Markus Alexej Perrson - Hayatı
Marcus Persson 1 Temmuz 1979 tarihinde Stockholm, İsveç'te doğmuştur. Babası demir yollarında çalışmıştır, annesi ise hemşiredir. Çocukluğunda en büyük tutkusu Lego oynamak olan Persson, 7 yaşına geldiğinde babasının ev bilgisayarını dönemin bilgisayar dergilerinin arkasında yayınlanan kodları çalışarak program yazmayı öğrenmiştir. İlk oyununu Type-in programlarının yardımı ile 8 yaşında yapmıştır.
Jalbum'da 4 sene programlayıcı olarak çalışmanın ardından King.com için çalışan bir oyun düzenleyicisi haline gelmiştir. Bu zaman boyunca MMORPG Wurm Online adlı oyunun temellerini atmasına rağmen bu oyun üzerinde daha fazla çalışma yapmamıştır. İşi dışında sık sık yarışmalar da yer aldı. bu yarışmalara Ludum Dare , LD12 ve Java 4K Game Programlayıcılık Yarışması da dahildir. Persson her iki şirketten de oyunlara fazla profesyonel yaklaştıkları gerekçesiyle ayrılmıştır.
Markus Perrson - Mesleği Nedir?
Markus bilgisayar oyunlarını yazmaya çok meraklıydı. Küçükken babasının eski bilgisayarı ile yapabildiği kodları yazardı. Okul hayatının boyunca para biriktirip haftalarca aldığı kod dergilerinin arka kapağında ki kodlarla küçük sistem ve oyunlar yapardı. Büyüyünce bir yankı duyurmak istiyordu. hedefi milyonlarca oynanan bir oyun yapmaktı. Günlerce bilgisayar başında kod yazmaya çalışan Markus gittikçe daha çok uzmanlaşıyordu. Büyüyünce olmak istediği meslek sadece oyun yapımcısıydı. Dergiden öğrendiği kodlar ile her geçen gün daha iyi bir oyun yapıyordu. Okulunda da başarılı olan Markus bu işe merak saldığı için bugünlere geldiğini söylüyor. Beni yapımcı yapan o dergiydi diye çoğu zaman şuan ki takipçilerine belirtmişti.
MİNECRAFT FİKİRİ NEREDEN ÇIKTI?
Markus çok hayal kuran bir çocuktu ama hiç bir zaman bunları gerçekleştiremeyecek hayaller kuruyordu. Büyüyünce yapacağı en büyük işlerden bir tanesi ise hayallerini gerçekleştirmekti. Markus oyunlara da merak sardığı için fikirlerinin arasında kaldı ve gittikçe uzmanlaştığı oyun yapımcılığı dalında bunları birleştirmek istedi. Kendine niye hayallerimi bir oyunda yapmayayım? diye sordu ve karşısına yeni oyun projesi çıktı. Araştırma yaptığı dönemler ise herkesin kendi hayallerini gerçekleştirmeye çalıştığını ama çoğunun bunu yapamayacağı durumda veya sınırda olduğunu gördü. Markus herkesin parasız kendi hayal dünyasını yapacağı bir oyunu aklında kurmuştu. Şimdi ise en büyük yaratıcı oyunu olan Minecraft'ı yarattı.
Son düzenleme: