set {_sonuc} to {_sayı}                     #Üstteki Açıklama
        else:                                           #Normal Düzenenine Döndü Ve Sayı Sonuca Kaçıncı Adımdaysa Sonucu O İle Çarparak Açılma İşlemini Yapıyor
            set {_sonuc} to {_sonuc} * {_sayı}          #Üstteki Açıklama
        remove 1 from {_sayı}                           #Sayının Kaymasını Sağlıyor /8.7.6.5.4.3.2.1 Gibi
    while {_sayı1} is not 0:                            #Üstteki İşlemleri 2. Sayı İçin Yapıyor
        if {_sonuc1} is not set:                        #Üstteki İşlemleri 2. Sayı İçin Yapıyor
            set {_sonuc1} to {_sayı1}                    #Üstteki İşlemleri 2. Sayı İçin Yapıyor
        else:                                            #Üstteki İşlemleri 2. Sayı İçin Yapıyor
            set {_sonuc1} to {_sonuc1} * {_sayı1}        #Üstteki İşlemleri 2. Sayı İçin Yapıyor
        remove 1 from {_sayı1}                            #Üstteki İşlemleri 2. Sayı İçin Yapıyor
    broadcast "%{_sonuc} / {_sonuc1}%"                    #Sonuç İlk Sayının 2. Sayıya Bölünmesiyle Bulunduğu İçin Bölme İşlemiyle Sunucu Gösteriyoruz
  

      
command /kombinasyonbul [<integer>] [<integer>]:        #Sıradan Bir Komut Oluşturduk Ve 2 Argument Verdik Yani İşlem Için 2 Adet Sayı Girilecek
    trigger:  #İşlem Başlangıcını Belirtir Altındaki İşlemler Yapılacak
        kombinasyonbul(arg-1, arg-2)                     #Yukardaki Ana İşlemi Girdiğimiz Sayılarla Çalıştırdık
9. Sınıfta Sanırım İlk Başlarda Dert Oluyordu Bu Basit Aslında Ama İşte Skriptle Yaptım Bende Bunu :)
Kod Gene Karışık Birazcık Ama Koda Geçelim Şimdi
Kod:
function altkümebul(x: integer):        #Function Kullanmak Hoşuma Gidiyor Açıkcası Bunu Açıklicak Birşey yok :D
    loop {_x} times:                       #Kaç Elemanlıysa Kümemiz 2Üzeri N Formülünden Dolayı Okadar Kez İşlem Yapıcaz
        if {_int} is not set:            #0 * 2 Olmayacagı İçin İlk Önce Setledik
            set {_int} to 2                #Üstteki Açıklama
        else:                            #Normal İşleme Döndük
            set {_int} to {_int} * 2    #Sayıyı Üslü Sayılara Göre İşleme Döktük Ve Sürekli 2 İle Çarparak 2 Üzeri N Sayısını Elde Ettik
    broadcast "%{_int}%"                 #Sayıyı Gösterdik
  
  
command /altkümebul [<integer>] [<integer>]:        #Sıradan Bir Komut Oluşturduk Ve 2 Argument Verdik Yani İşlem Için 2 Adet Sayı Girilecek
    trigger:  #İşlem Başlangıcını Belirtir Altındaki İşlemler Yapılacak
        altkümebul(arg-1, arg-2)                     #Yukardaki Ana İşlemi Girdiğimiz Sayılarla Çalıştırdık
renkliduvar.blogspot.com-ayrac-gifler-ay%C4%B1rac-gif-divider-gifs+%285%29.gif

Beyler Bunlar Ne İşimize Yarayacak Demeyin Bence Basit Bi Örnek Vereyim İsterseniz
Mod İşlevi Kullanılmış Bir Skript Örneği Gösteriyim Bana Ait Olan AuctonMenu Skriptinde
Kalan Bulma özelliğinden Yararlanılarak Duyuru Desteğine Süre Katsayısı Yapılmıştı
Yani Anlatmak İstedigim Gerektiği Oluyor Bunlarda Aklınızda Bulunsun​
 
Son düzenleme:

EmektaR_03

Hâlâ Zümrüt Bulamadım!

Discord:

EMEKTAR

Katılım
21 Mayıs 2017
Mesajlar
663
Elmaslar
190
Puanlar
75
Yaş
22
Yer
Afyonkarahisar
Minecraft
MustafaPvP1
Ellerinize sağlık devamını bekliyoruz.
 

DJTurkish

Creeper Evimi Patlattı
Katılım
23 Aralık 2016
Mesajlar
417
Elmaslar
56
Puanlar
6.710
Yaş
17
İlk Paylaştığın Bilgisiz Bi Konun Vardı Bulamadım Onun Linkini Atarmısın
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı