Ön Söz
Selamlar değerli forum sakinleri...
Bu rehber konumda sizlere kordinatlar ve lokasyonlar ile ilgili basit kavramları göstereceğim.
• Lokasyon nasıl değişkene kaydedilir,
• Kordinatlar arası uzaklık nasıl alınır,
gibi başlıkları ele alacağız.
Rehber
Kordinatı değişkene kaydetme
Çeşitli kalıplar ile bir değişkene lokasyon kaydedebiliriz.
Örnek
Kordinatlar arası uzaklık
İki kordinat arası uzaklığı bir değişkene kaydettik.
Örnek
Kordinatlar arası uzaklık (Y olmadan)
Bu kalıbı ben çok kullanırım, çok işime yarar.
Bunu yapabilmek için y kordinatını değiştirmemiz gerekiyor.
İkisinin de y kordinatını aynı sayıya getirdik.
Örnek
Biraz uzun olduğundan spoiler içine alma gereği duydum.
Bu örneğimizde ilk komut ile belirlediğimiz numaralı alanın kordinatlarını değişkene kaydediyor.
İkinci komudumuz ile ise ikisi arasındaki uzaklığı y kordinatı olmadan hesaplayabiliyoruz.
Görseller
Kordinatlar değişkene bu şekilde kaydedilir.
Son
Bir rehber konumun daha sonuna geldik.
Kordinatlar ve lokasyonlar basit olarak gözükse de çok ayrıntılı bir konudur.
İlk konudan fazla uzatmak istemedim. Basit bir şekilde başlangıç yaptığımı düşünüyorum.
Devamı gelecektir.
Umarım yararım dokunmuştur. Görüşmek üzere, hoşçakalın.
Selamlar değerli forum sakinleri...
Bu rehber konumda sizlere kordinatlar ve lokasyonlar ile ilgili basit kavramları göstereceğim.
• Lokasyon nasıl değişkene kaydedilir,
• Kordinatlar arası uzaklık nasıl alınır,
gibi başlıkları ele alacağız.
Rehber
Kordinatı değişkene kaydetme
set {_x} to player's location
set {_x} to location of player's target block
Çeşitli kalıplar ile bir değişkene lokasyon kaydedebiliriz.
Örnek
Kod:
command /lokasyon:
trigger:
set {lokasyon} to location of player
send "&7Lokasyon belirlendi: &c%{lokasyon}%"
Kordinatlar arası uzaklık
set {_dis} to distance between {_x} and player
set {_dis} to distance between {_x} and {_y}
İki kordinat arası uzaklığı bir değişkene kaydettik.
Örnek
Kod:
command /uzaklık:
trigger:
set {_x} to location of player's target block
set {_y} to location of player
set {_dis} to distance between {_x} and {_y}
send "%{_dis}%"
Kordinatlar arası uzaklık (Y olmadan)
Bu kalıbı ben çok kullanırım, çok işime yarar.
Bunu yapabilmek için y kordinatını değiştirmemiz gerekiyor.
set y-coordinate of {_y} to y-coordinate of {_x}
İkisinin de y kordinatını aynı sayıya getirdik.
Örnek
Kod:
command /lokasyon [<int>]:
trigger:
if arg 1 is set:
set {lok::%arg 1%} to player's location
send "&a%arg 1% &7numaralı lokasyon belirlendi: &c%player's location%"
else:
send "&7Bir numara girin"
command /uzaklık [<int>] [<int>]:
trigger:
if arg 1 is set:
if arg 2 is set:
if {lok::%arg 1%} is set:
if {lok::%arg 2%} is set:
set {_x} to {lok::%arg 1%}
set {_y} to {lok::%arg 2%}
set y-coordinate of {_y} to y-coordinate of {_x}
set {_dis} to distance between {_x} and {_y}
send "&a%arg 1% &7ve &a%arg 2% &7numaralı bölgeler arası uzaklık: &c%{_dis}%"
else:
send "&a%arg 2% &7numaralı bir bölge bulunamadı."
else:
send "&a%arg 1% &7numaralı bir bölge bulunamadı."
else:
send "&72 adet numara girin."
else:
send "&72 adet numara girin."
Bu örneğimizde ilk komut ile belirlediğimiz numaralı alanın kordinatlarını değişkene kaydediyor.
İkinci komudumuz ile ise ikisi arasındaki uzaklığı y kordinatı olmadan hesaplayabiliyoruz.
Görseller
Kordinatlar değişkene bu şekilde kaydedilir.
Son
Bir rehber konumun daha sonuna geldik.
Kordinatlar ve lokasyonlar basit olarak gözükse de çok ayrıntılı bir konudur.
İlk konudan fazla uzatmak istemedim. Basit bir şekilde başlangıç yaptığımı düşünüyorum.
Devamı gelecektir.
Umarım yararım dokunmuştur. Görüşmek üzere, hoşçakalın.