Herkese merhabalar arkadaşlar. Bu konuyu bir arkadaşa yardım etmek istersek açmaya karar verdim. Bana nasıl öğrenebileceğini sordu ve ona katkı sağlayabilecek bir örnekten ona yardım etmek için buradayım. Umarım sizin için yararlı bir konu olur.
Aslında paylaşacağım şey sadece bir kod fakat yan taraflarında bölmelerde neyin nasıl çalıştığını anlattım. Herhangi bir kafa karışıklığınız olursa bana ulaşıp sorabilirsiniz.
Kodun üzerindeki yüzdelik dilimleri kendiniz değiştirebilirsiniz. Ben test amaçlı %100 olarak yaptım fakat kullanırken bunu değiştirebilirsiniz
KODUN ANLATIMI AŞAĞIDA !
Aslında paylaşacağım şey sadece bir kod fakat yan taraflarında bölmelerde neyin nasıl çalıştığını anlattım. Herhangi bir kafa karışıklığınız olursa bana ulaşıp sorabilirsiniz.
Kodun üzerindeki yüzdelik dilimleri kendiniz değiştirebilirsiniz. Ben test amaçlı %100 olarak yaptım fakat kullanırken bunu değiştirebilirsiniz
KODUN ANLATIMI AŞAĞIDA !
JavaScript:
variables:
{corona::%player%} = false
on consume:
if name of event-item is "&cÇiğ Yarasa Eti":
if {corona::%player%} is false:
if chance of 100%:
set {corona::%player%} to true
if name of event-item is "&aİlaç &8[&cCOVİD-19&8]":
if {corona::%player%} is true:
send "&8[&cCOVİD-19&8] &7İlaç içtiğin için korona hastalığından kurtuldun!" to player
set {corona::%player%} to false
every 1 minutes:
loop all players:
if {corona::%loop-player%} is true:
send "&8[&cCOVİD-19&8] &7Korona hastalığına yakalandınız. İlaç içip tedavi olmanız gerekiyor!" to loop-player
apply potion of poison and mining fatigue of tier 1 to loop-player for 15 seconds replacing the existing effect
apply potion of hunger of tier 2 to loop-player for 15 seconds replacing the existing effect
on damage of a player:
if {corona::%attacker%} is true:
if chance of 100%:
if {corona::%victim%} is false:
set {corona::%victim%} to true
on death:
if event-entity is bat:
if chance of 100%:
drop dried kelp named "&cÇiğ Yarasa Eti" # Çiğ yarasa eti düşürür.
command /eşyavers [<player>] [<text>]:
permission: op
trigger:
if arg-1 is set:
if arg-2 is "yarasaeti":
give dried kelp named "&cÇiğ Yarasa Eti" to arg-1
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncuya bir adet çiğ yarasa eti verdin." to player
if arg-2 is "ilaç":
give potions of strong regeneration named "&aİlaç &8[&cCOVİD-19&8]" to arg-1
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncuya bir adet ilaç verdin." to player
else if arg-2 is not set:
send "&cBir eşya ismi girmelisin. Eşyalar: ilaç, yarasaeti" to player
else:
send "&cOyuncu isimi girmelisin" to player
command /hes [<player>]:
trigger:
if {corona::%arg-1%} is true:
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncunun testi &cPozitif&7!" to player
else:
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncunun testi &aNegatif&7!" to player
command /covidyap [<player>]:
trigger:
set {corona::%arg-1%} to true
command /covidiyileştir [<player>]:
trigger:
set {corona::%arg-1%} to false
Kod:
variables:
{corona::%player%} = false # {corona} verisini doğal olarak false ayarlar. Bu da hiç yarasa eti yememiş oyuncuların hasta olmamasını sağlıyor diyebiliriz.
on consume: # Tüketilebilecek bir eşya (yemek, iksir) tüketildiği zaman aşağıdaki kodu yürütür.
if name of event-item is "&cÇiğ Yarasa Eti": # Etkinlik eşyasının adı Çiğ Yarasa Eti ise alt satıra geçer ve kodu okur.
if {corona::%player%} is false: # Bahsettiğim kapı mantığı ile çalışıyor. Oyuncunun {corona} verisinin bulunup bulunmadığını bakıyor. Eğer bulunmuyorsa alt satıra geçer ve kodu okur.
if chance of 100%: # Yüzdelik bir şansı tetikler. Eğer ihtimal tutarsa alt satıra geçer ve okur.
set {corona::%player%} to true # Oyuncunun {corona} verisinin kapısını açar. Yani oyuncunun hasta olduğunu anlamamızı sağlar.
if name of event-item is "&aİlaç &8[&cCOVİD-19&8]": # Tüketilen eşyanın ismini kontrol eder. Eğer isim doğruysa alt satırı okur.
if {corona::%player%} is true:
send "&8[&cCOVİD-19&8] &7İlaç içtiğin için korona hastalığından kurtuldun!" to player # Bilgi mesajı.
set {corona::%player%} to false # Oyuncunun {corona} verisinin kapısını kapatır. Yani oyuncu artık hasta değil.
every 1 minutes: # Her 1 dakikada bir aşağıdaki kodları yürütür.
loop all players: # Bütün oyuncuları kontrol eder.
if {corona::%loop-player%} is true: # Kontrol edilmiş oyuncuların arasında {corona} verisi true olan oyuncuları seçer.
send "&8[&cCOVİD-19&8] &7Korona hastalığına yakalandınız. İlaç içip tedavi olmanız gerekiyor!" to loop-player # Hasta oyunculara bilgi vermek için mesaj atıyoruz.
apply potion of poison and mining fatigue of tier 1 to loop-player for 15 seconds replacing the existing effect # 15 saniyelik 1. seviye madenci yorgunluğu ve zehir iksir etkisi veriyoruz. (Hasta oyunculara)
apply potion of hunger of tier 2 to loop-player for 15 seconds replacing the existing effect # 10 saniyelik 2. seviye açlık iksir etkisi veriyoruz. (Hasta oyunculara)
on damage of a player: # Bir oyuncu hasar alınca aşağıdaki kodu okur.
if {corona::%attacker%} is true: # Saldıran oyuncunun {corona} verisi true ise yani hasta ise aşağıdaki kodu okur.
if chance of 100%: # Şans faktörü
if {corona::%victim%} is false: # Saldırılan oyuncu hasta değilse aşağıdaki kodu okur.
set {corona::%victim%} to true # Saldırılan oyuncuyu hasta eder.
on death: # Bir canlı ölünce aşağıdaki kodu okumaya geçer.
if event-entity is bat: # Olay yaratığı yarasa ise aşağıdaki kodu okur.
if chance of 100%: # Yüzdelik şans
drop dried kelp named "&cÇiğ Yarasa Eti" # Çiğ yarasa eti düşürür.
command /eşyavers [<player>] [<text>]: # Komut girilince aşağıda eylemleri gerçekleştirir.
permission: op # Komutu sadece op olanlar kullanabilir.
trigger: # Aşağıdaki kodların tetiklenmesini sağlar.
if arg-1 is set: # Birinci argümandaki yani playerin olduğu yerde bir oyuncu ismi girilip girilmediğine bakar. Girilmişse aşağıdakileri yürütür.
if arg-2 is "yarasaeti": # 2. argüman yarasaeti ise aşağıdaki eylemi gerçekleştirir.
give dried kelp named "&cÇiğ Yarasa Eti" to arg-1
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncuya bir adet çiğ yarasa eti verdin." to player # Mesaj
if arg-2 is "ilaç": # 2. argüman ilaç ise aşağıdaki eylemi gerçekleştirir.
give potions of strong regeneration named "&aİlaç &8[&cCOVİD-19&8]" to arg-1
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncuya bir adet ilaç verdin." to player # Mesaj
else if arg-2 is not set: # 2. Argümana bir değer girilmediyse aşağıdaki kodu okur.
send "&cBir eşya ismi girmelisin. Eşyalar: ilaç, yarasaeti" to player
else: # Birince argümanda bir oyuncu ismi girilmediyse aşağıdaki kodu okur.
send "&cOyuncu isimi girmelisin" to player
command /hes [<player>]:
trigger:
if {corona::%arg-1%} is true: # 1. argümana ismi girilen oyuncu hasta ise aşağıdaki kodu okur
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncunun testi &cPozitif&7!" to player # Mesaj
else: # 1. argümana ismi girilen oyuncu hasta değil ise aşağıdaki kodu okur
send "&8[&cCOVİD-19&8] &e%arg-1% &7isimli oyuncunun testi &aNegatif&7!" to player # Mesaj
command /covidyap [<player>]:
trigger:
set {corona::%arg-1%} to true # İsmi girilen oyuncuyu hasta eder yani corona kapısını açar.
command /covidiyileştir [<player>]:
trigger:
set {corona::%arg-1%} to false # İsmi girilen oyuncuyu iyileştirir.