Sol Reklam
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
S

sooply

Ziyaretçi
Minecraft 1.10 sürümü, Minecraft'a buzul çağını getiren sürüm. Biz de gerilere gidelim, 1.10 sürümünde neler geldi?

Frostburn_Update.png


Minecraft 1.10 - 1.10 Sürümünde Neler Oldu?
1.10 sürümü Frostburn Güncellemesi'nin (buzul çağı) ilk ve en önemli sürümüdür. 8 Haziran 2016 tarihinde oyuna eklendi. Bu güncellemenin oyuna gelmesiyle yeni bloklar, yaratıklar geldi, oyun oynanış mekaniği değişti, dünya oluşturma mekaniği değişti ve yeni ses efektleri eklendi. 1.9'dan sonra bu güncellemenin küçük olduğunu biz de fark ediyoruz fakat eklendiği iyi oldu dediğimiz güncellemelerden de bir tanesidir.

maxresdefault.jpg


Minecraft'a gelen Frostburn Güncellemesi ile
hangi yaratıklar geldi?


Kutup Ayıları: Buz ovalarında ve dağlarında, ayrıca Tundra bölgelerinde bulunabilir. Eğer yanında yavrusu varsa direkt olarak oyuncuya saldırır ve yavru hızlı bir şekilde oradan kaçar. Suda oyunculardan daha hızlı yüzer. (1.13 güncellemesi ile bu olay çürültüldü.) Yavrusu her zaman ebeveynini takip eder. Kendisi öldüğünde balık düşürür.

Stray: İskelete benzer bir yapısı bulunmaktadır. Aynı şekilde onun da yayı ve oku bulunmaktadır. Kendilerini güneş görse bile yanmazlar, güneş görmeyen yerlerde normal iskelet doğmaktadır. Güneş gören ve o yerde doğan her iskelet Stray olarak doğar. Çoğunlukla normal iskelet gibi davranır.

Husk: Zombinin çölde bulunan halidir. Çölde bulunan zombilerin %80'lik bir kısmını oluşturmaktadır. Aynı bunlar Stray gibi, bu yöreye özeldirler ve çoğunlukla normal zombi gibi davranırlar. Ek olarak vurdukları hasar veya can yoktur. Eğer Husk'ın eli boşsa (yani elinde bir şey tutmuyorsa) size vurduğunda açlık uygularlar.


Minecraft'a gelen Frostburn Güncellemesi ile
hangi bloklar oyuna eklendi?


Yapı Blokları: Komut blok sanatçılar için çok iyi bir ekleme. Yapı Blokları ile bir yer seçebilir, 3 eksene döndürebilir veya kaydedebilirsiniz. Bir alanı seçince o alanda çizgiler oluşur. Bunu Yapı Blokları ile sağlayabilirsiniz.

Fırlatıcı: Kendisi eşya veya tepkimeye giren herhangi bir öge fırlatır. Canlılarla etkileşim kurabilir.

Magma Bloğu: Nether'da Y = 27 ile Y = 36 arasında bulunabilir. Yakıcı özelliği vardır ve suyun altında da olsanız sıcaklığı geçmez ve canınızı yakar. 1.13 güncellemesi ile okyanusa eklendi.

Nether Yumru Blokları: Nether Yumrusu (Wart) ile yapılabilir, 3x3'lük bir çalışma masasında her tarafı Nether Yumrusu ile kapatmak gerekmektedir.

Kemik Blokları: Kemik Tozu ile yapılabilir, 3x3'lük bir çalışma masasında her tarafı Kemik Tozu ile kapatmak gerekmektedir.

Kırmızı Nether Tuğlası: Normal envanter ile Nether Tuğlaları koyduğumuzda yapılabilir.


d6tcezt-6453d427-119a-4084-8f04-f13bfe21c9e1.jpg

Dünya oluşturma mekaniği değişince
neler yaşandı?


Büyük Mantarlar: Büyük mantarların normalden 2 kat daha uzun oluşma şansı artık 1/12'e eşit.

Ovalar: Artık bu biyomların yaklaşık %5'lik bir kısmında ağaç görebilirsiniz. Bu da bir ovada yaklaşık 5-6 ağaca eşit. (Büyük Meşe: 1/3 Küçük Meşe: 2/3 şansında doğar)

Buz Ovaları ve Buz Dağları: Artık burada tavşan ve kutup ayısından başka pasif yaratık doğmamakta.

Mesa Biyomu: Sertleştirilmiş kil ve lekeli kil mesadaki deniz seviyesinden 15 blok yüksekse artık 15 bloktan fazla derinlik oluşturamaz.

Köyler: Artık biyomlara göre farklı şekilde evler yapılacak. (1.14 güncellemesiyle biyom yerlisine göre şekillenmişlerdi köylüler) Bir ovada bulunan köy ile bir Tundra dağlarında bulunan köy aynı yapıya ve dokulara sahip olmayacak, bütün köylüler eldeki şeylerden yararlanarak ev yapacak.

Mağaralar: Mağaraların tavanında bulunan kumlar artık kum taşı olmadan sabit kalabilecek.

End Portalı Çerçevesi: Artık bu bloklar her zaman içe doğru bakarak oluşturulacak ve anca öyle portal oluşturulabilecek.


Oyun mekaniği değiştirilirken neler
yaşandı ve neler eklendi?


Belki de çoğumuzun sevmediği şu özellik olan "Oto Zıplama" olayı eklendi. 1.2 oranına yakın olan bütün blokları "Oto Zıplama" ile geçebiliyoruz. Normal zıplamadan farkı yok. Mobil oyuncular için eklenen bu özellik bilgisayar oyuncularına da eklendi. Eğer eski sürümden yeni sürüme geçiş yaparsanız "Oto Zıplama" açık olacaktır, onu kapatmanız gerekmektedir ve bu ayarı Seçenekler > Denetim kısmına gelip sağ üstteki butona tıklayarak kapatabilirsiniz.

Olta ile artık etkileşime girebileceğimiz her şeyi çekebiliriz. Bir hayvan veya eşya (item) olması fark etmiyor. Oltayla o eşyayı veya hayvanı / canlıyı / yaratığı rahatlıkla kendinize doğru çekebilirsiniz. Değişik bir güncelleme ama gelmesi iyi oldu.

Nakarat meyvesini yediğinizde ve atın üstündeyseniz atla birlikte ışınlanıyordunuz, bu düzeltildi ve sadece kendiniz ışınlanıyorsunuz.
 
S

Silinen üye 79251

Ziyaretçi

Bugüne kadar 1.10 sürümü hakkında hiç böyle derinlemesine konu hazırlanacağını düşünmezdim. Gerçekten güzel konu olmuş, sağ olun :;p
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı