S
sooply
Ziyaretçi
Kızıl taş sistemlerinde birçok hata vardı tabii ki. Bu sürümde de temel olarak bunlar değiştirildi. 20w18a sürümünü tanıtan haber konusundan merhabalar. Bu konunun amacı gayet basit ve belli. Biraz daha detaylı bir şekilde sizleri bilgilendireceğiz.
20w18a Sürümündeki Değişiklikler
Kızıl taş sistemlerinin birçok özelliği değişime uğradı. Bu değişimlerin bütün özelliklerinden bahsedeceğiz sizlere. Zincirler önceden bir blok olarak sayılıyordu ve suya koyulduğunda suyla beraber içe geçemiyordu. Bu düzeltildi. Tabii ki de zincirin önceki adı zincirlemeydi, bu da düzeltildi. Piglin flamasının adı "burun" olarak değiştirildi.
Kızıl Taş Sistemin Değiştirilen Özellikleri
1. Kızıl taş tozundan birisi tek başına olduğunda yuvarlak bir toz gibiydi. Bu aslında saçmaydı çünkü kızıl taş tozu dört bir yana da güç sağlayabilirken, tekmiş gibi gösteriliyordu. Artık bir kızıl taş tozu tek başına durduğunda 4 bir yana da güç verebileceğini gösteriyor.
2. Hedef tahtası, normalde bir gücü kızıl taş tozuymuş gibi iletmesi lazım fakat bu işlevi yapmıyordu. İletişime geçtiği herhangi bir bloka güç vermiyordu. Bu da değiştirildi. Kızıl taş meşalesinden alınan güç artık hedef tahtasıyla iletişime geçilen blokla güç verilebiliyor.
3. Kızıl taş tozunun üstünden geçen çit kapısı normalde açılmıyordu. Bu konuyu daha da genelleştirirsek, kızıl taş tozu üstüne -engel blokunu varsaymazsak- enerji veremiyordu. Değiştirilmesi gereken bir durumdu ve öyle oldu. Artık kızıl taş tozunu uzattığınızda üstünde blok varsa bu bloka enerji verebiliyor. Tabii ki de kızıl taş tozunun da enerjiye ihtiyacı var.
4. Kızıl taş tozu, yönlendirilmediği enerji kaynağına bazı durumlarda da olsa enerji verebiliyordu. Mojang bunu önceden bilerek mi yaptı yoksa herhangi bir hata mı bilinmez ama bu durumun oldukça saçma olduğunu belirtebiliriz. Artık kızıl taş tozunun doğrultuları, doğrultulan yöne doğru.
Düzeltilen Bazı Hatalar
Piglinler savaş yaparken kendisinden uzun canlıların bacağına bakıyordu. Bu biraz tuhaftı ve bu düzeltildi. Striderlar artık bir alanda 3 veya daha fazla sayıda doğamayacaklar. Bunların dışında, portal harabeleri vardı. Bilirsiniz, hazinelerinden 1'den fazla altın elma çıkıyordu ve oranı çok fazlaydı. Bu da düzeltildi ve düzeltilmesi iyi oldu.
Ruh kumu vadilerinde Ghast ve İskelet sayısı aşırı fazlaydı çünkü çok hızlı ve çok fazla doğuyorlardı. Bunun düzeltilmesi iyi oldu çünkü ruh kumu vadisinde çok yavaş yürüyoruz, bu yaratıklardan kaçmamız çok zor ve 5-6 tane Ghast, 7-8 tane İskelet size saldırıyor. Çok kötü bir durum. Aynı şekilde bu "çarpık ormanlar" için de geçerli. Çarpık ormanlara has yaratıklar (enderman) artık daha az doğacaklar.
20w18a Sürümündeki Değişiklikler
Kızıl taş sistemlerinin birçok özelliği değişime uğradı. Bu değişimlerin bütün özelliklerinden bahsedeceğiz sizlere. Zincirler önceden bir blok olarak sayılıyordu ve suya koyulduğunda suyla beraber içe geçemiyordu. Bu düzeltildi. Tabii ki de zincirin önceki adı zincirlemeydi, bu da düzeltildi. Piglin flamasının adı "burun" olarak değiştirildi.
Kızıl Taş Sistemin Değiştirilen Özellikleri
2. Hedef tahtası, normalde bir gücü kızıl taş tozuymuş gibi iletmesi lazım fakat bu işlevi yapmıyordu. İletişime geçtiği herhangi bir bloka güç vermiyordu. Bu da değiştirildi. Kızıl taş meşalesinden alınan güç artık hedef tahtasıyla iletişime geçilen blokla güç verilebiliyor.
3. Kızıl taş tozunun üstünden geçen çit kapısı normalde açılmıyordu. Bu konuyu daha da genelleştirirsek, kızıl taş tozu üstüne -engel blokunu varsaymazsak- enerji veremiyordu. Değiştirilmesi gereken bir durumdu ve öyle oldu. Artık kızıl taş tozunu uzattığınızda üstünde blok varsa bu bloka enerji verebiliyor. Tabii ki de kızıl taş tozunun da enerjiye ihtiyacı var.
4. Kızıl taş tozu, yönlendirilmediği enerji kaynağına bazı durumlarda da olsa enerji verebiliyordu. Mojang bunu önceden bilerek mi yaptı yoksa herhangi bir hata mı bilinmez ama bu durumun oldukça saçma olduğunu belirtebiliriz. Artık kızıl taş tozunun doğrultuları, doğrultulan yöne doğru.
Düzeltilen Bazı Hatalar
Ruh kumu vadilerinde Ghast ve İskelet sayısı aşırı fazlaydı çünkü çok hızlı ve çok fazla doğuyorlardı. Bunun düzeltilmesi iyi oldu çünkü ruh kumu vadisinde çok yavaş yürüyoruz, bu yaratıklardan kaçmamız çok zor ve 5-6 tane Ghast, 7-8 tane İskelet size saldırıyor. Çok kötü bir durum. Aynı şekilde bu "çarpık ormanlar" için de geçerli. Çarpık ormanlara has yaratıklar (enderman) artık daha az doğacaklar.