Sol Reklam

Kim Kimdir? - Leo Tolstoy Biyografisi

  • Konuyu başlatan ThanatosUltio
  • Başlangıç Tarihi
  • 510
T

ThanatosUltio

Ziyaretçi
Herkese merhaba tarih seveler, bugün sizlere "Kim Kimdir? - Leo Tolstoy Biyografisi" adlı konumu sunarak sizlerin Leo Tolstoy adlı kişi hakkında bilgilenmenizi sağlayacağım. Eğer konumu beğendiyseniz, like atıp yorum yazmayı unutmayın.

68822


Tolstoy, en çok yazdığı en iyi romanlardan biri olarak kabul edilen en uzun iki savaşı olan Barış ve Savaş (1865-69) ve Anna Karenina (1875-77) ile tanınır. Özellikle Savaş ve Barış , bu formu pek çok okuyucu ve eleştirmen için tanımlamaktadır. Tolstoya daha kısa eserler arasında, İvan İlyiç'in Ölümü (1886), genellikle romanın en iyi örnekleri arasında sınıflandırılır . Özellikle son otuz yıl boyunca, Tolstoy aynı zamanda ahlaki ve dinsel bir öğretmen olarak ün kazandı . Kötülüğe karşı direnişsizliği doktrininin Gandi'yi önemli bir etkisi vardı.. Her ne kadar Tolstoy'un dini fikirleri bir zamanlar aldıkları saygıyı emretmiyor olsa da, yaşamına ve kişiliğine olan ilgisi, eğer bir şey olursa, yıllar geçtikçe artmıştır.

Çoğu okuyucu, 19. yüzyıl İngiliz şair ve eleştirmeninin değerlendirilmesine katılacak Matthew Arnold'un Tolstoy'un bir romanın bir sanat eseri değil, bir yaşam eseri olduğunu; Rus yazar Isaak Babel, eğer dünya kendi başına yazarsa, Tolstoy gibi yazacağını söyledi. Farklı okulların eleştirmenleri, bir şekilde Tolstoy'un eserlerinin tüm sanat eserlerinden uzak göründüğü konusunda anlaştılar . Çoğu, bilincin en küçük değişikliklerini gözlemleme ve vücudun en küçük hareketlerini kaydetme yeteneğini vurguladı . Başka bir romancının tek bir bilinç eylemi olarak tarif edeceği şeyi Tolstoy, ikna edici bir şekilde sonsuz küçük adımlara indirgendi. İngiliz yazara göreTolstoy'un “tüm romancıların en iyisi” olduğunu kabul eden Virginia Woolf, bu gözlemsel güçler, “Tolstoy'nin bize düzelttiği bakışlardan kaçmak isteyen” okurlarda bir tür korku ortaya çıkardı. İhtiyar, konuşulmamış düşüncelerini anlamış göründüğü zaman büyük rahatsızlık duyduğunu da bildirdi. Kendisini güçlerinde tanrısal olarak tanımlamak ve insanlık koşullarının sınırlarını aşma mücadelesinde titanik olarak tanımlamak olağandı. Bazıları Tolstoy'u doğanın ve saf canlılığın bir örneği olarak görüyorlardı, diğerleri onu dünya vicdanının enkarnasyonu olarak görüyorlardı , ama neredeyse onu tanıyan ya da eserlerini okuyan herkes için, yaşayan, yaşayan bir insandan yalnızca biri değildi. hayatın anlamını aramanın sembolü.

Tolstoy, aile mülkünde, Moskova'nın yaklaşık 130 mil (210 kilometre) güneyinde , hayatının daha iyi bir kısmını yaşayacağı ve en önemli eserlerini yazacağı bir yerde doğdu . Prenses Volkonskaya ve annesi Mariya Nikolayevna, iki yaşından önce öldü ve babası Graflay (Kont) Tolstoy'nin babası Nikolay Ilich 1837'de onu takip etti. Büyükannesi 11 ay sonra öldü, sonra bir sonraki koruyucusu teyzesi Aleksandra, 1841'de. Tolstoy ve dört kardeşi daha sonra batı Rusya'daki Kazan'da başka bir teyzenin bakımına transfer edildi . Tolstoy, Yasnaya Polyana'da yaşayan bir kuzeni hatırladı., Tatyana Aleksandrovna Yergolskaya (“Teyze Toinette” dediği gibi), çocukluğundaki en büyük etki olarak ve daha sonra genç bir adam olarak Tolstoy, kendisine en çok dokunan mektuplarını yazdı. Sürekli ölüm mevcudiyetine rağmen, Tolstoy çocukluğunu pastoral açıdan hatırladı . İlk yayınlanan eseri Detstvo (1852;Çocukluk ), ilk yıllarının kurgusallaştırılmış ve nostaljik bir ifadesiydi.

68823


Evde öğretmenler tarafından eğitilmiş Tolstoy, 1844 yılında Kazan Üniversitesi'ne Doğu dilleri öğrencisi olarak kaydoldu. Onun fakir kayıt yakında o Fransız siyasi filozofun bir karşılaştırma yazdı az talepkar hukuk fakültesi, transfer için onu zorladı Montesquieu‘ın Kanunlar Ruh ve Catherine Büyük‘ın nakaz (bir hukuk kodu için talimatları). İlgileniyor literatüründe ve etik, o İngiliz romancıların eserleri çekildi Laurence Sterne ve Charles Dickens özellikle, Fransız filozof yazılarından ve, Jean Jacques Rousseau; Haç yerine, Rousseau portresi ile madalyon taktı. Ancak zamanının çoğunu, (sosyal olarak doğru) faut olmaya çalışarak, içerek, kumar oynayarak ve ahlaksızlıkla uğraşarak geçirdi. 1847'de üniversiteden mezun olmadan mezun olan Tolstoy, kendisini eğitmeyi, mülkünü yönetmeyi ve hizmetkârlarının çoğunu iyileştirmeyi planladığı Yasnaya Polyana'ya döndü. Yollarını değiştirme konusundaki sık sık kararlara rağmen, Tula, Moskova ve St. Petersburg'da kaldığı süre boyunca gevşek yaşamına devam etti . 1851'de bir ordu subayı olan ağabeyi Nikolay'a Kafkasya'da katıldı ve ordunun kendisine girdi. Yerli halklara karşı kampanyalarda ve kısa bir süre sonra Kırım Savaşı'nda (1853-56) yer aldı.


1847'de Tolstoy, öz analizler ve daha sonra kurgusu için deneyler için laboratuvarı olan bir günlük tutmaya başladı. Bazı kesintilerle birlikte, Tolstoy günlüklerini yaşamı boyunca sürdürdü ve bu nedenle şimdiye kadar yaşayan en bolca belgelenmiş yazarlardan biri. Liderlik ettiği hayatı yansıtan ilk günlüğü, zührevi bir hastalığa yakalanmış olabileceğine güvenerek başlar.. İlk günlükler, Tolstoy sosyal ve ahlaki davranışların farklı yönleri için kurallar oluşturduğundan, kural koymaya hayran kalmaktadır. Ayrıca, yazarın bu kuralları yerine getirmedeki tekrar eden başarısızlıklarını, eskilerine itaat etmek için tasarlanmış yenilerini formüle etme çabalarını ve sık sık kendi kendini kısaltma davranışlarını da kaydederler. Tolstoy'un daha sonra yaşamın kurallara veya felsefi sistemlere uymayacak kadar karmaşık ve düzensiz olduğu inancı belki de kendi kendini düzenleme konusundaki bu boşuna çabalardan kaynaklanıyor.

68825


Kimliğini gizleyen Tolstoy , şairin düzenlediği ünlü bir dergi olan Sovremennik'te (“Çağdaş”) yayınlanmak üzere Çocukluğunu yayınladı. Nikolay Nekrasov. Nekrasov hevesliydi ve sözde yayınlanmış eser yaygın olarak övgüyle karşılandı. Önümüzdeki birkaç yıl boyunca Tolstoy, Kafkasya'daki deneyimlerine dayanarak “Nabeg” (1853;Baskın ”) ve onun üç çizimleri hakkında Kırım Savaşı sırasında Sivastopol Kuşatması: “Sevastopol v dekabre mesyatse” (“Aralık'ta Sivastopol ”),“ Sevastopol v maye ”(“Mayıs'ta Sevastopol ”) ve“ Sevastopol v avguste 1855 goda ”(“Ağustos'ta Sivastopol ”; tüm yayınlar 1855-56). Basit askerlerin cesaretini ele alan ilk taslak, çar tarafından övgüyle karşılandı. İkinci kişide bir rehbermiş gibi yazılan bu hikaye aynı zamanda Tolstoy'un resmi denemelere duyduğu ilgiyi ve diğer insanların acılarını gözlemlemenin ahlakı ile ilgilendiğini gösteriyor . İkinci çizim, bir askerin bilinç akımının (bu cihazın ilk kullanımlarından biri) bir bomba tarafından öldürülmeden hemen önce uzun bir geçişini içerir . Hikayenin ünlü sona ermesinde, yazar, karakterlerinden hiçbirinin gerçekten kahramanca olmadığını belirtti.

68826


O zamandan beri okuyucular, Tolstoy'un, genellikle gerçekçi kurguyu, estetik açıdan etkili olan bu tür “mutlak bir dil” yapabilme yeteneğine dikkat çekti.


Kırım Savaşı'ndan sonra Tolstoy ordudan istifa etti ve ilk başta St. Petersburg edebiyat dünyası tarafından selamlandı. Ancak dikenli kibirleri, herhangi bir entelektüel kampa katılmayı reddetmesi ve tam bağımsızlığı konusundaki ısrarı, kısa sürede radikal entelijansiyanın hoşuna gitmemesine neden oldu. Hayatı boyunca hâkim entelektüel eğilimlere karşı bir “archaist” olacaktı. 1857'de Tolstoy Paris'e gitti ve parasını kumar oynadıktan sonra geri döndü.


Rusya'ya döndükten sonra, asıl mesleğinin pedagoji olduğuna karar verdi ve mülkünde köylü çocuklar için bir okul düzenledi. Pedagojik teori ve pratiği okumak için batı Avrupa’yı gezdikten sonra , bir derginin 12 sayısını yayımladı.Yasnaya Polyana onun kışkırtıcı yazılar “İlerleme i obrazovaniya opredeleniye” dahil (1862-1863), ( “İlerleme ve Eğitim Tanımı”) tarih, altta yatan herhangi kanunlara sahip olduğunu inkar ve “Komu u kogu'nun uchitsya pisat, krestyanskim rebyatam u nas ili nam u krestyanskikh rebyat? ”(“ Kimin Köylü Çocuklarını, Bizi Köylü Çocuklarını Bizi Kim Yazmalı? ”) sorusuna genel cevabını tersine çevirir. Tolstoy 1862 yılında Sofya (Sonya) Andreyevna BERS, tanınmış Moskova hekimin kızı evlendi ve kısa süre sonra evlilik ve bütün enerjisini buna transfer kompozisyon içinde Savaş ve Barış . Tolstoy ve karısının, 10'u bebeklikten sağ kalan 13 çocuğu vardı.

Tolstoya 1850'lerin sonlarında ve 1860'ların başındaki eserleri, ahlaki ve felsefi kaygılarını ifade etmek için yeni formlar denedi. To Childhood yakında eklendi Otrochestvo (1854;Çocukluk ) ve Yunost (1857;Gençlik ) Daha sonra Tolstoy'un romanı kahramanı olarak tekrar ortaya tek semiautobiographical karakterine hikayeleri merkezinin bir dizi Dmitry Nekhlyudov, Diriliş . “Lyutsern” de (1857; “Lucerne”), Tolstoy önce bir olayı ilişkilendirmek, sonra zamansız anlamını yansıtmak ve son olarak da kendi yansıtma sürecini yansıtmak için günlük formunu kullanır. “Tri smerti” (1859; “Üç Ölüm ”), ölmekte olduğu gerçeğiyle yüzleşemeyen soylu bir erkeğin ölümlerini, basitçe ölümü kabul eden bir köylünün ve son olarak, tamamen doğal ucu insan yapaylığı ile zıt olan bir ağacın ölümlerini tanımlar. Sadece yazarın aşkın bilinci bu üç olayı birleştiriyor.


“Kholstomer ”(1863'de yazıldı; 1886'da revize edildi ve yayınlandı;“ Kholstomer: Atın Öyküsü ”), favori bir Tolstoyan cihazının dramatik kullanımıyla meşhur oldu”kötüye kullanma ”- bu, tanıdık sosyal uygulamaların, onları kabul edilmeyen bir gözlemcinin“ naif ”perspektifinden açıklamasıdır. “Kholstomer” kahramanı ve ana anlatıcısının yaşlı bir at olduğunu keşfetmek için okurlar şok oldu. Tolstoy'un ilk eserlerinin çoğunda olduğu gibi, bu hikaye de Tolstoy'un romanındaki Kazaki'nin(1863;Kazaklar ). Bu çalışmanın kahramanı, erimiş ve bencil merkezli aristokrat Dmitry Olenin, Kafkasya'da hizmet verecek bir öğrenci adayı olarak yer alıyor. Kazaklar arasında yaşayan, doğal ve biyolojik ritimler ile daha temas halinde bir yaşam takdir etmeye geliyor. Romanın ana sahnesinde, ormanda avcılık yapan Olenin, yaşayan her canlının, hatta bir sivrisinekin bile, “kendim gibi ayrı bir Dmitry Olenin olduğunu” hisseder. Geçmiş yaşamının boşluğunu kabul ederek, tamamen yaşamaya karar verir. Başkaları için.

68827


Mutlu bir şekilde evlendi ve eşi ve ailesiyle birlikte Yasnaya Polyana'da bir araya gelen Tolstoy, yaratıcı güçlerinin zirvesine ulaştı. 1860'ların kalan yıllarını Savaş ve Barış'a yazmaya adadı. Ardından, Büyük Peter hakkında bir roman yazmayı düşündüğü ve kısa bir süre pedagojiye geri döndüğü (yaygın olarak kullanılan okuma primerlerini ortaya çıkaran) bir araya geldikten sonra Tolstoy diğer büyük romanı Anna Karenina'yıyazdı . Bu iki eser, günlük yaşamın ve yalancı erdemlerin takdirine dayanan bir insan deneyimi vizyonunu paylaşıyor.

Voyna i mir (1865-69; Savaş ve Barış ) üç çeşit malzeme içerir: Napolyon savaşlarının tarihi bir anlatımı, kurgusal karakterlerin biyografileri ve tarih felsefesiyle ilgili bir dizi makale . 1860'lardan günümüze gelen eleştirmenler bu üç bölümün nasıl birleştiğini merak ettiler ve birçoğu uzun makaleleri dahil etmek için Tolstoy'u suçladı, ancak okuyucular bunlara haksız bir coşkuyla cevap vermeye devam ediyor.


Eserin tarihi bölümleri 1805’e kadar giden kampanyayı anlatıyor Napolyon'un kazandığı zafer Austerlitz'in Battle'ın 1812. aksine Rusya'nın, barış dönem ve Napolyon'un işgali genellikle Tolstoy etkisiz, egomaniacal olarak Napolyon canlandırıyor, görüşlerini kabul etmek buffoon, Çar Alexander'ı tarihçiler Onu tarif nasıl takıntılı bir phrasemaker ve Rusça olarak General Mikhail Kutuzov (önceden küçültülmüş) insan iradesinin ve planlamasının sınırlarını anlayan, hasta, yaşlı bir adam olarak. Özellikle dikkat çekici olanı, romanın, kaos gibi savaşı gösteren savaş sahneleridir . Generaller “bütün durumları önceden tahmin edebileceklerini” tahmin edebilirler, ancak savaş, şu anda öngörülemeyen koşullar altında karar verilen “yüz milyon farklı şansın” sonucudur. İçinde Hayattaki gibi savaş, hiçbir sistem veya model insan davranışının sınırsız karmaşıklığını hesaba katamaz.


Kitabın kurgusal karakterleri arasında okuyucunun dikkatine ilk önce odaklanıldı Prens Andrey Bolkonsky, sahte, sığ veya yalnızca geleneksel olan her şeyi küçümseyen gururlu bir adam. Yüksek toplumun yapısını tanıyarak, gerçekten anlamlı olduğunu düşündüğü zafer kazanması için orduya katılır. Austerlitz'de ağır yaralanan zafer ve Napolyon'u St. Petersburg'un salonlarından daha az önemsiz görmeye geliyor. Roman ilerledikçe, Prens Andrey, kendisini adadığı faaliyetlerin boşluğunu defalarca keşfetti. Tolstoy'un 1812'deki ölümünü açıklaması genellikle Rus edebiyatındaki en etkili sahnelerden biri olarak kabul edilir.

Romanın diğer kahramanı, uğultu ve içten Pierre Bezukhov, tüm soruları çözmeyi vaat eden bazı felsefi sisteme olan inanç ile ilgisiz bir umutsuzluk içinde bırakacak kadar görelilik arasında salınır . Sonunda, bilgeliğin sistemlerde değil, günlük hayatın sıradan süreçlerinde, özellikle de romanın en unutulmaz kahramanı Natasha ile olan evliliğinde bulunduğu konusunda Tolstoyan gerçeğini keşfeder. Kitap durduğunda - gerçekten bitmiyor ama sadece kopuyor - Pierre, yeni bir ütopik plan için duyduğu coşkuyla bu dersi unutuyor gibi görünüyor.


Tolstoy'un yalancı, günlük aktivitelerin bir hayatı iyi ya da kötü yaptığı fikrine uygun olarak, kitabın gerçekten akıllı karakterleri entelektüel değil, basit, iyi bir asker, Natasha'nın erkek kardeşi Nikolay ve cömert bir dindar kadın olan Andrey'in kız kardeşi Marya'dır. Evlilikleri, romanın merkezi yalancı değerlerini sembolize eder.

68828


Kitabın ikinci yarısında başlayan Savaş ve Barış’taki makaleler, genel yasalarını formüle etmeye yönelik bütün girişimleri doyurur. tarih ve tüm tarihsel anlatıları destekleyen alçakgönüllü varsayımları reddetmek. Tolstoy'un görüşüne göre tarih, savaş gibi, esasen beklenmedikliğin ürünüdür, yönü yoktur ve hiçbir biçime uymaz. Tarihsel olayların nedenleri sonsuz çeşitlidir ve sonsuza dek bilinmezdir ve böylece geçmişi açıkladığını iddia eden tarihsel yazı mutlaka onu yanlışlar. Tarihsel anlatıların şekli, olayların gerçek seyrini değil, daha önce tarihi anlatıların belirlediği edebi kriterleri yansıtır .


Tolstoy'un yazılarına göre, tarihçiler de birbirleriyle yakından bağlantılı bazı hatalar yapıyorlar. Tarihin, ister genel isterse siyasi liderler veya kendileri gibi entelektüeller olmak üzere, büyük erkeklerin planları ve fikirleriyle şekillendiğini ve yönünün büyük kararlara yol açan dramatik anlarda belirlendiğini varsayıyorlar. Bununla birlikte, aslında, eylemleri belgelenemeyecek kadar olağanüstü olan sıradan insanlar tarafından alınan sonsuz sayıda küçük kararın toplamı ile tarih yazılır. Tolstoy'un açıkladığı gibi, büyük olayların tarih yarattığını varsaymak, bölgenin ağaçtan başka bir şey içermediğini sadece ağaç tepelerinin görülebildiği uzak bir bölge görünümünden bitirmek gibidir. Bu nedenle, Tolstoya'nın romanı okurlarına, her birinin küçük bir etkisi olan sayısız küçük olay örneğini veriyor - bu da bir neden.Savaş ve Barış çok uzun. Tolstoy'un sıradanın etkinliğe olan inancı ve sistem kurmanın boşluğu onu günün düşünürlerine karşı koydu. Felsefesinin en tartışmalı yönlerinden biri olarak kalıyor.

Anna Karenina (1875-1877) Tolstoy aile hayatına bu fikirleri uyguladı. Romanın yerli halkla ilgisini gösteren ilk cümlesi belki de Tolstoy'un en ünlüsü: “Bütün mutlu aileler birbirine benziyor; Her mutsuz aile kendi tarzında mutsuz. ” Anna Karenina üç ailenin, Oblonskys'in, Kareninlerin ve Levinlerin hikayelerini iç içe geçiriyor.


Roman, uzun süredir acı çeken eşi Dolly'nin, cinsel ve şerbetli kocası Stiva'nın aldatıcılığını keşfettiği Oblonskys'de başlıyor. Nezaketinde, ailesine ilgi ve günlük yaşam için endişe, Dolly romanın ahlaki pusulası olarak duruyor. Buna karşılık, Stiva hiçbir zaman hasta istememekle birlikte, kaynakları boşa harcar, ailesini ihmal eder ve keyfi yaşamın amacı olarak görür. Stiva figürü belki de kötülüğün, iyiden az olmamak üzere, nihayetinde insanların anı yaşadıkları küçük ahlaki seçimlerden kaynaklandığını öne sürmek için tasarlanmıştır.


Stiva'nın kız kardeşi Anna, romanı sert, aşındırıcı olmayan ama sade bir devlet bakanı Aleksey Karenin ve genç bir çocuğun annesi Seryozha'nın sadık karısı olarak başlatıyor. Ancak, kendisini romantik bir romanın kahramanı olarak hayal eden Anna, bir subay Aleksey Vronskye'ye aşık olmasına izin veriyor. Kocasında sadece en kötüsünü görmek için kendini eğitti, sonunda onu ve oğlunu Vronsky ile birlikte yaşamaya bıraktı. Roman boyunca, Tolstoy, çoğu insanın kendisiyle özdeşleştirdiği romantik aşk fikrinin, üstün aşk türü olan samimi ilişki ile tamamen uyumlu olmadığını göstermektedir.iyi ailelerin sevgisi. Roman ilerledikçe, kocasını ve çocuğunu terk etmek için vicdan sancıları çeken Anna, neredeyse delilik durumuna ve gerçeklikten tamamen ayrılma durumuna ulaşana kadar kendine yalan söyleme alışkanlığı geliştirir. Sonunda kendini bir trene atarak intihar etti. Yaşam hakkında yanlış düşünmüş olabileceği iddiası, yalnızca yolda uzanırken gelir ve kendini kurtarmak için çok geç.

68829


Üçüncü hikaye, önce Vronsky'yi sevdiğini düşünen Dolly'nin kız kardeşi Kitty ile ilgilidir ancak daha sonra gerçek sevginin ailesinin eski arkadaşı Konstantin Levin için sahip olduğu samimi duygu olduğunu anlar. Hikâyeleri, kursun evliliğine ve aile hayatının sıradan olaylarına odaklanıyor; bu da birçok zorluğa rağmen, gerçek mutluluğu ve anlamlı bir varlığı şekillendiriyor. Roman boyunca, Levin, ölüm karşısında yaşamın anlamı hakkındaki felsefi sorularla eziyet çekiyor. Bu sorulara hiçbir zaman cevap verilmemesine rağmen, Levin kendisini ailesine ve günlük çalışmaya adayarak doğru yaşamaya başladığında yok olurlar. Yaratıcısı Tolstoy gibi, Levin de entelektüel sistemlerini sahte ve hayatın karmaşıklığını benimseme yeteneğine sahip değil.


Hem Savaş hem de Barış ve Anna Karenina bu fikri ilerletiyor Etik asla belirli durumlara uygulanan zamansız kurallar meselesi olamaz. Aksine, etik, belirli insanlar ve belirli durumlar için ömür boyu gelişen bir duyarlılığa bağlıdır. Tolstoy'un soyutlamalar konusundaki özellikleri tercih etmesi çoğu zaman düşüncesinin özelliği olarak tanımlanır.

Tamamladıktan sonra Anna Karenina , Tolstoy'un bir derin devlet içine düştü varoluş onun içinde açıklanır umutsuzluk, Ispoved (1884;İtirafım ) Ölüm karşısında tüm faaliyetler tamamen anlamsız görünüyordu ve sıradan insanların inancından etkilenen Tolstoy, dine dönüştü. İlk başta doğduğu Rus Ortodoks kilisesine çekilmiş, o ve bütün diğer Hristiyan kiliselerinin, gerçek Hristiyanlığı tamamen tahrif eden yozlaşmış kurumlar olduğuna hızla karar vermiştir. Mesih'in mesajı olduğuna inandığını ve felç edici ölüm korkusunun üstesinden geldiğini keşfeden Tolstoy, hayatının geri kalanını yeni inancını geliştirmeye ve yaymaya adadı. 1901 yılında Rus Ortodoks kilisesinden konuşuldu.

1880'lerin başında, yakından ilgili üç eser yazdı, Issledovaniye dogmaticheskogo bogosloviya (1880;Dogmatik Teolojinin İncelenmesi ), Soyedineniye i chetyrokh yevangeliy perevod(1881;Dört Müjde Birliği ve Tercümesi ) ve V chyom moya vera? (yazılı 1884;Ne İnanıyorum ); daha sonra Tsarstvo bozhiye vnutri vas (1893;Tanrı'nın Krallığı İçinizdedir ) ve diğer birçok deneme ve yazım. Kısacası, Tolstoy, özellikle Sermon'da yer alan gerçek Hristiyan mesajının şaşkınlığı olarak kabul ettiği tüm kutsalları, tüm mucizeleri, Kutsal Üçlü, ruhun ölümsüzlüğünü ve diğer birçok geleneksel dinin ilkelerini reddetti. Eski Ahit'i ve Yeni'nin çoğunu reddetti, bu yüzden Yunanca çalıştığı için İncillerin kendi “düzeltilmiş” versiyonunu oluşturdu.

Olumlu bir şekilde dile getirildiği gibi, Tolstoy'un Hristiyanlığı son on yılda beş prenseli vurguladı: sinirlenme, şehvet etme, yemin etme, direnme kötülük ve düşmanlarını sev. Gandhi'ye ilham veren doktrin, kötülüğe direnmemek, kötülüğün kabul edilmemesi gerektiği anlamına gelir, ancak yalnızca kötülükle, özellikle de şiddet ile mücadele edilemeyeceği anlamına gelir. Böylece, Tolstoy pasifist oldu. Çünkü hükümetler şiddet tehdidi güvenmek onların yasaları uygulama konusunda Tolstoy da bir tür anarşist haline geldi. Takipçilerini yalnızca askerlik hizmetini reddetmekle kalmayıp aynı zamanda oy kullanmaktan ya da mahkemelere başvurmaktan kaçınmaktan da zevk aldı. Bu nedenle, isteğini yapma zamanı geldiğinde veya iyi çalışmalar için bile telif hakkı ile güvenceye alınan telif haklarını kullanma zamanı geldiğinde önemli miktarda iç çatışma yaşaması gerekiyordu. Genel olarak, Tolstoy'nin öğretilerine göre yaşamayı başaramadığının farkında olduğu söylenebilir.

Tolstoy, reçeteyi yeminlere (vaatleri de dahil olmak üzere) erken çalışmalarından adapte edilmiş bir fikre dayandırdı: geleceği tanımanın imkansızlığı ve bu nedenle kendisini önceden bağlama tehlikesi. Şehvet aleyhindeki emir nihayetinde onu önermesine yol açtı (sonrasındaki Kreytserova sonata [1891;Kreutzer Sonata ], karısını öldüren bir adam hakkında karanlık bir roman) bir ideal olarak yoksunluk. Eşi, gergin ilişkileri hakkında endişe duyuyordu, itiraz etti. En aşırı fikirlerini savunurken Tolstoy, Hristiyanlığı sabit olmayan ama insanlar tarafından taşınan bir lambayla karşılaştırdı; yeni ahlaki alemleri aydınlatıyor ve insanlık manevi olarak ilerledikçe daha yüksek idealleri ortaya koyuyor.

68830


Tolstoya'nın Anna Karenina'dan sonraki kurgusu iki gruba ayrılabilir. “Gde lyubov, tam ben bog” (1885; “Aşk Nerede, Tanrı Nerede”), “Chem lyudi zhivy” (1882; “İnsanların Ne Yaşadığı”) dahil, sıradan insanlar için bir takım ahlaki hikayeler yazdı. ve “Mnogo li cheloveku zemli nuzhno” (1885 yazılı;Bir Adamın Ne Kadara İhtiyacı Var? ”), İrlandalı romancılığın öyküsü James Joyce, abartılı bir şekilde “dünya edebiyatının bildiği en büyük hikaye” olarak övdü. Tolstoy, eğitimli insanlar için hem gerçekçi hem de çok didaktik bir kurgu yazdı . Bu eserlerden bazıları zekice başarılı oldu, özellikle Smert Ivana Ilicha (1886'da yazıldı; İvan İlyiç'in Ölümü), bir erkeğin ölmekte olduğunun ve hayatının önemsizlere harcandığını anlatan bir roman. Otets Sergy (1898'de yazılı;Tolstoy'un öz eleştirisi olarak alınabilecek Peder Sergius , olmak isteyen gururlu bir adamın hikayesini anlatıyor. Aziz ama azizliğin bilinçli bir şekilde aranamayacağını keşfeder. Kutsal bir adam olarak kabul edilen Sergius, itibarının temelsiz olduğunu fark etmeye başladı; Bir rüyanın uyardığı, çocuk olarak tanıdığı basit ve saygın bir kadın arayan gizli kadınlardan kaçar. Sonunda kendisinin değil, onun da bir aziz olduğunu, azizliğin bir model taklit edilerek elde edilemeyeceğini ve gerçek azizlerin, kendi sansal iyiliğinden habersiz sıradan insanlar olduğunu öğrenir. Bu nedenle, bu hikaye Tolstoy'un daha önceki büyük romanlarının perspektifinden dönüşümünden sonra edindiği fikirleri eleştiriyor gibi görünüyor.

1899 yılında Tolstoy'un üçüncü uzun romanı yayımlandı Voskreseniye (Kıyamet ); zulmedil bir dini tarikat olan Dukhobors'un Kanada'ya nakledilmesi için maaşını kullandı . Romanın kahramanı, boşta soylu aristokrat Dmitry Nekhlyudov, kendisini bir zamanlar baştan çıkardığı bir kadın olarak fahişe Katyuşa Maslova'yı tanıdığı bir jüri üzerinde bulur, böylece suç hayatını kısaltır. Sibirya'da hapse mahkum edildikten sonra, onu takip etmeye ve eğer kabul ederse onunla evlenmeye karar verir. Romanın en dikkat çekici değişiminde, onun ikiyüzlülüğü için onu kınıyor: bir kez benden zevk aldığın zaman, ve şimdi kurtuluşunu benden almak istediğini söylüyor. Kendisiyle evlenmeyi reddediyor, ancak roman sona erdiğinde, Nekhlyudov sonunda Tolstoyan'ın hakikatlerini, özellikle de başkalarını yargılama yeteneğini anlayınca ruhsal uyanışa ulaşıyor. Romanın en meşhur bölümleri kiliseyi ve adalet sistemini hicileştirir , ancak eser genel olarak Savaş ve Barış ve Anna Karenina için belirgin şekilde aşağılık olarak kabul edilir.


Tolstoy’nun dönüşümü onu bir makale ve birkaç deneme yazdı. Bazen hep tutmuşlar daha-aşırı formu fikirleri ifade (örneğin moda okulların taklit hoşlanmamasına gibi), ancak diğer zamanlarda o onayladı diye reddedilen kendi daha önceki romanlarında, uyumsuz olan fikirleri. In chto Iskusstvo takoye? (1898; Sanat nedir?) Gerçek sanatın belirli bir deneyim, okuyucuya önermelerle değil, “enfeksiyon” ile iletilen oldukça özel bir duygunun hassas bir şekilde değerlenmesini gerektirdiğini savundu. Tolstoy'un görüşüne göre, en ünlü sanat eserlerinin çoğu gerçek bir deneyimden kaynaklanmıyor; ziyade var olan sanatın akıllıca taklit edilmesinden. Bu nedenle onlar aslında hiç sanat olmayan “sahte” işler. Tolstoy, belirli bir çalışmanın izleyicilerini etkilediği ahlaki hassasiyetine bağlı olarak gerçek sanatı iyiyle kötüye böler. Wiliam Shakespeare'in oyunlarının yanı sıra sahte ya da kötü gibi kendi büyük romanlarının dadahil olduğu en çok kabul edilen şaheserleri kınayan Joseph'in ve Rus eserleri arasındakiİncil hikayesini övmek için seçtiği Tolstoy, Fyodor Dostoyevski'nin Ölüler Evi(1861-1862) ve onun genç arkadaşı tarafından bazı hikayeler Anton Çehov. Bununla birlikte, Çehov'un dramasına karşı harikaydı ve ünlü bir wittisismde, bir zamanlar Çehov'a oyunlarının Shakespeare'den daha kötü olduğunu söyledi.


Tolstoy'un geç eserlerinde ayrıca, hiciv bir drama, Zhivoy trup(1900 yazılı;Living Corpse ) ve köylü hayatı hakkında üzücü bir oyun olan Vlast tmy (1886'da yazılı;Karanlığın Gücü ). Ölümünden sonra, bir çok yayınlanmamış eser ortaya çıktı, en önemlisi romancı Hacı-Murat (1904;Hacı-Murad ), Tolstoy'un ilk kurgusunu hatırlatan Kafkasya hakkında parlak bir anlatı.

68833


Varisini yaptığı kızı Aleksandra'ın istisnai istisnasıyla, Tolstoy'nin ailesi öğretilerinden uzak ya da düşmanca kaldı. Eşi özellikle dogmatik VG Chertkov liderliğindeki Yasnaya Polyana'da sürekli öğrenci varlığına kızdı . Mutlu yaşamları bir zamanlar edebiyat tarihindeki en ünlü kötü evliliklerden birine dönüşmüştü. Onun dogmatizminin hikayesi ve sahnelere olan tutkusu, bir tarafını ya da diğerini tutması için çok sayıda biyografiyi heyecanlandırdı. Hem günlük tutulan hem de birbirlerinin günlükleriyle ilgili gerçekten değiş tokuş yapılan ve yorum yaptıkları için kavgaları neredeyse çok iyi belgelenmiştir.

Kendi iç durumu ve yaşamı ile ilkeleri arasındaki çelişkiyle işkence gören 1910'da Tolstoy, en sonunda Aleksandra ve doktorunun eşlik ettiği Yasnaya Polyana'dan gizlice kaçtı. Gizliliğine ve gizlilik arzusuna rağmen, uluslararası basın yakında hareketlerini rapor edebildi. Birkaç gün içinde, zatürree oldu ve Astapovo tren istasyonunda kalp yetmezliğinden öldü.

Evet tarih severler, bu konum burada sonlanmakta, size Leo Tolstoy adlı bu büyük şahsiyet hakkında bilgi verdim. Ne mutlu bana eğer siz de bir nebze bir şeyler öğrendiyseniz konumdan aşağıdan beğenip yorum yazmayı unutmayın iyi günler!

























 

BRKN

deli
Yasaklandı

Discord:

BRKN#0929

Katılım
5 Mart 2016
Mesajlar
349
Elmaslar
220
Puanlar
13.870
Minecraft
LordBorakan
Kaynakça?
 
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı