Son kullanma tarihi geçmiş, bayatlamış bir tarayıcı kullanıyorsanız. Mercedes kullanmak yerine tosbaya binmek gibi... Websiteleri düzgün görüntüleyemiyorsanız eh, bi zahmet tarayıcınızı güncelleyiniz. Modern Web standartlarını karşılayan bir tarayıcı alternatifine göz atın.
5'ten fazla argüman derken? Sadece 5 adet argüman var diye biliyorum, addonların eklediği argümanlar olabilir fakat bunlar skriptteki temel argümanlar. Usageyi hatırlattığın için teşekkür ederim en kısa sürede konuya ekleyeceğim
Türk forumlarından dışarı çıkmazsan diğer argümanları görmen zor. Description ve executable by'ı unutmuşum onları da eklersin. Argümanlara gelirsek item, items, material gibi bir çok argüman var. Ayrıca bunlardan sadece belirli argümanları almanın yolu var mesela item=stone gibi.
Bu konumda yeni başlayanlar için komut oluşturmayı ve argümanları anlatacağım. İlk olarak komut oluşturmaktan başlayalım.
Skriptte bir komut oluşturmak istiyorsak, command <komutadı>: kullanabiliriz. Komut oluşturduktan sonra alt satıra geçip trigger: eklemeliyiz. Örnek olarak:
Kod:
command /sucuk:
trigger:
send "Sucuk mu?!! Salam ondan daha iyi."
Bu kodda /sucuk komutu yazıldığında "Sucuk mu?!! Salam ondan daha iyi." mesajını gönderiyor.
Skript ile oluşturduğumuz komutlara permission ekleyebiliriz. Eklediğimiz permissiona sahip olmayan kimse komutu kullanamaz. Örnek olarak:
Kod:
command /sucuk:
permission: sucuk.salam
permission message: Sosisler bu komutu kullanamaz.
trigger:
send "Sucuk mu?!! Salam ondan daha iyi."
Bu kodda sucuk.salam permissionuna sahip olmayanlar /sucuk komutunu kullanamayacaktır. Permission message bölümü ise yetkisi olmayan kişiler komutu kullanmaya çalıştığında çıkacak mesajdır.
Skript ile oluşturduğumuz /sucuk komutu, oyunculara "Sucuk mu?!! Salam ondan daha iyi." mesajını gönderiyor. Peki biz aynı işlemi bu satırları kopyala yapıştır yapmadan nasıl halledebiliriz? Çok basit. aliases: ekleyerek. Aliases ekledikten sonra alt satıra geçmeden, karşısına hangi komutu istiyorsak onu yazıyoruz. Örnek olarak:
Kod:
command /sucuk:
permission: sucuk.salam
permission message: Sosisler bu komutu kullanamaz.
aliases: salam, sosis
trigger:
send "Sucuk mu?!! Salam ondan daha iyi."
Bu kodda, oyuncu /salam veya /sosis komutunu kullandığında, aslında /sucuk komutunu kullanmış olacak.
Sıra argümanlarda!
Skriptte 5 adet argüman vardır. Peki nedir bu argümanlar? Argüman, yani argument bir komuttaki olaylar gibi bir şey diyebiliriz. Örnek verecek olursak birisi /tp M3teAYDN komutunu kullandıysa, M3teAYDN 1. argümandır ve değeri ise "player"dir.
İlk argümanımız; integer
İnteger argümanı, sayı olarak kullanılır. Fakat bu sayı tam sayı olmalıdır, yani 1,529 veya 4124,15341 bir integer değildir. 1, 2, 3 gibi tam sayılar integerdir. Bir komuta argüman eklemek için command /<komutadı> yazdıktan sonra komut adının yanına bir boşluk bırakıp [<(argument)>] ekleyebilirsiniz. Örnek olarak:
Kod:
command /sucuk [<integer>]:
permission: sucuk.salam
permission message: Sosisler bu komutu kullanamaz.
aliases: salam, sosis
trigger:
send "%arg-1% tane sucuk."
Bazılarınız bu %arg-1% nedir diye sorabilirsiniz. Şöyle açıklayayım, skriptimizin ilk argümanı [<integer>]. Skriptteki 1. argüman olduğu için, bunu argument 1, arg 1, argument-1, arg-1 olarak adlandırırız. Peki bunu neden % işaretleri içerisinde yazdık? Skriptte argümanları, değişkenleri, komutu giren oyuncunun ismi, ölen kişinin ismi, öldürne kişinin ismi gibi çoğu şeyi belirtmek için % işareti içine alırız. Mesela biz /sucuk 9 komutunu girdiysek, skript bize 9 tane sucuk mesajını gönderecektir.
2. Argümanımız; number
Number argümanı, yine sayıdır fakat bu sayı virgüllü sayı olabilir. Örneğin 1,529 da number argümanı içerisine girer 1, 2, 3 sayıları da number argümanı içerisine girer. Burada anlatılacak pek bir şey yok yukarıdaki ile aynı.
3. Argümanımız; text
Text argümanı, bir yazı olarak kullanılır. Bildiğim kadarıyla asd123 veya a1 gibi sayı içeren yazılar text argümanına girmez, sadece asd veya a yazıları text argümanına girer. Bir komuta text argümanını eklemek için command /<komutadı> yazdıktan sonra komut adının yanına bir boşluk bırakıp [<text>] ekleyebilirsiniz. Örnek olarak:
Bu kodda, oyuncu /sucuk elma yazdıysa, skript bize elma bir sucuk çeşidi değil! mesajını gönderecektir. Bu argüman ile sayısız şey yapabilirsiniz.
4. Argümanımız; player
Player argümanı, bir oyuncuyu belirtmek için kullanılır. Bir komuta player argümanını eklemek için command /<komutadı> yazdıktan sonra komut adının yanına bir boşluk bırakıp [<player>] ekleyebilirsiniz. Örnek olarak:
Bu kodda, oyuncu /sucuk M3teAYDN yazdıysa, skript bize M3teAYDN adamdır gerisi yalandır! mesajını gönderecektir. Bu argüman ile yapılacak şeyler sınırlıdır, sadece çevrimiçi oyuncular kullanılabilir.
5. Argümanımız; offlineplayer
Offlineplayer argümanı, çevrimiçi veya çevrimdışı bir oyuncuyu belirtmek için kullanılır. Bir komuta offlineplayer argümanını eklemek için command /<komutadı> yazdıktan sonra komut adının yanına bir boşluk bırakıp [<offlineplayer>] ekleyebilirsiniz. Örnek olarak:
Kod:
command /sucuk [<offlineplayer>]:
permission: sucuk.salam
permission message: Sosisler bu komutu kullanamaz.
aliases: salam, sosis
trigger:
send "%arg-1% çevrimiçi mi? İlk onu söyle bana, söyle onu bana, bana bana söyle, söylesene bana, bana söyle bana."
Bu kodda, oyuncu /sucuk M3teAYDN yazdıysa, skript bize M3teAYDN çevrimiçi mi? İlk onu söyle bana, söyle onu bana, bana bana söyle, söylesene bana, bana söyle bana. mesajını gönderecektir.
Ek Bilgiler
Bir skriptte birden fazla argüman kullanabilirsiniz. Örnek olarak:
Kod:
command /sucuk [<offlineplayer>] [<integer>]:
permission: sucuk.salam
permission message: Sosisler bu komutu kullanamaz.
aliases: salam, sosis
trigger:
send "%arg-2% tane %arg-1%."
Bu kodda, oyuncu /sucuk M3teAYDN 49 yazdıysa, skript bize 49 tane M3teAYDN. mesajını gönderecektir. Skriptteki ilk argüman offlineplayer olduğu için arg-1, ikinci argüman ise integer olduğu için arg-2 değerindedir.
Bir skriptte komutunuza offlineplayer veya player argümanını eklediyseniz, o argümana yazdığınız kişiye mesaj gönderebilirsiniz. Anlatamadım ama şu örnekte anlayacaksınızdır:
Kod:
command /sucuk [<offlineplayer>]:
permission: sucuk.salam
permission message: Sosisler bu komutu kullanamaz.
aliases: salam, sosis
trigger:
send "Hop birader! %player% seni çağırıyor, sucuk yiyecekmişsiniz." to arg-1
Bu kodda, oyuncu /sucuk kovboy49 yazdıysa, skript kovboy49 oyuncusuna Hop birader! M3teAYDN seni çağırıyor, sucuk yiyecekmişsiniz. mesajını gönderir. Buradaki %player%, komutu yazan kişi anlamına gelir. Skriptte çoğu kişi bu konuda hata yapar; örneğin ben bu kodda send "mesaj" to arg-1 yazdım, eğer arg-1'i % işaretleri içerisinde yazsaydım, skriptimiz hata verecekti. Çünkü % işaretleri ile bir şeyi belirtmek sadece mesajlarda ve variablelerde olur.
Konuyu yazmak için 35 dakikamı harcadım, bilgisayarım 2 kere kapandı, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Anlamadığınız bir şey olursa imzamdaki skype veya discord adreslerinden bana ulaşabilirsiniz. Konuda bir yazım hatası veya unuttuğum bir şeyler varsa lütfen belirtin. İyi forumlar...
Hocam aşağıdaki komut neden çalış mıyor? Tab hatası değil.
Kod:
command /xpsisever <player> <number>:
permission: xpsise.ver
aliases: /xpsisever oyuncu adet
trigger:
give argument-2 experience_bottle named "&eB&6S &f&l30 &a&lLevel XP Şişesi" to argument-1
Bu konu sayesinde az olan Argument bilgimi yükselttim ve burayı okur okumaz bunun hakkında güzel bir skript yazdım gerçekten detaylı ve güzel belirtmişsin ellerine sağlık.