Artık Emekleyebileceksiniz! Yanlış Duymadınız!
Geçen bahar yeni bir beceri kazandığınızı fark etmiş olabilirsiniz! -emekleme gücü! Böyle devasa bir becerinin oyuna entegre edilebilmesi için çok uzun uğraşlar ve sıkı bir planlama ile geliştirildiği, ortaya çıktığı düşünülebilir. Spoiler uyarısı: Bilinenin aksine bu bir kazaydı! Peki nasıl olduğunu öğrenmek ister misiniz? Sandalyenize sıkıca tutunun; okuyacağınız makale Minecraft'ta nasıl emeklendiğinin perde arkasında yaşanan olaylardır.
Her şey hitboxlar (F3+B kombinasyonlarıyla oyuncu/yaratık vb dışında beliren beyaz şekil) ve göz hizası (oyuncunun baktığı doğrultu) hakkında masum gözüken bir hata raporu ile başladı. Minecraft üzerinde bulunan her bir canlının bir hitboxu vardır.
Resimde gözüken kırmızı çizgi, göz hizasıdır (eye height). İki mobun birbirini görüp göremeyeceğini belirlemek için kullanılır. Eğer bu moblar göz teması kurabilirse, birbirlerini hedef olarak tanımlayabilir ya da takip edebilirler.
Bildirilen hata, yanlış boyutlandırılmış hitboxlar veya göz hizaları hakkındaydı. Geri bildirimler doğrultusunda hata tespit edildi ve kolayca üstesinden gelindi. Bunun en belirgin örneklerinden bir tanesi kutup ayılarıydı. Sebebi ise hitboxunun saldırma animasyonuyla birlikte değişmemesiydi. Çünkü kutup ayıları saldıracakları zaman ayağa kalkar ve hitboxu hareket etmez ise oyuncular ayağa kalkan kutup ayısına saldıramazlardı.
Yukarıda belirttiğimiz hitbox hatası, ne yazık ki sadece kutup ayılarıyla sınırlı kalmadı. Kısa bir süre sonra aynı şekilde oyuncuların hitboxlarında da bir sorun olduğu tespit edildi. Aslında bu makalede ele aldığımız esas mevzu olan emeklemenin de temelleri bu hatadan sonra atılmış oldu.
Peki, bu hatanın ne olduğunu merak ediyorsanız kısaca size özetleyeyim. Yukarıda yazdık, her oyuncunun, her canlının bir hitboxu var dedik. Shift tuşuna basılı tutarak sessizce yürüdüğünüz zaman mevcut olan oyuncu modeliniz çömelme haline gelir. Bu hale geldiğiniz zaman ki hitboxunuz ve göz hizanız birbiriyle örtüşmediği, uyum sağlamadığı tespit edilmiş.
Düzeltilmeden öncesinde shift ile yürüdüğünüzde perspektifinizde (kamerada) bir değişiklik gözlemleyemiyordunuz. Fakat düzeltildikten sonra shifte bastığınız zaman verdiği hissiyat ve derinlik sayesinde çok farklı bir mekanik ortaya çıkmış oldu. Bu mekanik sayesinde artık oyuncu modelinizin ve kameranızın vermiş olduğu hissiyat sayesinde çömeldiğinizi çok daha kolay ayırt edebilir oldunuz.
Bir şeyler yolunda gitmedi. Bu güncellemeden sonra karşımıza ufak bir hata daha çıktı. Oyuncunun hitboxu daha da ufalarak bu sefer yarım blokların altına girebilmeye başladı. Yanı sıra shift tuşunu bıraktığınız zaman kafanız bu yarım blokların arasına sıkışmış gibi gözüküyordu. Böyle bir şeyle karşılaşmamızın tek sebebi ise oyunun buna göre tasarlanmamamış olmasından dolayıydı. Çünkü shift tuşuna basılı tutmadığınız zaman oyun sizin ayakta durduğunuzu kabul ederdi.
Küçük bir hata olarak yola çıkılıp çözülmeye çalışılan şeyin sonuçları daha da büyümeye devam ediyordu. Bir yandan da böyle bir şeyin oyunun oynanışı açısından önemli bir değişiklik olduğu kanısına varılmıştı. Ama geliştiricilerin bir noktada durup bu konu hakkında detaylıca konuşmaları gerekiyordu.
Çömelmeden Emeklemeye
Tüm bu hatalar çözüldükten sonra farklı bir hata daha ortaya çıkıverdi. Yukarıdaki resimde de gözüktüğü gibi shifti bıraktığımızda kafamız bloğun arasına sıkışıyordu. Buna benzer bir hata tek blokluk bir alanda yüzerken yolun sonuna gelip ayağa kalktığımızda da yaşanmaya başladı.
Bu konuda oyuncular farklı bir yol izleyerek emeklemek için bir yol geliştirmişler. Bu yol, tuzak kapılarıyla küçük tüneller ve gizli geçitlere girmek için kullanılabildiğinden yanaydı. İzlemiş oldukları bu yol oyun mekaniği için gerçekten güzel ve eğlenceli birbirinden farklı senaryolara yol açabildiği için geliştiriciler bundan hoşnut olmuşlar ve bunun mantıklı bir eylem olacağı kararına varmışlar.
Sizin bu konu hakkındaki düşünceleriniz neler? Sizce de Minecraft'ı gerçekten oynanabilir hale getiren şeylerden biri ufak tefek ortaya çıkan hatalar sonucu getirilen güncellemeler mi? Konuyla alakalı yorumlarınızı, fikirlerinizi bekliyorum :)
Son düzenleme: