Sol Reklam

Hytale Türkiye - NPC Davranışları Oluşturmak İçin Bir Adım Atıyoruz!

S

Silinen üye 78915

Ziyaretçi
blog_cover_5ca5060b36e672001743d5cd_april_behavior_header.jpg


Bugünün makalesinde, size Hytale'ın davranış komut dosyası sisteminin NPC'leri ve yaratıkları hayata geçirmenin yollarını nasıl sağladığına dair genel bir bakış sunacağız. Bunu yapmak için size Trork davranışının bazı yönlerini göstereceğiz. Oyuncuya, çevreye ve birbirlerine nasıl tepki verdiklerini. Elbette, bu ilkeler Hytale'nin diğer canlıları için de geçerlidir. Ve hepsi modderler tarafından özelleştirilebilecektir. Her zaman olduğu gibi, bu yazıdaki tüm ekran görüntüleri ve klipler devam etmekte olan çalışmaları temsil ediyor ve detaylar gelecekteki gelişim sürecinde değişebilir.

Hytale-GIF-33.gif


Bu karakter tasarlandıktan ve onun modeli ve animasyonları Hytale Model Maker'da yaratıldıktan sonra, NPC geliştiricileri, davranış komut dosyası sistemini kullanarak hayata geçirme görevini üstlenirler. Sistem, bir NPC'nin dünyayı nasıl algıladığını ve çeşitli durumlarda nasıl tepki vereceğini belirlememizi sağlayan modüler davranış öğelerini çağıran JSON komut dosyalarını kullanır. Bu komut dosyaları, animasyonları, durumdaki değişiklikleri ve daha fazlasını tetikleyebilir. Bunun çok basit bir örneği, saldırıya uğramış bir yaratığın kaçmasına ya da kendini savunmaya çalışıp çalışmadığını belirleyen bir komut dosyası olabilir. Karmaşık senaryolar, NPC'leri oyuncuların peşinden koyabilir veya kamp ateşi veya yiyecek gibi sevdikleri şeyleri bulmalarına neden olabilir. Geliştirici Loseff Griffith, “Sıfırdan bir NPC oluşturmak için yapı taşları kullanıyoruz” diyor. “NPC'nin etrafındaki dünyayı nasıl yorumladığı ve ne yapmak istediğine nasıl karar verdiği gibi algılayıcılarımız var. Öyleyse eylemlerimiz ve hareketlerimiz var, o zaman dünyayla veya hedefleriyle ya da odaklandıkları her şeyle etkileşime girecekler. Bunları, değişkenlerin hızlı ve kolay bir şekilde elde edilebileceği bileşenler ve şablonlar oluşturmak için birleştiriyoruz. ”

5ca5060b36e672001743d5ce_trork_alert_script.jpg


Bu örnekte, Trorks'in oynatıcıyı gördüklerinde harekete geçmelerine neden olan komut dosyasının bir parçasını görebilirsiniz. Komut dosyası bu etkileşimin birkaç öğesini ele alır. Oynatıcının tespit edildiğini anlamasına yardımcı olan bir 'uyarılmış' animasyonu tetikler. Ayrıca, belirli bir yarıçaptaki diğer Trorks'lerin de oyuncunun varlığına karşı uyarılmalarına neden olan bir 'işaret' yanıtını başlatır. Bu etkileşimin kesin detayları tam olarak düzeltilebilir, ancak genel uygulama çoğu NPC için ortak olan üst düzey şablonlara dayanır. Davranışa bu modüler yaklaşım, tamamen yeni NPC'lerin veya yaratıkların uygulanmasını kolaylaştırır. “Bir NPC yazarken, 'bir kılıç salla' veya 'X mesafeyi sağa kaydır' gibi şeyler belirtmenize gerek yok” diye açıklıyor Loseff. Basitçe 'kaçmak' veya 'aramak' gibi soyut bir bileşen uygulamak yeterlidir. Davranış sistemi daha sonra istenen eylemi gerçekleştirmenin temellerini işler. “En temel düzeyde, bir NPC oluşturmanın en kolay yolu, mevcut şablonları kullanmaktır” diyor. “Bu şablonlar, davranışları çoklu komut dosyalarında yeniden kullanmayı kolaylaştırmak için algılayıcılardan, eylemlerden ve hareketlerden oluşturduğumuz bileşenlerden oluşuyor.” Bir bileşen örneği, ses algılamadır, Loseff. Bu, bir NPC'nin ortamını yorumlamasına izin veren bir sensör kombinasyonu kullanır. “Dünyaya yeni bir NPC düşürdüğünüzde, özellikle en azından bir dereceye kadar özel olarak yazılmadığı ortamlarla başa çıkabilmelidir” diyor. Geliştirici Eric Reinhart, “Bu sistemin tamamının önemli bir özelliği yüksek yeniden kullanım imkanı” diyor. “Mevcut davranışları değiştirmek, parçaları değiştirmek kolaydır ve ayrıca yeni bir şey oluşturmak kolaydır.” “Bir şeyleri değiştirmek ya da içerik oluşturmak isteyen biri için, avantaj basit değişiklik yapmanın kolay olmasıdır” diye devam ediyor Eric. “Ama aynı zamanda modderlerin her şeyi en küçük detaya değiştirmesine izin veriyor.” İşte bir örnek. Trork avcının davranış senaryosuna birkaç ekstra parametre ekleyerek, 'alarm' durumuna girmelerine neden olan yaratıklar listesine ayılar ekleyebiliriz.

D0qWEJSWoAAiGeU.jpg


Şimdi ayılarla bağıran bir Trork avcısına sahibiz! Bu tamamen bir örnek; final maçında mutlaka bunu yapmayacaklar. Buna rağmen, bu bir yaratığın davranışına yeni detaylar eklemenin ne kadar kolay olduğu konusunda bir örnek sunar. Genellikle, yeni bir NPC için ayarlanan davranış, uygulanmadan önce tasarım ekibi tarafından belirlenecektir. Bazen, bu davranış sistemine daha sonra sistemin olanaklarını daha da genişleten yeni özellikler eklemek anlamına gelir. Ancak, zaman zaman, gelişme sırasındaki sürprizler yeni davranış tuhaflıklarının eklenmesine yol açacaktır. “İşlem sırasında bazı küçük parçalar eklendi” diye açıklıyor Loseff. “Örneğin, Trorks'ler, birbirlerini delmeye başladıkları bir fikir ayrıştırma davranışına sahipler. Bunu uygularken mağlup olmuş bir Trork devleti değiştirirdi. Bazen derhal bir 'şekerleme' durumuna geçtiler. Bu komikti, çünkü bayıltılmışlar gibi görünüyordu. Bunu doğru bir şekilde uyguladım ve şu anda fikir ayrılığını sürdüren Trorks, bir kavgadan sonra birbirlerini bayılacak. Takımın amacı, oyuncudan bağımsız olarak hareket ederek dünyanın sürükleyiciliğine katkıda bulunan yaratıklar ve NPC'ler oluşturmak. Her yaratığın nasıl tepki verdiğini öğrenerek, oyuncular onlarla etkileşime geçmek için yaratıcı yollar bulabilirler. Örneğin, Trorks'lerin atılan etlere özel bir düşkünlüğü var.

5c116cf3a8abd90012df93f8_kweebec_society_2___in_game.jpg


Oyuncu bu bilgiden yararlanmak için nasıl seçti tamamen onlara kalmış!
Ekip, birçok basit davranışı birleştirmenin şaşırtıcı derecede gerçekçi bir sonuç verebileceğini keşfetti. Eric, “Bir Trork okçusu için bir senaryo oluşturdum ve okçunun ne kadar iyi ateş ettiğini test etmeye çalışıyordum” diyor. “Bu, NPC’lerin silah değiştirmesine ilk fırsatımız oldu. Bu okçunun peşinden gitmeye çalışmak inanılmazdı ve sonra yeterince yakın olduğunuzda arkanı dönüp bir yakın dövüş silahı ile size saldırırdı. Bu gerçekten basit eylemlerin bir araya getirilmesi gerçekten faydalıydı. ”


screen-1.jpg


Yukarıdaki klipte, birlikte çalışan birkaç basit Trork davranışı örneği görebilirsiniz. Trork yağmur yağmaya başladığında dışarıda uyuyor. Bu, devletin 'uykuda' durumundan 'uyanık' durumuna geçişi tetikler; bu noktada Trork sıcak bir yer bulmaya karar verir. Daha sonra yakındaki kamp ateşine doğru hareket eder ve oturur. Trork'ün davranış senaryosunun birkaç farklı unsuru bu anın yaratılmasında rol oynar, ancak birlikte alındıklarında yaratığın kişiliğini algılarlar. Davranış sistemi ile hedefimiz, oyuncuya bunun gibi sürükleyici anlar sunmaktır ve modderlerin ellerine geçtiklerinde neler bulabileceklerini görmekten heyecan duyuyorum!

Orbis'i keşfederken karşılaşabileceğiniz NPC davranışlarından birkaç örnek:

5ca5060b36e672001743d5cc_kweebecs_sunbathing.jpg


Kweebeclerin normal anlamda bir şeyler yemelerine veya içmelerine gerek yoktur. Bitkiler olarak, parlak noktalar arayacaklar ve ihtiyaç duydukları tüm besinleri almak için mutlu bir şekilde güneşlenecekler!

5ca5060b36e672001743d5cb_goblin_bomber.jpg


Goblinler bir soruna bomba atmaya düşkünler. Bunlar blokları imha edebilir ve kendi başına bir sorun olan delikler yaratabilir. İyi işti, goblinler.


 

EmreCN

Play.McDeyiz.Com

Discord:

zNightLastTR | EmreCan #2763

Katılım
1 Mart 2019
Mesajlar
431
Elmaslar
238
Puanlar
11.070
Yaş
29
Minecraft
zNightLastTR
Mojang ın bile desteklediği oyun :D
Oyunun Minecraft kadar tutacağını sanmam ama.

Güzel anlatım.
 

ValseFTW

Demir Cevheri Gibiyim

Discord:

Caner Artuç#0046

Katılım
18 Ocak 2019
Mesajlar
180
Elmaslar
82
Puanlar
3.970
Yaş
22
Yer
İstanbul
Minecraft
CanerArtuc
Oyunu pek sevmedim ben ama anlatımın yararlı olmuştur herhalde başarılar.
 

Kalerda

Vatan Sevdalısı
Katılım
13 Ağustos 2015
Mesajlar
641
Elmaslar
589
Puanlar
15.030
Yer
Türkiye
Oyunun geleceği Minecrafttan daha açık.
Konu da oldukça güzel olmuş. Eline sağlık.
 

goksan

Oyna.RegendNW.Com
Katılım
11 Şubat 2017
Mesajlar
192
Elmaslar
160
Puanlar
6.560
Yaş
28
Minecraft
Goksanxx
Şimdi anladığımı söyleyeyim oyun ayrıntılı olarak yapılıyor ve npcler için birçok event var ve buda sunuculara çok çeşitlilik sağlayacaktır.
 
S

Silinen üye 78915

Ziyaretçi
Şimdi anladığımı söyleyeyim oyun ayrıntılı olarak yapılıyor ve npcler için birçok event var ve buda sunuculara çok çeşitlilik sağlayacaktır.
Düşün normal Minecraft'ta ChestCommands var Hytale'da bi tıkla oluşturuyoruz.
 
S

Silinen üye 79251

Ziyaretçi
Oyun ilk sürümden bu kadar iddialı giriyor ise Minecraft oyunun geleceği fos gibi gözüküyor.
 

Algos

Bir Kömür Göründü Kaptanım!

Discord:

Algos#8991

Katılım
21 Mart 2019
Mesajlar
165
Elmaslar
106
Puanlar
2.310
Yer
Kayseri
Minecraft
Algos,749
Kodlama dili java mı olacak
 

TheFlaxed01

Play.TriaNetwork.Tk

Discord:

TheFlaxed#1433

Katılım
18 Temmuz 2019
Mesajlar
73
Elmaslar
16
Puanlar
0
Yaş
23
Minecraft
TheFlaxed
Güzel Konu Eline Sağlık.
 

FunyDark

Acemi Builder

Discord:

FunyDark#0784

Katılım
29 Ocak 2018
Mesajlar
81
Elmaslar
20
Puanlar
8.805
Yer
Zonguldak
Minecraft
FunyDark
Minecraft'ın yerini tutamaz ama olsun. Çok güzel bir forum olmuş
 

canhucko

Creeper Evimi Patlattı

Discord:

Can Öztürk#6167

Katılım
19 Ekim 2014
Mesajlar
419
Elmaslar
186
Puanlar
14.075
Yer
Türkiye
Minecraft
KnightTR
Ne zaman çıkacağı belli mi?
 

Nikto

.
Katılım
8 Kasım 2014
Mesajlar
3.052
Elmaslar
1.099
Puanlar
0
S

Silinen üye 78915

Ziyaretçi
Neden altınlarını Discord sunucumuzda kazmıyorsun? TIKLA VE KATIL!
Yukarı