Sol Reklam

RTX Nedir ve Ne İşe Yarar ?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Atlas

Creeper Evimi Patlattı

Discord:

Atlas Gencer#0492

Katılım
22 Aralık 2020
Mesajlar
382
Elmaslar
626
Puanlar
2.750
Yaş
21
Yer
İzmir
Minecraft
Atlas
Twitter
@AtlasGencer
Geçtiğimiz yılın sonlarında NVIDIA, bilgisayar ve oyun dünyası adına önemli bir teknolojiyi bizlere duyurdu. RTX ışın izleme teknolojisi adı verilen bu sistem, her ne kadar önceki serilerden daha iyi olsa da kendi başına farklılıklar sunuyor.

Peki RTX ışın izleme teknolojisi nedir, ne işe yarar ve nasıl çalışır? Bu konudaki tüm sorularınızı yanıtlayacak cevapları yazımızda paylaşıyorum.



RTX Nedir ?
Açılımı ;
Ray Tracing (Işın İzleme) nedir?

RTX teknolojisi, 2018 yılının sonlarında NVIDIA tarafından duyurulan ve 10 yıllık çalışmanın ürünü olduğu iddia edilen yeni bir grafik teknolojisi.

Esasen sistem, adından da anlaşılacağı üzere üç boyutlu görüntülerle birlikte oluşturulan sanal dünyada, ışık isabet eden her nesnenin ışınlarını takip etmeye dayanıyor. Bu takip, ışığın çıktığı yerden nesnenin üzerine düştüğü yere, oradan diğer tüm nesnelere ve en son ekrana yansımasına kadar devam ediyor. Eğer birden fazla ışık varsa, elbette sistem tüm ışıkların dağılımını ve yansımasını hesaba katacaktır. Dolayısı ile ekranda görüntülenen yansımalar ve ışıklar, gerçek dünyada gördüğümüz yansımalara benzer şekilde bizlere aktarılacaktır.

NVIDIA RTX ekran kartları nasıl çalışıyor?

NVIDIA, RTX serisi ile birlikte yeni bir mimariye geçiş yaptı. Turing adı verilen bu yeni mimari, kağıt üzerinde etkileyici geliştirmeler sunuyor.
12nm ile üretilen bu yeni grafik işlemciler, %50 daha güçlüler ve önceki nesil Pascal işlemcilerden 10 kat daha hızlılar. Peki yeni grafik işlemcinin temel yapısında neler değişti ve yeni olan şeyler nedir?

Yeni Turing grafik işlemcileri, önceki nesillerde de gördüğümüz CUDA çekirdeklerini taşımaya devam ediyor. Bununla birlikte iki farklı çekirdek türü, grafik işlemciye entegre edilmiş durumda.
Tensor adı verilen ilk çekirdek, makine ve yapay zeka öğreniminin gelişmesi için dizayn edilmiş. Diğer tarafta ise gerçek zamanlı ışınları izleyebilme yeteneği sunan RT çekirdeklerini görüyoruz. Özetle daha akıllı ve daha gelişmiş yepyeni bir mimari hazırlanmış.

Tüm bunlar, gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisinin etkili şekilde çalışması için tasarlanmış donanım birimleri. Ancak sistemin etkili çalışması için de yazılım tarafında ekstra geliştirmeler sunması gerekiyor.
Bu noktada NVIDIA, birçok yazılımı bu teknoloji için kullanıyor. Örneğin NVIDIA OptiX ile ışığın az olduğu bölgelerdeki parçalanma ve gürültü sorunu çözülüyor ve pürüzsüz bir görüntü sunuluyor.

Diğer tarafta Vulkan API için de ışın izleme desteği hazırlanırken, DirectX tarafında da geliştirmeler mevcut. Microsoft’un oyun oynamamıza izin veren ve görsel performansı arttıran DirectX teknolojisi, DXR adı verilen yeni destekle birlikte RTX işlemlerine uyumluluk sağlıyor. Tabii ki nihai yazılım noktasında da NVIDIA’nın kendi sürücüleri bulunuyor. Özellikle Battlefield V’in verdiği RTX performansı, sürücü güncelleştirmeleri ile inanılmaz seviyelerde arttırılmıştı. Bu noktada da yazılım kısmı, teknoloji için hayati önem taşıyor.



 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı